هر آنچه باید درباره خودرو تیگو و مدل های مختلف آن بدانید

خودرو تیگو

انواع خودرو تیگو در نسخه های مختلف یکی از بهترین محصولات شرکت خودروسازی چری که یک شرکت چینی است، می باشد. شرکت خودروسازی چری، بیشتر از بیست سال است که در کشور چین فعالیت می کند و انواع خودروهای کراس اوور، خودروی سواری و خودرو وَن را طراحی و روانه بازار کرده است. میزان تولید سالانه این شرکت خودروسازی بیشتر از ۵۰۰ هزار دستگاه می باشد.

در سال های اخیر، معاملات شرکت خودروسازی چری با کشور ایران رو به افزایش بوده است؛ تا جایی که شاهد آن هستیم مدل‌های مختلفی از خودرو چری آریزو و مدل های زیبایی از انواع خودرو تیگو به بازارهای ایران راه پیدا کرده‌اند.

انواع خودرو تیگو ۵ ، تیگو ۷ و تیگو ۸ جزو پرفروش ترین خودروهای این کمپانی چری می باشند. نسل جدید خودروهای تیگو از خودروهای شاسی بلند کراس اوور هستند که با بهترین طراحی و فناوری های پیشرفته، هم یک سواری نرم و راحت را تامین می کنند و هم می توان از ایمنی خودروها هنگام رانندگی در شرایط مختلف مطمئن بود.

انواع خودروهای تیگو در سال های مختلف روانه بازار شدند، بنابراین نمی توان گفت که قیمت خودرو تیگو در سال ۲۰۲۰ با قیمت این خودروها در سال‌ های قبل برابری می کند. در حال حاضر خرید و فروش انواع خودروهای تیگو از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران مدیریت می شود. اگر قصد خرید خودروهای شاسی بلند چینی با قیمت مناسب را دارید می توانید درباره خودرو چری آریزو و خودرو چری تیگو تحقیقات خود را انجام دهید.

از آنجایی که استقبال از خودروهای چری در بازار ایران قابل توجه بوده است، در این مطلب اختصاصی تصمیم گرفتیم انواع خودرو تیگو را معرفی کنیم و ویژگی ها و نحوه طراحی و آپشن‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. در پایان می توانید برای خرید تیگو از مدیران خودرو تصمیم گیری نمایید.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: معرفی ۱۰ خودروی شاسی بلند در سال ۲۰۲۱ که برای خانواده مناسب است


ویژگی ها مشخصات و طراحی خودرو تیگو ۵

خودرو تیگو

خودرو تیگو ۵ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهایی است که در گروه خودروهای چینی از طریق شرکت مدیران خودرو به فروش می رسد. این خودرو در نمایشگاه های اتومبیل هم عرضه می‌شود. قصد نداریم درباره شرکت های فروشنده این خودرو صحبت کنیم. هدف ما از این مطلب این است که شما را با انواع خودروهای تیگو در بازار آشنا کنیم تا در زمان خرید بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

طراحی خودرو تیگو ۵ با الهام گیری از آناتومی بدن ماهی انجام گرفته است. هم طراحی بیرونی بدنه خودرو و هم طراحی داخل کابین خودرو به بهترین شکل اجرا شده است. آپشن های داخل خودرو منحصر به فرد و خاص هستند.

به طور کلی می توان داخل کابین خودروی تیگو ۵ را یک طراحی کاربر پسند با تزیینات داخلی بسیار زیبا و با کیفیت معرفی کرد. به واسطه فناوری و طراحی اصولی و استانداردهای خودروسازی که در این مدل تیگو اجرا شده میتوان رانندگی ایمن داشت و مطمئن بود که در هر شرایطی خودرو با عملکرد بالا کار می کند. در داخل کابین خودرو تیگو 5 یک صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی را مشاهده می کنید که از طریق آپشن های لمسی قابل کنترل است و به دوربین دید عقب و سیستم های هشدار برخورد با مانع مجهز می باشد.

خودرو تیگو

طراحی داخلی خودرو تیگو 5 در قسمت داشبورد خودرو، یک طراحی شیک و اسپرت را به نمایش می گذارد. هر قسمتی که برای کنترل وضعیت عملکرد خودرو و رانندگی باید در دسترس راننده قرار بگیرد، روی قسمت داشبورد دیده می شود. برای زیباتر شدن داشبورد خودرو، یک نور پس زمینه آبی روشن و سفید طراحی شده که نمای آن را دو چندان زیباتر ساخته است.

طراحی فرمان خودرو تیگو ۵ مطابق استانداردهای ارگونومی دست راننده و رانندگی در شرایط مختلف انجام گرفته است. روکش فرمان از جنس چرم با کیفیت بوده و دکمه های کنترل کننده برای صفحه نمایشگر لمسی، دکمه های بلوتوث، کروز کنترل و دکمه های میزان صدای رادیوی خودرو هم در این قسمت قرار دارد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد در داخل کابین خودرو تیگو ۵ می‌توان به سانروف یا سقف بازشو اشاره کرد. دکمه های کنترل باز و بسته شدن سقف خودرو در قسمت بالا تعبیه شده و به این ترتیب می توانید هوای تازه را داشته باشید.

خودرو تیگو

یکی دیگر از مشخصات طراحی داخلی خودرو تیگو ۵ صندلی های زیبا مقاوم و راحت است. طراحی صندلی ها مطابق با ارگونومی بدن سرنشینان خودرو انجام گرفته، جنس مقاوم دارد و باعث افزایش راحتی و آسایش سرنشینان خودرو می‌شود. بهترین مواد اولیه برای ساخت صندلی های این مدل خودروی تیگو به کار رفته است. تمام تزئینات داخلی کابین خودرو به بهترین شکل انجام گرفته تا هم نمای زیباتری داشته باشد و هم رفاه بیشتری را برای سرنشینان تامین کند.

اگر بخواهیم از طراحی بدنه بیرونی خودرو تیگو ۵ صحبت کنیم باید به پنجره های مشبک در جلوی اتومبیل با انحنای خاص اشاره کرد. چراغ های زیبا و لوکس که در قسمت جلوی اتومبیل در مجاورت کاپوت خودرو و روی سپر خودرو نصب شده، زیبایی نمای جلوی این خودرو را زیباتر ساخته است. چراغ های رانندگی در روز که از لامپ های LED تشکیل شده‌اند، دامنه گسترده‌تری را برای روشنایی فراهم می کنند. این خودرو مجهز به رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی بوده که به زیبایی هرچه تمام تر روی لاستیک های خودرو خودنمایی می کند.

از مشخصات فنی و ویژگی های موتور خودرو تیگو ۵ می توان به طراحی استاندارد برای کاهش مصرف سوخت و کاهش گازهای خروجی آلاینده اشاره کرد. این خودرو مجهز به جعبه دنده ۷ سرعته می باشد که از زمان شروع حرکت تا شتاب گرفتن ماشین، یک حرکت نرم و راحت را فراهم می کنند؛ در نهایت، رفاه سرنشینان را بهتر تامین خواهد کرد.

خودرو تیگو

خودرو تیگو ۵ مجهز به سیستم تعلیق و سیستم تنظیم ارتفاع هنگام دور زدن یا حرکت روی زمین های ناهموار می باشد. این ویژگی ها باعث شده که این خودرو بتواند ایمنی کامل را در هر شرایطی فراهم کند. حتی با اطمینان خاطر می توانید در سراشیبی ها و سربالایی ها با این خودرو حرکت کنید. خودروی تیگو ۵ مجهز به ۴ عدد کیسه هوای ایمنی است که ایمنی کامل را برای سرنشینان خودرو فراهم می آورد. از دیگر ویژگی ها و مشخصات این خودروی شاسی بلند میتوان به سیستم هشدار سرعت های غیرمجاز و سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها اشاره کرد.

اگر به هر دلیلی نتوانید با سوئیچ ماشین، آن را روشن کنید، این خودرو مجهز به دکمه استارت هوشمند است و بدون کلید بتوانید اتومبیل را روشن کنید. وجود چراغ های مه شکن در جلوی خودرو، باز هم ایمنی خودرو را ارتقا می ‌دهد. آینه های جانبی خودرو، حالت برقی و تاشونده دارند و از جنس مقاوم ساخته شده است. صندوق عقب این خودرو تیگو فضای کافی را برای حمل بار دارد.

خودرو تیگو

اگر به خرید یک خودروی کامل و چند جانبه فکر می‌کنید و می‌توانید هزینه‌های کافی را اختصاص دهید، خرید خودروی تیگو ۵ را به شما پیشنهاد می دهیم. این خودرو از هر نظر کامل است  و برای خانواده ها یک انتخاب منحصربه‌فرد محسوب می شود.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: صفر تا صد خرید عمده لوازم یدکی خودرو + نکات مهم


ویژگی ها و مشخصات خودرو تیگو ۷

خودرو تیگو

در کنار مدل خودرو تیگو ۵، یکی دیگر از جدیدترین نسخه های خودروی تیگو از شرکت چری ، خودرو تیگو ۷ نام دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ به بازار ارائه شد و نسبت به مدل های قبلی بسیار ارتقا یافته و زیباتر طراحی شده است. پس از ارائه این خودروی تیگو به بازار، در مدت زمان کوتاهی توانست نظر علاقمندان به خودروهای چینی و وارداتی را جلب کند. موتور این خودروی تیگو، ۴ سیلندر، توربو شارژ با توان ۱۴۷ اسب بخار است و به واسطه یک جعبه دنده شش سرعته حرکت می کند.

همانند خودرو تیگو ۵، طراحی خودروی تیگو ۷ هم به بهترین شکل اجرا شده است. سنسورهای برخورد با مانع جلو و عقب، سیستم هوشمند کروز کنترل، سیستم های کنترل فشار باد تایرها، صندلی های باکیفیت مجهز به تهویه و گرمکن، دکمه استارت ماشین بدون سوئیچ، تهویه مطبوع قوی، صفحه نمایشگر ۹ اینچی، ۶ عدد کیسه هوا ایمنی داخل کابین خودرو، طراحی زیبا و منحصر به فرد برای بدنه بیرونی خودرو، همه از ویژگی‌های خودروی تیگو ۷ هستند.

برای کسانی که به دنبال خودروهای شاسی بلند زیبا و مجهز و جدید می باشند و قیمت خودرو برای آنها مهم است، پیشنهاد می کنیم انواع مدل های خودرو تیگو ۷ و تیگو ۵ را بررسی کنند.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: مهم ترین عوامل سایش لاستیک خودرو چیست؟


ویژگی ها و مشخصات خودرو تیگو ۸

خودرو تیگو

مدل خودرو تیگو 8  مدل ارتقا یافته از خودروهای تیگو ۵ و تیگو ۷ محسوب می شود. این خودرو در چند سال اخیر به تازگی وارد بازار ایران شده است و ویژگی های مشابهی با مدل های خودرو های تیگو در نسل های قبلی را دارد. هر آنچه از ویژگی‌های خودروهای تیگو ۵ و تیگو ۷ اشاره کردیم در این خودروی تیگو ۸ هم وجود دارد. موتور خودرو با توان ۱۷۰ اسب بخار کار می کند و مجهز به گیربکس ۹ سرعته است و مصرف سوخت برای آن بهینه شده است.

داخل کابین خودرو تیگو ۸ مجهز به سیستم بلوتوث، سیستم برقی برای تنظیم صندلی ها، سیستم گرمکن برای صندلی ها، سیستم تهویه مطبوع قوی برای جلو و عقب کابین خودرو، سیستم های هوشمند برای کنترل خط حرکت خودرو و تنظیم فشار باد تایرها، ۶ عدد کیسه هوای ایمنی و سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی ها و سراشیبی ها است. این مدل خودروی تیگو هم مانند مدل های قبلی و مجهز به دکمه استارت بدون سوئیچ می باشد.

خودرو تیگو ۸ را می توان یکی از پرفروش ترین و جدیدترین خودروهای چری در بازار دانست. جالب آن است که بدانید خودروهای ام وی ام رقیب اصلی خودروهای چری تیگو در بازار ایران هستند. خودروهای تیگو از نظر شکل ظاهری و طراحی داخلی به زیباترین شکل خودنمایی می کنند. حتی می توان این خودروها را خودروهای نسل جوان معرفی کرد.

 

سوالات متداول درباره ” انواع خودرو تیگو “:

1-خودروهای تیگو تولید کدام شرکت است؟

خودروهای تیگو تولید شرکت چری، یک کمپانی خودروسازی چینی می باشند.

2-انواع خودروی تیگو در بازار ایران کدام است؟

تیگو ۵ – تیگو ۷ – تیگو ۸

3-قیمت خرید خودروی تیگو چقدر است؟

قیمت خرید انواع خودروهای مختلف تیگو ، متفاوت است. اخیراً قیمت این خودروی چینی تغییرات زیادی کرده است. به طور کلی قیمت این خودروها از ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر است. قیمت جدید را باید از مراجع قیمت خودرو دریافت کنید که به روزرسانی ها را به دقت انجام می دهند.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *