خرید خودرو با 200 میلیون تومان + نکات مهم و شرایط

خرید خودرو با 200 میلیون تومان

خرید خودرو با 200 میلیون تومان موردی است که افراد مختلف درباره آن از افراد متخصص در حوزه خودروسازی مشورت می گیرند. تورم و گرانی که امروزه مردم ایران متحمل آن هستند سبب شده است خرید خودروی صفر برای هرکسی مقدور نباشد. در این بین بسیاری از افراد ممکن است قید خرید خودروی صفر را زده و به خرید خودروی دست دوم نیز روی آورند. اگر واقع بین باشیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که تا بازه 100 میلیون خودروی صفر بخریم. در بازه 100 تا 200 میلیون نیز نمی توان انتظار موارد زیادی را برای خرید خودروی صفر انتظار داشت.

در این مقاله به بررسی انواعی از خودروهای نو و یا دست دومی خواهیم پرداخت که می توان آنها را با بودجه 200 میلیون تومان خرید. به علاوه اینکه در این بررسی کردن به آپشن های هر خودرو اشاره خواهیم کرد. پس با ما باشید تا بهترین گزینه ها را برای خرید خودرو با 200 میلیون تومان به شما معرفی کنیم.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: مهم ترین علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ که باید بدانید


کدام خودرو را می توانم با حوالی 200 میلیون تومان بخرم؟

خرید خودرو با 200 میلیون تومان

این حقیقت را بپذیرید که افزایش قیمت دلار در پی تحریم های ایالات متحده آمریکا سبب شده است که مردم قدرت خرید سابق را نداشته باشند. این کاهش قدرت خرید دامنه اش به صنعت خودروسازی نیز کشیده شده است. شاید اگر زمانی ملت با 100 میلیون یا 200 میلیون بهترین خودروها را می توانستند بخرند، الان بیشتر امکان خرید خودروهای دست دوم برایشان فراهم است. این مشکل سبب کاهش تعداد انتخاب های افراد به نوعی درباره خرید خودرو شده است. در ادامه به بررسی چند مورد خودرو قابل خرید با این میزان از بودجه خواهیم پرداخت.

  • پراید (تولید 99)

شاید بیشترین خودرویی که در سطح شهر دیده می شود، این تولید معروف برند سایپا می باشد. این کارخانه مدل های مختلفی تولید کرده است که با چشم پوشی از برخی تغییرات شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. از مهمترین این مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پراید 111
  • پراید 131
  • پراید132
  • پراید 151

عده ای از افراد به دنبال داشتن خودرویی هستند که دارای ظاهر مناسب در کنار عملکرد مناسب می باشند. اما عده ای از افراد فقط برایشان مهم است که امکان پیمودن مسافت برایشان فراهم شود. به بیان بهتر تمام رویاپردازیشان از رانندگی داشتن یک چهارچرخ است. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، پراید، خودرویی نیست که بتوان از آن آپشن های پیشرفته ای داشته باشد. در این باره می توان به مشخصات زیر درباره خودروی پراید اشاره کرد:

  • موتور 4 سیلندر
  • ظرفیت موتور 1300 سی سی
  • طی شدن 0 تا 100 شتاب در بازه 14 ثانیه ای
  • سوزاندن بنزین 8 تا 10 لیتری دربازه 100 کیلومتری

درباره مزایا و معایب خودروی پراید به موارد متعددی می توان اشاره کرد. برای نمونه از دسترسی راحت به قطعات یدکی به عنوان یک مزیت یاد کرد. به علاوه اینکه برخی از افراد از سادگی اعمال تعمیرات در این خودرو به عنوان مزیتی دیگر یاد می کنند.

از طرف دیگر در برابر این مزایا معایبی نیز وجود دارند. به گونه ای که معایب چشم گیرتر و بیشتری را می توان برای این خودرو در نظر گرفت. برای نمونه می توان به نداشتن ایمنی کافی اشاره کرد. همچنین این خودرو از نظر عایق بندی اتاقک و البته ساختار ناامید کننده بدنه یکی از نامناسب ترین گزینه ها به شمار می روند.

  • تیبا

خرید خودرو با 200 میلیون تومان با خرید تیبا نیز تحقق پیدا می کند. تیبا نسبت به پراید می تواند گزینه مناسب تری باشد. تیبا پلاس نسبت به نمونه معمولی تیبا دارای برخی امکانات متمایز می باشد. برای نمونه می توان به مانیتور لمسی و زیبایی های ظاهری بیشتر اشاره کرد. برخی از ویژگی های مثبت خودروی تیبا 2 سبب شده است که این خودرو در سالیان گذشته آمار خوبی از فروش خود را برجای بگذارد. به گونه ای که 4 سال گذشته این خودرو آمار پانصد هزار فروش را ثبت کرده است.

شاید دلیل اصلی ثبت این آمار فروش داشتن صندوقی هم اندازه با پژو 206 و البته داشتن یک کابین مناسب باشد. حالا که به تیبا 2 اشاره کردیم بیایید قدری درباره تیبا معمولی نیز اشاره کنیم. هرکس در اولین نگاه به این نتیجه می رسد این دو خودرو در ساختار جلویی دارای تشابه و در ساختار عقبی دارای تفاوت بارز می باشند. افرادی که در بازار خودرو فعالیت دارند از شباهت این خودرو با پراید زیاد صحبت می کنند.

شاید علت صدق این ادعا استفاده از قطعات و لوازم یدکی یکسان در تعمیرات دو خودرو باشد. در مسیر انتخاب میان پراید و تیبا شاید یکی از دلایلی که سبب ترجیح داده شدن تیبا می شود خسته شدن افراد از ظاهر پراید می باشد. تیبا برای نگهداری مسئولیت سختی را به صاحبش تحمیل نمی کند. به علاوه اینکه نگه داری و تعمیرات نیز هزینه زیادی نیازی نیست که برای تیبا پرداخته شود.

در بازارهایی که خودروی کارکرده در آنها به فروش می رسد، تیبا خریداران قابل توجهی دارد. شاید از برخی نظرها این خودرو نسبت به پراید از نظر کیفیت ساخت بهتر باشد اما هنوز هم برخی عوامل مانند کوچکی کابین تو ذوق می زنند.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: پمپ کلاچ چیست و چه وظیفه ای در خودروها دارد؟


  • ساینا

اگر به دنبال خرید خودرو با 200 میلیون تومان هستید، دیگر گزینه مناسب در این باره ساینا می باشد. این خودرو نیز از تولیدات کمپانی سایپا به شمار می رود. علی رغم اینکه تغییرات این خودرو نسبت به خودروی تیبا چندان چنگی به دل نمیزد اما بسیار محسوس می باشند. ساینا پلاس دارای برتری در بحث هزینه می باشد نسبت به نوع معمولی آن. این برتری حدود 10 میلیون تومان می باشد. شاید میان ساینا معمولی با تیبا تفاوت های چندانی دیده نشود؛ اما میان ساینا پلاس و تیبا اینطور نیست. تفاوت محسوسی میان این دو خودرو وجود دارد. برای نمونه می توان به دیجیتالی بودن کولر و البته برقی بودن آینه ها اشاره کرد.

مزایایی که خودرو ساینا نسبت به پراید و البته تیبا دارد، سبب می شود از تفاوت هزینه چند میلیونی آن چشم پوشی کرد. از بهتر طراحی شدن اتاقک گرفته تا استهلاک به مراتب پایین تر دلیلی برای بهتر تلقی شدن و به جا تلقی شدن گران بودن این خودرو نسبت به پراید و تیبا می باشند. پس اگر به دنبال خرید خودرو با 200 میلیون تومان هستید به عنوان یک گزینه قابل تامل ساینا را درنظر داشته باشید.

خرید خودرو با 200 میلیون تومان

  • کوییک

در پاسخ به سوال برای خرید خودرو با 200 میلیون تومان چه گزینه ای پیشنهاد می دهید؟ می توانید به کوییک نیز اشاره کنید. ظاهر خسته کننده پراید، خود به خود افرادی را که با این بودجه به دنبال ماشین هستند را به تنوع وادار می کنند. یکی از مواردی که برای تنوع ایجاد کردن می توان از آن استفاده کرد خودرو کوییک می باشد. علی رغم اعمال برخی تغییرات در نسخه پلاس این خودرو اما قیمت زیاد و البته کیفیت پایین این خودرو بهانه انتقاد کارشناسان پیش از تولید نسخه پلاس بود.

این خودرو نیز مانند دیگر خودروها نقاط ضعف و قوت دارد. شاید سیستم تعلیق ضعیف و کابینی که کیفیت مناسبی ندارد را بتوان نقاط ضعف دانست. شاید سیستم امنیتی ضد سرقت و یا دیگر تمهیدات ایمنی مانند کمربند ایمنی را بتوان بهانه ای برای بهتر تلقی شدن این خودرو نسبت به نمونه های قبلی دانست. شاید به عنوان یک خانواده قشر متوسط، توان خرید خودرویی مانند پژو 206 را نداشته باشید. به همین خاطر به دلیل راحت بودن این خودروی سواری می توانید با بودجه مالی خود این خودرو را بخرید.

  • پژو 405

شاید پژو از نظر ایمنی شرایط مناسبی نداشته باشد اما هنوز هم به اندازه کافی دارای آپشن های مثبت می باشد. این خودرو برای افرادی که به دنبال خرید خودرو با 200 میلیون تومان هستند گزینه مناسبی می باشد. داشتن صندوقی با گنجایش بالا و موتوری توانمند و باکشش را می توان مزیت های این خودرو به شمار آورد. کاهش کیفیت تولید این خودرو در سال های اخیر سبب شده است که خریداران قبل را نداشته باشد. اما هنوز هم خودرو قابل احترامی است.

  • سمند LX

ظاهر مستحکم این خودرو و البته هندلینگ مناسب سبب آن شد که از همان ابتدای تولید در دل خودروسواران خود را جای کند. باوجود گذشتن حدود دو دهه از تولید این خودرو هنوز هم اقشار متوسط جامعه نسبت به خرید این خودرو از خود اشتیاق نشان می دهند. حتماً از خود میپرسید باوجود اینکه این خودرو از قطعات پژو 405 در ساختار خود بهره مند است چه مواردی سبب افزایش محبوبیت آن شده است؟ ما به شما پاسخ می دهیم گنجایش بالای صندوق و داشتن بالانس کافی را علت محبوبیت این خودرو بدانید.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: نحوه باد کردن تایر خودرو با استفاده از پمپ دوچرخه


سخن آخر

در این مطلب به بررسی بهترین گزینه ها برای خرید خودرو با 200 میلیون تومان پرداختیم. به هنگام نام بردن از هر خودرو به بیان مشخصات و البته مقایسه آن با موارد قبلی که نام برده شده بودند کردیم. در این مطلب بیشتر به محصولات تولید کارخانه سایپا پرداختیم. از پراستفاده ترین محصول این کارخانه یعنی پراید گرفته تا ساینا.

دانستید که خرید خودرو با 200 میلیون تومان بیشتر دغدغه افرادی است که طبقه متوسط جامعه را تشکیل میدهند. به هنگام بررسی ویژگی های هر خودرو هردو ویژگی مثبت و منفی را بررسی کردیم. و در این بررسی موارد متعددی چون گنجایش صندوق ویژگی های موتور و … را در نظر گرفتیم. امیدواریم برای خرید خودرو با 200 میلیون تومان مشاوره خوبی به شما داده باشیم.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *