مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S  یک بررسی کلی و کاملاً تخصصی و فنی است که می تواند شما را با این دو برند مشهور آشنا کند. وقتی صحبت از مقایسه دو خودرو زده می شود، موارد متعددی مطرح می شوند. در واقع این موارد، وجه تمایز دو خودرو می باشند. صنعت خودروسازی، همواره یکی از پرطرفدارترین صنایع در دنیا بوده و افراد مختلف همواره پیگیر اطلاعات درباره آخرین تولیدات برندهای خودروسازی مطرح بوده اند.

دامنه محبوبیت این صنعت به بازی های کامپیوتری نیز کشیده شده و همه ساله بازی های مختلف در ژانر اتوموبیلرانی با به روزترین و جدیدترین خودروها تولید می شوند. بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم. برویم و درباره مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S گپی بزنیم.

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

سال 1964 میلادی را می توان یکی از سال های به یادماندنی در عرصه خودروسازی دانست. نادرست نیست اگر بگوییم در این سال هم پورشه 911 و هم فورد موستانگ به طور همزمان در این سال معرفی شدند. اما در آغاز ظهور این دو خودرو، شهرت زیادی را نمی شد برای این دو خودروها حس کرد. افزایش شهرت و محبوبیت این خودرو ها زمانی بود که برای رقابت های رالی به کار گرفته شدند.

علاقه مندان دو آتیشه رقابت های اتوموبیلرانی این دو خودرو را به خودروهای رالی تبدیل کردند. پس از این اتفاق، آنچه که سب افزایش محبوبیت این خودروها شد، پیروزی هایی بود که رانندگان این خودروها در رقابت های رالی به دست می آوردند. محبوبیت “موستانگ کارول شلبی” و 911 های اولیه زمانی که در رقابت های رالی پیروز می شدند به هیچ وجه با آغاز تولید و ظهورشان یکسان نبود.

اکنون از 1964، حدود 58 سال گذشته است. نسخه های بسیار بهتر و جدیدتر از نسل اول موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S  تولید شده اند. اما هنوز در تولیدات این برندها نسخه هایی وجود دارند که یاد و خاطره اولین نمونه های این خودروهای محبوب هستند. بهترین نمونه را در این باره می توان کاررا S و موستانگ GT350 دانست. شاید این دو نسخه برای افرادی که عشق چندانی به ماشین و جمع آوری کلکسیون ماشین ندارند، زیاد متفاوت به نظر برسد. اما نزد افرادی که عشق واقعی نسبت به دنیای زیبای رانندگی و اتوموبیلرانی دارند، هنوز هم جایگاه بسیار خوبی را دارند.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: مشخصات خودرو هایما S5 و S7


آخرین نسخه موستانگ GT350 دارای چه ویژگی هایی است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

نسخه های جدید تولیدات برندهای خودروسازی با گذشت زمان، به روزتر و دارای امکانات بیشتری می شوند. در این باره ویژگی های موستانگ GT350 در آخرین به روزرسانی خود به شرح زیر می باشند:

  • در این نسخه از لاستیک هایی استفاده شده است که دارای قدرت چسبندگی بالاتری می باشند.
  • استفاده از کمک فنر های سفرتر برای این چسبندگی از دیگر ویژگی های این خودرو می باشد.
  • در نسخه آخر این خودرو از ترمزهای اصلاح شده برمبوی و البته آئرودینامیک بهره گیری شده است.

اما با وجود برخی اصلاحات و تغییرات شاید جالب باشد به بدون تغییر ماندن برخی موارد اشاره کنیم. در این باره می توان به تولید قدرتی برابر با 526 اسب بخار و نیز 580 نیوتون بر متر، گشتاور اشاره کرد. از دیگر مواردی که در این باره می توانیم اشاره کنیم گیربکس 6 سرعته دستی می باشد.

پورشه 911 کاررا S دارای چه ویژگی هایی است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

حالا نوبت به آن رسیده است که این پورشه دوست داشتنی، ارزش های خود را رو کند. در این باره شاید مهم ترین مواردی که می توانیم اشاره کنیم به شرح زیرند:

  • قرارگرفتن پلتفرمی بزرگتر در زیر پوسته ای از جنس فلز آلومینیوم
  • قراردادن پیشرانه ماشین در قسمت عقب آن البته با تعداد قطعاتی که این نسل قابل شمارش نیستند.
  • تعبیه شدن یک موتور سه لیتری شش سیلندره به شکل تخت در خودرو
  • برخورداری از قدرت موتور 450 اسب بخار و 530 نیوتون گشتاور
  • بهره گیری از گیربکس دو کلاچ

در تکمیل توضیحات درباره گیربکس باید بگوییم که این گیربکس اکنون هشت سرعته می باشد که تعداد دنده هایش نسبت به قبل یک عدد افزایش یافته است.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: چگونه کمک فنر خودرو را چک کنیم و علائم خرابی آن کدام است؟


کدام گزینه، موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا  S ، برتر است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

شاید در نگاه اول بتوان موستانگ را از دو جهت برتر دانست. یکی از نظر قدرت و دیگری نسبت قدرت به وزن از جمله مواردی هستند که خبر از برتری موستانگ نسبت به رقیب آلمانی می دهند. اما سبک بودن پورشه و برخورداری از گیربکس دوکلاچ را می توان از جمله مواردی دانست که طرف آلمانی، یعنی پورشه، در آنها برتری دارد. برای پیمودن مسافتی 400 متری در 11 ثانیه، آن هم با پورشه اصلاً کار سختی ندارید. فقط کافی است پس از فعال کردن حالت اسپرت پلاس، پای چپ را روی ترمز و به کمک پای راست، گاز را تخته کنید.

اگر لازم باشد از سوی شما چنین تلاشی سربزند، کارسخت تری پیش رو دارید و نیاز به تلاش بیشتری می باشد. عواملی سبب می شوند که شتاب گیری با این خودرو آنچنان آسان نباشد؛ مانند لاستیک های چسبنده میشلن، این خودرو و نیز گیربکس دستی از عواملی هستند که این شتاب گیری را سخت می کنند.

در ساختار موستانگ، هم چنان یک لانچ کنترلی ابتدایی وجود دارد. امکان داشتن لانچ بسیار سریع با روش قدیمی تنها برای رانندگان بسیار حرفه ای وجود دارد. راننده های باتجربه می تواند شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ثانیه را در بازه زمانی 4 ثانیه ثبت کنند و 400 متر را نیز در حدود 12 ثانیه ثبت کنند. یکی از همین راننده ها، چسبندگی چرخ های عقبی خودرو را به گیر کردن در باتلاق تشبیه می کند.

برنده رقابت ترمزگیری کدام خودرو است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

در این قسمت می خواهیم توانایی ترمزگیری دو خودروی موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S را با یکدیگر بررسی کنیم. در این رقابت جذاب باز هم پیروز میدان، طرف آلمانی یعنی خودروی پورشه می باشد. وجه تمایز و در واقع برگ برنده خودروی کاررا در این رقابت ترمزگیری را می توان ترمزهای سرامیکی آن که از جنس کربن می باشند دانست.

این ترمزهای حرفه ای سبب می شوند تا این خودرو در حالی که با سرعت 96 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، تنها در 28.9 متر متوقف شود. خودروی فورد در مسافت بیشتری می تواند این شتاب منفی و در نتیجه تغییر سرعت را ایجاد کند. خودروی فورد، این میزان از تغییر سرعت را در مسافتی برابر با 29.3 یعنی 30 سانتی متر بیشتر طی می کند.

بد نیست نگاهی به آمار عملکرد دو خودرو در رقابت figure 8 بیاندازیم. در این رقابت خودروی پورشه زمان 23.2 ثانیه را با شتاب جانبی 0.89 به ثبت می رساند. این در حالی است که این اعداد برای رقیب این خودرو یعنی موستانگ، 23.6 ثانیه و نیز 0.83 می باشد.  این آمارها نشان از برتری کاملاً واضح خودروی آلمانی دارد.

در رقابت جاده ای، بین موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S ، اوضاع چطور است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

شخصیت متفاوت، دلیلی بر تفاوت های ظاهری این خودروی اسپرت نمی شود. بلکه موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S  دارای شباهتی غیرقابل چشم پوشی بایکدیگر هستند. با وجود اینکه خودروی پورشه، طراحی اش به سال های دهه 30 باز می گردد، اما از نظر مدرن بودن، گویی مدرن تر از موستانگ به نظر می آید.

فناوری های به کار رفته در خودروی کاررا 911، امکان سریع تر حرکت کردن را در مسیرهای صاف و نیز پیچ در پیچ فراهم کرده اند. برخی از عوامل سبب می شوند که حرکت پورشه از پیچ به پیچ دیگر را طوری انجام دهد که فقط خودش می تواند. این عوامل را می توان ترمز کربن سرامیکی در کنار پلتفرم های سبک تر و البته و سیستم فرمان گیری چهار چرخ دانست.

از سوی دیگر، امکانات به کار رفته در خودروی موستانگ، مانع از سنتی تلقی شدن موستانگ نمی شود. استفاده از ترکیب محرک های عقبی و گیربکس شش سرعته و نیز موتورهای جلو، از امکاناتی است که در این باره قابل ذکر می باشند. یکی از ویژگی های جالب خودروی موستانگ، برخورداری از میل لنگی است که کمتر خودرویی مدرن شبیه آن را دارد. دورگرفتن سریع موتور این خودرو را می توان به عملکرد سریع موتور جت تشبیه کرد.

اتصال این موتور قدرتمند به یک گیربکس شش سرعته دستی نیز در نوع خود جالب می باشد. عملکرد موسانگ در جاده نیز خالی از توجه نمی باشد. عملکرد این خودرو به گونه ای دقیق است که گویی طراح آن برای جاده پرپیچ و خم طراحی اش کرده است. چسبندگی این خودرو به جاده سبب می شود که آن را کاملاً متفاوت با سایر موستانگ ها تلقی کنیم.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: همه چیز درباره معرفی آلفا رومئو Alfa Romeo Giulia GTA


کدام خودرو گران تر است؟

مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S

واضح است که به کارگیری این همه امکانات در موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S  ، از این خودروها، خودرویی ارزان نخواهد ساخت. بزرگ ترین و آشکارترین وجه تمایز این دو خودرو، هزینه آنها است. از نظر هزینه، خودروی فورد به گونه ای است که توانایی خرید این خودرو را طیف وسیع تری از جامعه دارند. قیمت این مدل از خودروهای فورد، از 61.5 تا 64.8 هزار دلار قابل تغییر است. علت این تغییر قیمت، بروز شدن نمونه های جدید خودرو با به کارگیری برخی از آپشن ها است.

خودروی کاررا S دارای دامنه گسترده تری از قیمت می باشد. این دامنه از 114 تا 143 هزار دلار قابل تغییر است. هر چه برای این خودرو آپشن های بیشتری به کار رود، به تبع هزینه بیشتری را خواهید پرداخت.

باوجود تمام این صحبت ها می توان ادعا کرد که در صورتی که هزینه خودرو برای ما بی اهمیت باشد، خودروی کاررا s گزینه بهتری می باشد. مقایسه خودروهای موستانگ GT350 و ۹۱۱ کاررا S  در همین قسمت با بررسی قیمت این دو خودرو به پایان می رسد.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *