چرا روغن موتور کف می‌کند؟

چرا روغن موتور کف می‌کند؟

روغن موتور یک مایع مصرفی است که پس از طی مسافتی مشخص به تدریج سطح آن کاهش پیدا خواهد کرد. وظیفه روغن موتور روان کردن حرکت قطعات درون موتور و جذب ذرات درون موتور و کاهش دمای موتور می‌باشد. با توجه به موارد ذکر شده لازم است هر چند وقت یک بار نسبت به تعویض روغن موتور اقدام کرده و کیفیت آن را بسنجید. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف روغن موتور کف کند و بالا بیاید. در ادامه مطلب با دلایل کف کردن روغن موتور و چگونگی شناسایی این اتفاق بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

چرا روغن موتور کف می‌کند؟
چرا روغن موتور کف می‌کند؟

مشاهدات مورد نیاز برای کف کردن روغن موتور

برای این که بدانیم روغن موتور کف کرده است یا نه لازم است درب محل ورود روغن موتور به خودرو را چک کنید. با باز کردن درب و مشاهده کف یا رنگ شیری پشت آن متوجه خواهید شد که روغن موتور به شکل کف درآمده است. بنابراین لازم است در پی شناسایی علل این مشکل باشید زیرا در صورتی که مشکل کف کردن روغن موتور برطرف نشود هزینه‌های زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

علت کف کردن روغن موتور

یکی از دلایل کف کردن روغن موتور ترکیب آب با روغن موتور است که در این مورد ورود آب به طور معمول از طریق رادیاتور و در نقاطی که ارتباط نزدیکی با موتور دارد مانند واشر سرسیلندر و بقیه اجزای موتور صورت می‌گیرد. البته گاهی ممکن است در اثر شست‌وشوی موتور از طریق دریچه ورودی روغن موتور مقداری آب وارد روغن شده و با شروع به کار موتور تبخیر شود و روی کف درب ایجاد کف نماید. در چنین مواردی باید درب روغن موتور را پاک کنید و بگذارید موتور مدتی کار کند. در صورتی که دیگر کف مشاهده نکردید مشکل برطرف شده است و در غیر این صورت باید حتماً موتور را باز کنید و با بررسی واشر سرسیلندر و یا دیگر اجزای مرتبط با آب به دنبال علت وقوع این مسئله باشید.

در صورتی که کف روغن موتور به رنگ روشن و یا زرد رنگ باشد ممکن است نتیجه هوادهی مخزن روغن موتور باشد. وزنه‌های تعادل میل‌لنگ چرخان نقش یک مخلوط‌کن را دارند که هوا و روغن را با سرعت بالا ترکیب می‌کند. همچنین در صورتی که روغن موتور دربردارنده مقدار زیادی مواد شوینده باشد مقدار کف آن نیز بسیار زیاد است.

آلودگی سیال با گریس، افزودن ماده کف زدا بیش از اندازه معمول، نشتی واشر سرسیلندر، آلودگی متقابل سیال با مواد روان کننده نامناسب، مشکلات مکانیکی که سبب تهویه بیش از حد لازم می‌شود، تخلیه شدن کف زدا به دلیل استفاده از سیستم فیلتر بسیار ریز و فناوری جداسازی الکترواستاتیک و در نهایت آلودگی مواد جامد از دیگر دلایل کف کردن روغن موتور هستند.

علت کف کردن روغن موتور
علت کف کردن روغن موتور

خرید لوازم یدکی خودرو از سایت دکترماشینت

در این مطلب با علت کف کردن روغن موتور و چگونگی تشخیص این مسئله کاملاً آشنا شدید و دانستید در صورتی که این مسئله به موقع برطرف نشود ممکن است مشکلات زیادی برای خودرو و نیز هزینه بسیاری برای شما دربرداشته باشد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو و نیز کاهش بار مالی خود هرچند وقت یک بار روغن موتور و اجزای موتور را بررسی کنید و در صورت خرابی هر یک از لوازم یدکی خودرو به سایت دکترماشینت مراجعه نمایید چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی خودرو در عملکرد درست ماشین و جلوگیری از خسارات مالی و جانی احتمالی می‌بایست به طرز تهیه این قطعه نیز اهمیت داد و زمان و هزینه را در جایی صرف نمود که بالاترین کارایی را داشته باشد. انواع لوازم تزئینی، لوازم موتوری، لوازم جانبی و به طور کلی لوازم مورد نیاز خودرو در دکترماشینت موجود است.

امروزه با وجود قطعات یدکی تقلبی موجود در بازار و با توجه به این که تشخیص قطعه اصل از تقلبی کار چندان راحتی نیست و گاهی حتی با توجه به بسته‌بندی و هولوگرام و برند خاص هر شرکت نیز امکان تشخیص قطعه اصل از تقلبی وجود ندارد، تنها یک روش مطمئن برای خرید قطعات یدکی اصل و با کیفیت وجود دارد و آن هم خرید قطعه از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مطمئن است. سایت دکترماشینت یکی از معتبرترین سایت‌های موجود در زمینه لوازم خودرو است و شما مخاطبان عزیز می‌توانید با مراجعه به این سایت از اصل بودن قطعات و تضمین لازم و گارانتی هر قطعه اطمینان حاصل نموده و با خیالی آسوده خرید کنید. امیدواریم بتوانیم در جهت رضایت شما مشتریان گرامی قدمی برداریم و مایه آرامش و آسودگی خیال در سفرهایتان باشیم.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *