همه چیز درباره خودرو آریزو 6 + آپشن ها و نکات مهم در خرید

خودرو آریزو 6

وقتی درباره خودروهای مختلف می خواهیم صحبت کنیم می بایست به خوبی به تمام ویژگی های ظاهری و نیز فنی خودرو بپردازیم. درباره خودرو آریزو 6 نیز این قاعده صادق است. افراد مختلف هنگامی که می خواهند به یک خودرو انتخاب و خریداری کنند، علاوه بر ظاهرخودرو به مشخصات فنی مانند موتور خودرو و موارد مشابه نیز توجه دارند. برای همین موتور خودرو نیز هنگامی که بررسی می کنیم، پارامترهای بسیاری مطرح می شوند. می خواهیم همه چیز را درباره آریزو 6 خدمت علاقه مندان صنعت خودرو شرح دهیم.

برای نمونه می بایست بیان کنیم که موتور خودرو آریزو 6 دارای چه حجمی است و عملکرد آن چگونه است. خواهید دید آریزو 6 دارای تنفس موتور از نوع توربوشارژ می باشد. به علاوه اینکه درباره گشتاور و نیز توان هم در هنگام بررسی یک اتوموبیل می بایست بحث کنیم. درباره عملکرد این خودرو از نظر تولید آلاینده و برخورداری از استاندارد های آلایندگی هم مطرح کردن توضیحات لازم ضروری می باشد.

در ادامه این مطلب جزئیات کامل تری را درباره خودرو آریزو 6 با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما نیز دانستن درباره موتور خودرو و تعداد سینلدرهایش و شتاب خودرو و سایر ویژگی های فنی یک خودرو مهم است مقاله را تا انتها همراهی کنید.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: بهترین مدل های خودرو پیکاپ در سال 2020 به همراه ویژگی ها و مشخصات


اطلاعات کامل درباره خودرو آریزو 6

خودرو آریزو 6

در این مقاله می خواهیم به دو خودروی آریزو 6 و نیز آریزو 6 پرو به طور کامل بپردازیم و این دو مورد را با یکدیگر مقایسه کنیم. خودروی آریزو 6 به عنوان یک خودروی سدان کامپکت لوکس را می توان نسخه به روزتر و پیشرفته تر نسبت به نسخه قبلی این خودرو یعنی آریزو 5 دانست. خودرو آریزو 6 دارای طراحی مدرن بوده و همین مدرن بودن طراحی آن را می توان یکی از وجوه تمایز این خودرو با سایر خودروهای چری دانست.

این مدرن تر بودن به کابین خودروی آریزو 6 نیز کشیده شده است و کابین این خودرو بسیار مدرن تر از محصولات قبلی می باشد. درباره پیشرانه این خودرو شاهد تشابهاتی با تولیدات دیگر چری یعنی تیگو 7 و یا آریزو 5 هستیم. در ادامه به خوبی مشخصات فنی و ظاهری خودرو آریزو 6 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آشنایی با آپشن ها و ویژگی های خودرو آریزو 6

خودرو آریزو 6

کشورهای زیادی امروزه در خودروسازی مشهور شده اند. در کنار کشورهایی مانند آلمان و ژاپن و کره، کشور چین نیز یکی از تولیدکنندگان توانمند خودرو می باشد. خودروی آریزو 6 یا به بیان درست تر، چری آریزو 6 نیز یک خودروی ساخت کشور چین می باشد. این خودرو در سال 2016 تولید شده و حدود 6 سال از تولید آن می گذرد. برای بررسی مشخصات فنی خودرو آریزو 6 ابتدا بهتر است به سراغ موتور این خودرو برویم.

موتور توربوشارژ این خودرو دارای ظرفیت حدود 1500 سی سی بوده و نیز از نظر ساختاری متشکل از 4 سیلندر و نیز 16 سوپاپ می باشد. در این خودرو شاهد تعبیه جعبه دنده CVT هستیم؛ بهتر است درباره توان و گشتاور خودرو نیز صحبت کنیم. در این خودرو مقدار بیشینه قدرت و نیز بیشینه گشتاور به ترتیب برابر 147 و 200 می باشد. حال که درباره مشخصات فنی صحبت کردیم، بیایید قدری درباره ویژگی های ظاهری این خودرو نیز صحبت کنیم.

از نظر ابعادی، خودرو آریزو 6 دارای طولی برابر 4675 میلیمتر و نیز ارتفاعی برابر 1493 میلیمتر و بالاخره 1814 میلیمتر عرض می باشد. حال که درباره نمای بیرونی خودرو صحبت کردیم بیایید درباره مصرف سوخت و نیز استاندارد های این خودرو نیز گپی بزنیم.

این خودرو از نظر استاندارد آلایندگی دارای استاندارد یورو 5 پلاس می باشد. همچنین این خودرو از یک باک 55 لیتری بهره می برد و دارای مصرف سوخت ترکیبی معادل 602 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. نوبت به بررسی امکانات دیگر این خودرو می رسد. این خودرو دارای کیسه های هوای سرنشین و راننده و همچنین جانبی و پرده ای می باشد. سیستم صوتی و تصویری این خودرو نیز متشکل از یک مانیتور 9 اینچی و نیز 6 بلندگو توانمند می باشد. دیگر امکاناتی که درباره این خودرو می توان ذکر کرد به شرح زیرند:

  • سانروف
  • آینه بغل برقی
  • مسیریاب ماهواره ای
  • کروز کنترل
  • سیستم ورود و استارت بدون نیاز به کلید
  • سیستم تهویه دیجیتال
  • چراغ های روشنایی مخصوص روز
  • پنل روشنایی بالای درب

از کدام نمایندگی می توانیم خودرو آریزو 6 را تهیه کنیم؟

برای خرید خودرو آریزو 6 می توانید به نمایندگی های معتبر مدیران خودرو مراجعه کنید. طبق آخرین آمارها این خودرو با مبلغ 745 میلیون تومان هم اکنون به فروش می رسد. تا به اینجا درباره خودروی آریزو 6 صحبت کردیم. اما نوبت به نسخه برتر و پیشرفته تر و البته جدیدتر این خودرو می رسد. یعنی خودروی آریزو 6 پرو. برویم و ببینیم این خودرو چه شباهت ها و چه تفاوت هایی با آریزو 6 دارد. با ما باشید.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: زیباترین و جدیدترین مدل خودرو BMW در سال 2021


آشنایی با خودرو آریزو 6 پرو؛ ویژگی ها و آپشن ها

خودرو آریزو 6

تمامی موارد مربوط به خودرو آریزو 6 را در قسمت قبل به خوبی شرح دادیم. وقتی عبارت “پرو” بعد از نام یک خودرو آورده می شود به تبع می توان انتظار پیشرفت های بیشتری را نسبت به نسخه های قبل این خودرو داشت. درباره خودروی آریزو 6 پرو نیز اوضاع این چنین است. با ما همراه باشید تا ببینیم که این خودرو دارای چه امکانات بیشتری و یا به بیان بهتر دارای چه تفاوت هایی نسبت به آریزو 6 می باشد.

دو سال پس از تولید خودرو آریزو 6 ، نسخه پیشرفته تر این خودرو یعنی آریزو 6 پرو خود را به علاقه مندان صنعت خودروسازی نشان داد. کشور چین دو سال پس از تولید آریزو 6، یعنی در سال 2018 اقدام به تولید این خودرو کرد. جالب اینجاست که در بسیاری از مشخصات این خودرو با آریزو 6 دارای اشتراک هایی می باشد. برای نمونه می توان به موتور این دو خودرو اشاره کرد. آریزو 6 پرو هم درست مانند آریزو 6 دارای موتوری توربوشارژ و دارای حجم 1498 سی سی می باشد. این موتور در ساختار نیز مانند موتور آریزو 6 می باشد و از 4 سیلندر و 16 سوپاپ تشکیل شده است.

در خودرو آریزو 6 پلاس شاهد جعبه دنده 9 سرعته CVT هستیم. ماکزیمم قدرت این خودرو برابر با 156 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه بوده و نیز بیشینه گشتاور این خودرو 230نیوتون بر متر بر 175 می باشد. وزن این خودرو چیزی معادل 1358 کیلوگرم می باشد. این خودرو دارای باکی با گنجایش 48 لیتر می باشد. به علاوه اینکه از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می برد.

همانند خودرو آریزو 6 این خودرو از کیسه های هوا برای سرنشینان جلو و نیز کیسه های هوای جلویی و نیز پرده ای بهره می برد. این خودرو از نظر سیستم صوتی مجهز به تکنولوژی بلوتوث نیز می باشد. این خودرو دارای امکانات دیگری نیز می باشد. برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حسگر پارک جلو و عقب
  • سیستم ورود بدون نیاز به کلید
  • دکمه START
  • کروز کنترل
  • دوربین عقب خودرو
  • سیستم تشخیص نقطه کور
  • گرمکن و سردکن صندلی های جلو و پشتی
  • روکش چربی صندلی
  • ترمز پارک برقی

از کدام نمایندگی می توانیم آریزو 6 پرو را خریداری کنیم؟

به منظور خرید انواع خودروهای آریزو 6 پرو می توانید به نمایندگی های مدیران خودرو مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره خودروهای آریزو 6 و آریزو 6 پلاس

  • آریزو 6 پرو از چه موتوری بهره می برد؟ این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ دارای توان 156 اسب بخار و 230نیوتون بر متر می باشد.
  • دو خودرو آریزو 6 و نیز آریزو 6 پرو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ همانطور که گفتیم خودروی آریزو 6 پرو دارای ظاهر مدرن تر می باشد. به علاوه اینکه امکانات بیشتر و پیشرفته تری نیز برای این خودرو تدارک دیده شده است. مانند کروز کنترل ADAS و نیز صفحه نمایش دارای ابعاد بزرگتر.
  • آریزو 6 پرو به فاصله چند سال پس از آریزو 6 به بازار ارائه شد؟ آریزو 6 پرو دو سال بعد از آریزو 6 به بازار خودرو آمد. آریزو 6 در سال 2016 تولید و روانه بازار شد. در حالی که آریزو 6 پرو در سال 2018 خود را به علاقه مندان صنعت خودروسازی معرفی کرد.
  • آیا موتور دو خودروی آریزو 6 و نیز آریزو 6 پرو دارای تفاوت می باشند؟ هردو خودرو دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ می باشند. اما در خودرو آریزو 6 شاهد توان 147 و نیز گشتاور 210 نیوتون بر متر هستیم. این در حالی است که در خودروی آریزو 6 پرو توان برابر 156 اسب بخار و نیز گشتاور 230 نیوتون بر متر هستیم.

خودرو آریزو 6


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: خرید خودرو با 200 میلیون تومان + نکات مهم و شرایط


سخن آخر

در این مطلب به بررسی خودرو آریزو 6 پرداختیم. طبق معمول برای بررسی خودروی معرفی شده در این مقاله یعنی خودروی آریزو 6 به بررسی ویژگی های ظاهری و نیز فنی دو خودرو پرداختیم. ابتدا درباره خودروی آریزو 6 مطالبی را ارائه دادیم. به سال تولید این خودرو پرداخته و نیز به بررسی مشخصات موتور این خودرو پرداختیم. دانستید موتور این خودرو همانند خودروی آریزو 6 پرو یک موتور توربوشارژ دارد.

به علاوه اینکه دانستید خودروی های آریزو 6 و نیز آریزو 6 پلاس نسبت به نسخه های قبلی آریزو، مانند آریزو 5 دارای طراحی نمای بیرونی و نیز طراحی کابین مدرن تری می باشند. خودرو آریزو 6 یک خودروی سدان می باشد و کشور چین آن را تولید کرده است. یادتان باشد برای خرید هر خودرویی از جمله آریزو 6 به نمایندگی معتبر مراجعه کنید. برای خرید آریزو 6 می توانید به نمایندگی های معتبر مدیران خودرو مراجعه کنید.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *