معرفی کم مصرف ترین خودروهای جهان در سال 2021

کم مصرف ترین خودروهای جهان

معرفی کم مصرف ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ نشان می‌ دهد که فناوری ساخت خودرو به سمت خودروهای سازگار با محیط زیست حرکت کرده است. قیمت سوخت اتومبیل همیشه در نوسان بوده است. بسیاری از سوخت های فسیلی بنزین و گازوئیل، آلاینده های زیست محیطی را ایجاد می کند.

از آنجایی که مصرف سوخت برای خودرو بسیار اهمیت دارد، طراحی خودروهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست در دستور کار صنایع خودروسازی جهان قرار گرفته است.

در حال حاضر نیز قیمت بنزین رو به افزایش است. شاید به همین دلیل است که ضرورت دارد خانواده ها هزینه های خود را مدیریت کنند و درباره مصرف سوخت، برنامه‌ ریزی دقیق تری داشته باشند. تولید کم مصرف ترین خودروهای جهان حرکتی جدید است که خودروهای گازسوز قدیمی را به یک خودروی موثرتر و کم مصرف تبدیل می کند.

صنعت خودروسازی جهان در حال حرکت به سمتی است که آلاینده های کمتری تولید شود. تولید خودروهای برقی، ترکیبی از گاز و انرژی الکتریکی یا تولید خودروهای هیبریدی پلاگین، برای کار کردن در طولانی مدت از طریق باتری گزینه‌های پیشنهادی هستند.

از آن جایی که مصرف سوخت و کنترل هزینه‌های سوخت برای رانندگان بسیار مهم است، در این مطلب کم مصرف ترین خودروهای جهان که در سال ۲۰۲۱ رتبه بندی شده است را معرفی می کنیم. در این رتبه‌بندی مشاهده خواهید کرد که خودروهای کم مصرف عمدتاً از نوع خودروی الکتریکی و خودروی برقی و هیبریدی هستند.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: خرید خودرو با 400 میلیون تومان + بهترین پیشنهادها


کم مصرف ترین خودروهای جهان؛ وسایل نقلیه الکتریکی و اتومبیل های برقی هیبریدی

1- شورولت بولت EV

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 36500 دلار
  • بُرد تخمینی با استاندارد EPA: 259 مایل
  • ظرفیت باتری: 66 کیلووات ساعت
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 214.87 دلار (رانندگی سبک)، 362.59 دلار (رانندگی متوسط)، 483.66 دلار (رانندگی سنگین)

شورولت بولت EV یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان است. این خودرو، یک هاچ بک با قیمت مناسب است که به طرز شگفت آوری، جادار بوده و با یک بار شارژ تقریباً 260 مایل را طی می کند. سرعت اتومبیل به طرز چشمگیری در کمتر از هفت ثانیه از 0 به 60 می رسد.

سیم شارژ 120 ولت استاندارد در این خودرو در پریز برق سه شاخه ای کار می کند و حدود 4 مایل شارژ در ساعت یا 48 مایل، شارژ در هر 12 ساعت را فراهم می کند؛ و این برای شارژ شبانه ایده آل است.

شارژرهای شبکه ایستگاه های شارژ عمومی برای خودرو شورولت در مدت زمان نیم ساعت حدود 100 مایل شارژ ارائه می دهند.

برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودروهای چینی از این قسمت وارد شوید…

2- تسلا مدل 3

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 36990 دلار
  • برد تخمینی بر اساس استاندارد EPA: 353 مایل
  • ظرفیت باتری: 82 کیلووات ساعت
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 195.87 دلار (رانندگی سبک)، 330.53 دلار (رانندگی متوسط)، 440.71 دلار (رانندگی سنگین)

تسلا مدل 3 (3Tesla Model ) یک سدان لوکس سطح پایین است که در مقایسه با سدان های بنزینی آئودی، بی ام و و مرسدس که با آن رقابت می کند، گزینه های رقابتی زیادی دارد. تسلا مدل 3 یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

با زمان 0 تا 60 یا کمی بیش از سه ثانیه و با 302 پوند فوت گشتاور، یک رانندگی لذت بخش را ایجاد می کند. شارژر استاندارد تسلا مدل 3، 120 ولت در هر ساعت، حدود 3 مایل شارژ را فراهم می کند و این باعث می شود که برای افرادی که رفت و آمد طولانی دارند یا کارهای روزمره زیادی دارند، تقریباً دشوار باشد.

3- تسلا مدل S

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 69420 دلار
  • برد تخمینی بر اساس استاندارد EPA: 412 مایل (نسخه دوربرد)
  • ظرفیت باتری: 100 کیلووات ساعت
  • برآورد هزینه سوخت سالانه: 204.66 دلار (رانندگی سبک)، 345.36 دلار (رانندگی متوسط)، 460.49 دلار (رانندگی سنگین)

تسلا مدل S (Tesla Model S) یک سدان بزرگ تر و جادارتر است که هزینه رانندگی آن در مقایسه با مدل تسلا 3، خیلی بیشتر نیست و برد بیشتری دارد. این خودرو هم یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان محسوب می شود.

شارژ خودرو تسلا مدل S با زیربنای مشابه با مدل تسلا 3 کار می کند: شارژر استاندارد 120 ولت، اتصال دیواری بسیار سریع تر و مجهز به شبکه عمومی سوپرشارژ.

4- هیوندای Ioniq Electric

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 33،045 دلار
  • برد تخمینی بر اساس استاندارد EPA: 170 مایل
  • ظرفیت باتری: 38.3 کیلووات ساعت
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 189.97 دلار (رانندگی سبک)، 320.57 دلار (رانندگی متوسط)، 427.43 دلار (رانندگی سنگین)

هیوندای Ioniq Electric مقرون به صرفه ترین اتومبیل تمام برقی در فهرست کم مصرف ترین خودروهای جهان است. اما فقط در چند ایالت کالیفرنیا، کلرادو، ماین، ماساچوست، مریلند، نیوجرسی، نیویورک، اورگان، رودآیلند، ورمونت موجود است.

این خودرو با برد کمتر از 200 مایل، برای سفرهای طولانی مدت جاده ای بدون وقفه برای شارژ با کمترین میزان مناسب است. اگرچه دارندگان هیوندای Ioniq Electric، یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان، به شبکه در حال رشد ایستگاه های شارژ PlugShare در سراسر کشور دسترسی دارند.

در فضاهای عمومی، شارژ سریع خودرو Ioniq Electric با منبع DC با شارژ در کمتر از یک ساعت از 0 تا 80 درصد شارژ می شود. شارژ کندتر با منبع AC، حدود شش ساعت طول می کشد.

شارژ استاندارد خانگی حدود 19 ساعت طول می کشد؛ یا با شارژر با سرعت بالاتر حدود شش ساعت (با هزینه متفاوت است) طول می کشد.

خودرو هیوندای Ioniq Electric در مقایسه با خودرو تسلا، شتاب کمتری دارد اما برای استفاده روزمره در اطراف شهر و بزرگراه، کاملاً مناسب است.

5- تویوتا پریوس

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 24525 دلار
  • MPG بر اساس استاندارد EPA: 58 شهر، 53 بزرگراه
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 353.15 دلار (رانندگی سبک)، 595.95 دلار (رانندگی متوسط)، 794.59 دلار (رانندگی سنگین)

تویوتا پریوس (Toyota Prius) هاچ بک، یکی از هیبریدهای اصلی گازی-برقی و همچنان یکی از محبوب ترین هیبریدهای موجود برای رانندگی در جاده ها است. با متوسط ​​مصرف سوخت بالاتر از 55 مایل بر ساعت (برای نسخه L Eco)، همچنین یکی از کارآمدترین و کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

اگر چه سرعت این خودرو به اندازه رقبای تمام الکتریکی خود، مانند تسلا مدل 3 یا شورولت بولت EV نیست، اما پیشرانه هیبریدی 121 اسب بخاری آن (قدرت نسبتاً کم در مقایسه با مدل تسلا 3 و شورلت EV) در بزرگراه، سرعت خود را دارد.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: نکات کاربردی برای خرید لوازم یدکی خودرو


6- تویوتا پریوس پریم

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 28220 دلار
  • MPG بر اساس استاندارد EPA: 54 شهر، 54 بزرگراه
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 362.96 دلار (رانندگی سبک)، 612.50 دلار (رانندگی متوسط)، 816.67 دلار (رانندگی سنگین)

Toyota Prius Prime، یک سدان پلاگین هیبریدی است که می تواند در حالت صرفاً برقی، تا 25 مایل مسافت را طی کند و در حالت هیبریدی، به طور متوسط ،​​54 مایل در هر گالن مصرف می کند. این خودرو یکی از بهترین و کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

مانند خودرو پریوس گازی و برقی قدیمی، این خودرو هم شتاب خود را دارد و مطمئناً اگر عملکرد آزاد در جاده، اولویت اصلی شما باشد، اتومبیلی نیست که شما آن را انتخاب می کنید؛ اما می خواهید در ترافیک شهر و بزرگراه رانندگی کنید، بسیار خوب کار می کند. کمتر از شش ساعت طول می کشد تا این خودرو به راحتی شارژ شود.

7- تویوتا کرولا هیبریدی

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 23600 دلار
  • EPA MPG تخمینی: 52 شهر، 53 بزرگراه
  • برآورد هزینه سوخت سالانه: 373.33 دلار (رانندگی سبک)، 630 دلار (رانندگی متوسط)، 840 دلار (رانندگی سنگین)

تویوتا کرولا هیبریدی، یک نسخه کارآمدتر نسبت به خودروی قدیمی تویوتا است که برای چندین دهه در ایالات متحده موجود بوده است.

با صرفه جویی در مصرف سوخت، تنها با چند رتبه کمتر از مدل Prius، کرولا هیبریدی بسته به نسخه تولیدی، واجد شرایط یک خودروی ایده آل با آلایندگی بسیار کم یا آلایندگی ناچیز است. این خودرو را می توان یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان نامید. توان این خودرو، از 139 تا 169 اسب بخار است. این قدرت به نسخه تولیدی خودرو بستگی دارد.

8- تویوتا کمری هیبریدی

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 27،270 دلار
  • MPG بر اساس استاندارد EPA: 51 شهر، 53 بزرگراه (LE)
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 376.92 دلار (رانندگی سبک)، 636.06 دلار (رانندگی متوسط)، 845.08 دلار (رانندگی سنگین)

مانند کرولا هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی یک نسخه هیبریدی-الکتریکی از یک مدل محبوب تویوتا است که برای همیشه مورد توجه داشته است (= طبق استانداردهای صنعت خودرو). کرولا هیبریدی، یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

برای حداکثر بازده سوخت، در حالت EV یا eco با این خودرو رانندگی کنید. برای شتاب و سرعت بیشتر در بزرگراه، در حالت های عادی یا اسپرت خودرو باید حرکت کنید، که با شتاب کمری غیر هیبریدی و سایر سدان های متوسط،​​ گازسوز مانند هوندا آکورد و هیوندای سوناتا، مطابقت دارند یا حتی می تواند از آن فراتر رود.

توجه داشته باشید که نسخه های XLE و XSE با قیمت بالاتر، از مصرف سوخت کمتری نسبت به خودروی پایه برخوردار هستند.

9- خودرو فورد هیبریدی – Ford Fusion Hybrid SE

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 28000 دلار
  • MPG بر اساس استاندارد EPA: 43 شهر، 41 بزرگراه
  • برآورد هزینه سوخت سالانه: 466.67 دلار (رانندگی سبک)، 787.50 دلار (رانندگی متوسط)، 1050 دلار (رانندگی سنگین)

خودرو فورد فیوژن هیبرید SE در دو نسخه وجود دارد: هیبریدی گازی – برقی سنتی و هیبریدی پلاگین که فقط در فواصل کوتاه می تواند با باتری کار کند. هیچ تفاوتی در متوسط ​​مصرف سوخت بین این دو وجود ندارد، بنابراین رانندگان ممکن است برای عملکرد بهینه اتومبیل، نیازی به اتصال برق نداشته باشند. خودرو فورد، یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

فورد فیوژن هیبرید به دلیل پایین بودن میزان کل مصرف سوخت، هزینه سوخت تقریبی بالاتری نسبت به رقبای تویوتای خود دارد. اما یک موتور بزرگ تر و قدرتمندتر که 188 اسب بخار توان تولید می کند، شتاب قابل توجهی را برای سرعت در بزرگراه ایجاد می کند. این، یک مزیت برای خریداران علاقه مند به این ویژگی ها در خودرو است.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: معرفی 10 خودروی منحصر به فرد در بازار خودروهای لوکس خارجی


10-خودرو Honda Insight

کم مصرف ترین خودروهای جهان

  • قیمت خودرو: 23130 دلار
  • MPG بر اساس استاندارد EPA: 55 شهر، 49 بزرگراه
  • هزینه تخمینی سوخت سالانه: 376.92 دلار (رانندگی سبک)، 636.06 دلار (رانندگی متوسط)، 845.08 دلار رانندگی سنگین)

هوندا اینسایت (Honda Insight) تقریباً بیشتر از خودرو Prius اهمیت دارد. این خودرو یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان است.

امروزه هوندا اینسایت، به عنوان یک نسخه جمع و جورتر از سدان فول سایز هوندا آکورد به نظر می رسد و اکنون مدل هیبریدی خاص خود را دارد و قیمت آن تا حدودی بالاتر (و مصرف سوخت آن، کمی بیشتر از Insight) است.

برای عاشقان واقعی هوندا هیبریدی، نسخه Insight هنوز هم موجود است. با مسافت پیموده شده در بزرگراه های شهری، بالاتر از 50 مایل در هر کیلوگرم و یک پیشرانه کاملاً شگفت آور که 151 اسب بخار قدرت دارد، این خودرو واقعاً شگفت انگیز است.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *