چگونه از خودروی هیبریدی بهتر استفاده کنیم؟

خودروی هیبریدی

خودروی هیبریدی ، نسل جدید خودرو است که اخیراً به بازار معرفی شده که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. یک سری راهکارها وجود دارد که می توانید با انجام آنها، بیشترین بهره را از ماشین هیبریدی خود ببرید. مراقبت از باتری، استفاده از پنل کنترل و شتاب آهسته تر، به عملکرد ترکیبی شما و بازدهی مطلوب ماشین کمک می کند.

آگاهی از صرفه جویی در مصرف سوخت، تجربه رانندگی با خودروی هیبریدی را نیز بهبود می بخشد. قبل از خرید این نوع خودروها، برندها و انواع مختلف را بررسی کنید.

رانندگی موثر با خودروی هیبریدی


خودروی هیبریدی


زمان رانندگی خود را با خودروی هیبریدی محدود کنید. بهترین راه برای استفاده کارآمد از خودروهای هیبریدی، استفاده نکردن طولانی مدت از آن است. در صورت امکان، پیاده یا با دوچرخه به مقصد مورد نظرتان بروید. همچنین می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و مترو استفاده کنید.

عادت های خوب را در رانندگی با خودروی هیبریدی به کار ببرید. بیشتر رانندگان ماشین های هیبریدی می گویند برای به حداکثر رساندن امکانات برای افزایش بهره وری، باید رانندگی را دوباره یاد بگیرند. بررسی سرعت سنج ، یک عادت رایج در تجربه رانندگی با اتومبیل معمولی نیست اما یک جنبه اساسی در رانندگی با خودرو هیبریدی محسوب می شود.

هنگام رانندگی با ماشین هیبریدی به صفحه نمایش مصرف انرژی روی داشبورد توجه داشته باشید. این صفحه نمایشگر به شما کمک می کند، به روز رسانی بهره وری سوخت را در زمان معین، کنترل کنید. سبک رانندگی را می توانید مطابق با مصرف سوخت در خودروها تغییر دهید.

در رانندگی با خودروی هیبریدی ، از ترمزهای خود استفاده کنید. گرمایی که در خودروهای هیبریدی در اثر ترمز ایجاد می شوند به تأمین انرژی کمک می کنند؛ این در حالی است که انرژی تولید شده توسط ترمزها به صورت گرما در اتومبیل های معمولی هدر می رود. گرمای تولیدی در ماشین هیبریدی برای شارژ مجدد باتری هیبرید شما استفاده می شود.

برای رانندگی با خودروی هیبریدی ، مسیرهای مخصوص وسایل نقلیه هیبریدی یا خطوط کم تردد را انتخاب کنید. این خطوط به منظور کاهش ترافیک در ساعات شلوغی روز، طراحی شده اند.

سرعت خودروی هیبریدی را پایین نگه دارید. وقتی بیش از 55 مایل در ساعت رانندگی کنید، بازده سوخت ماشین هیبریدی شما کاهش می یابد. اگر با پنل كنترل، تنظیم شده روی 70 مایل در ساعت یا بیشتر رانندگی می كنید، آن را به صورت نزولی، تنظیم كنید. سعی کنید حداکثر سرعت بزرگراه حدود 60 مایل در ساعت باشد.

از شتاب متوسط در رانندگی با خودروی هیبریدی استفاده کنید. سرعت و شتاب گرفتن باعث می شود که هم موتورهای گازی و هم موتورهای الکتریکی به طور همزمان کار کنند. هنگام حرکت در مسیر رو به بالای یک تپه، سعی کنید سطح صاف و کم شیب تری را پیدا کنید.


خودروی هیبریدی


تکنیک های مختلف شتاب گیری را در رانندگی امتحان کنید. بازده سوخت را در این حالت، کنترل کنید. از شتاب آهسته شروع کنید و در هفته های بعدی، شتاب را بیشتر کنید. نتایج مسافت پیموده شده از تکنیک های مختلف را مقایسه کنید و یکی از کم مصرف ترین آنها را انتخاب نمایید.


مقاله پیشنهادی : آشنایی با آینه بغل خودرو های لوکس و لاکچری


از پنل کنترل سرعت استفاده کنید. با این کار می توانید متوجه شوید که سرعت خودرو چقدر است و دور موتور تا چه اندازه افزایش پیدا می کند. این کار به شما کمک می کند میزان سوخت رسانی به خودرو را کنترل کنید. سعی کنید سرعت خود را ثابت نگه دارید. افزایش سرعت خودروی هیبریدی ، باعث بشتر شدن مصرف انرژی و اتلاف انرژی می شود. سرعت ثابت برای خودروی شما کم مصرف ترین حالت است.

استفاده صحیح از باتری برای خودروی هیبریدی


خودروی هیبریدی


شارژ باتری خودروی هیبریدی را مدیریت کنید. اگر باتری شما کاملاً شارژ شود، سریع تر فرسوده می شود. وقتی باتری را به مقدار متوسط، کمی ​​بالاتر از دامنه استاندارد شارژ کردید، تقریباً 80٪، فرآیند شارژ را تمام کنید. اجازه ندهید که باتری بیش از 20٪ از شارژ آن کاهش پیدا کند.

باتری خودروی هیبریدی را گرم نگه دارید. گرم نگه داشتن باتری در واقع به معنای گرم نگه داشتن ماشین است. اگر باتری سرد شود، میزان انرژی که می توانید از آن دریافت کنید کاهش می یابد. در زمستان، ماشین هیبریدی خود را در گاراژ یا پارکینگ خانه نگه دارید تا از بدترین شرایط آب و هوایی و سرما در امان باشد.

ماشین را روشن کنید و بگذارید کمی گرم بماند تا باتری گرم شود. البته گرمای بیش از حد می تواند برای باتری مضر باشد. در حالت متوسط، باتری در 92 درجه فارنهایت، فقط پنج سال دوام می آورد. اتومبیل را در گاراژ و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.


خودروی هیبریدی


به جای موتور بنزینی از باتری استفاده کنید. خودروی هیبریدی شما ممکن است گزینه ای را برای انتخاب زمان تغییر از حالت باتری به حالت موتور بنزینی داشته باشد. در صورت امکان از باتری استفاده کنید زیرا در مصرف بنزین صرفه جویی خواهید کرد. در برخی موارد، مانند رانندگی در بزرگراه، این خودروها به طور خودکار به حالت موتور بنزینی، تغییر وضعیت می  دهند.

در محدوده عملکرد بهینه باتری وسیله نقلیه هیبریدی رانندگی کنید. بیشتر خودروهای هیبریدی قبل از انتقال به موتور بنزینی، بین 10 تا 35 مایل رانندگی را صرفاً با باتری الکتریکی انجام می دهند.

نکاتی در خرید خودروی هیبریدی


خودروی هیبریدی


قبل از خرید خودروی هیبریدی ، آموزش های لازم را کسب کنید. قبل از تصمیم گیری درباره خرید، جوانب مثبت و منفی هر یک از مدل ها را بسنجید.

یکی از گزینه هایی که در خرید خودروهای هیبریدی اهمیت دارد، این است که آیا هیبرید، موازی است یا سِری؟ هیبریدی موازی به خودروهایی گفته می شود که در آن، موتورهای برقی و گازی بتوانند به طور همزمان استفاده شوند. بیشتر سیستم های هیبریدی از این نوع هستند. برخی از این ماشین ها از نوع سری هستند که در هر زمان، فقط با گاز یا فقط با باتری می توانند کار کنند.

سیستم هیبریدی کامل فقط با برق کار می کنند. هیبرید پلاگین را می توان در خانه (در صورت وجود امکانات) در محل کار به مبدأ متصل کرد، اما موتور بنزینی مانند یک هیبرید غیر پلاگین، باتری ها را شارژ نمی کند.

خرید خودروی هیبریدی ، به انگیزه ها و بودجه شما بستگی دارد. برای سفرهای طولانی مدت، خودروهای ترکیبی مناسب تر هستند.

قبل از خرید خودروی هیبریدی ، قیمت ها را مقایسه کنید. نمایندگی های مختلف اغلب وسیله نقلیه با مدل یکسان دارند که در رقم های مختلف، قیمت گذاری می شوند. به بازار منطقه خود نگاه کنید و قیمت های اتومبیل مورد نظر را مقایسه نمایید. ماشین هیبریدی که تمایل به آن را دارید، با کمترین قیمت ممکن خریداری کنید.

علاوه بر این، در مورد مذاکره با نمایندگی فروش، برنامه ریزی کنید.

همچنین می توانید قیمت ها را در بین انواع اتومبیل های هیبریدی مختلف مقایسه کنید. به عنوان مثال، اگر دو اتومبیل هیبریدی متفاوت فقط در چند ویژگی غیر مهم، متفاوت باشند (به عنوان مثال، ممکن است یکی دارای صفحه نمایشگر فیلم ویژه مسافرت ها باشد در حالی که دیگری این ویژگی را ندارد)، شما باید خودروی هیبریدی را با قیمت پایین تر انتخاب کنید.

بهتر است با این خودورها رانندگی کنید و ببینید آیا این ماشین ها انتظارات شما را برآورده می کنند یا خیر. خرید کردن از نمایندگی فروش خودروهای لوکس و جدید این امتیاز را دارد که می توانید خدمات جانبی یا سرویس دهی را هم دریافت کنید.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *