کاور رادیاتور چیست و به چه منظوری در زیر و رو رادیاتور نصب می شود؟

کاور رادیاتور چیست و به چه منظوری در زیر و رو رادیاتور نصب می شود؟

هر خودرو دارای قطعات مختلفی می باشد که این قطعات در کنار هم به وظیفه خود پرداخته و باعث به حرکت در آمدن خودرو و خوب کار کردن آن و در نتیجه رفاه سرنشینان می شوند. هر گونه اختلال در انجام فعالیت های قطعات مختلف می تواند باعث بروز مشکلات جدی و در نتیجه خراب شدن خودرو و کار نکردن آن شود. به همین دلیل لازم است که حتما از این قطعات به ویژه قطعات مهمتر محافظت شود. بعضی از قطعات مانند رادیاتور را می توان به وسیله قطعه ای جانبی همچون کاور محافظت نمود و نگذاشت که آسیبی به آن برسد. کاور رادیاتور همانطور که از نام آن نیز مشخص می باشد پوششی برای رادیاتور خودروها می باشد که از آن ها در برابر عوامل مختلف محافظت می کند و این به این دلیل است که همانطور که می دانید رادیاتور یکی از قطعات مهم و ارزشمند خودرو به شمار می رود.

نقش رادیاتور در خودرو چیست؟

رادیاتور در واقع همان مخزن آب خودرو می باشد و وظیفه آن را می توان پایین آوردن دمای موتور خودرو یا اصطلاحا خنک کردن آن و دیگر تجهیزات مربوطه به شمار آورد. از آنجایی که موتورها برای انجام فعالیت های خود و به راه انداختن خودرو ناچار به ایجاد احتراق می باشند بالا رفتن دمای آن ها چیزی بدیهی است و به همین علت برای پایین آوردن دمای آن ها نیاز به سیستمی می باشد و رادیاتور همان سیستم است. رادیاتور با انتقال حرارت از مخزن آب به هوا به پایین آمدن دمای خودرو کمک کرده و مانع بالا رفتن دمای آن از حد بیشتری می شود. در واقع این حرارت اگر از حد معینی بالاتر رود باعث خراب شدن و آسیب دیدن موتور خودرو می شود و از طرفی می توان گفت پایین بودن بیش از حد دمای آن نیز می تواند باعث ایجاد آسیب هایی شود و به همین دلیل رادیاتور تمام تلاش خود را می کند تا دمای موتور و خودرو را متعادل سازد.

لازم است بدانید که بالا بودن بیش از حد دمای موتور می تواند باعث تاب برداشتن قطعات و تغییر وضعیت آن ها شود و همچنین در صورت بیش از حد بالا بودن دما می تواند باعث ذوب شدن این قطعات و آسیب های جدی تری شود و به همین دلیل می توان رادیاتور را به عنوان سیستمی که در پایین آمدن دمای این قطعات و موتور نقش اصلی را دارد، سیستمی مهم و ارزشمند در خودروها دانست و با توجه به همین نکته نیاز به محافظت با کاور رادیاتور را دارد.

رادیاتور خودرو
رادیاتور خودرو

نقش کاور رادیاتور در خودرو چیست؟

همانطور که گفته شد رادیاتور یکی از مهمترین و حیاتی ترین سیستم های خودرو می باشد که در صورت درست کار نکردن آن خودرو و موتور آن می توانند آسیب های جدی  ببینند و به همین علت حتما باید از این قطعه به خوبی محافظت نمود و همینجاست که نقش کاور رادیاتور پررنگ می شود. برای محافظت از رادیاتور کارهای مختلفی باید انجام داد که از جمله آن ها می توان به تغییر پیوسته ی آب رادیاتور، بررسی مداوم و دوره ای رادیاتور و استفاده از کاور برای زیر و روی رادیاتور اشاره نمود.

استفاده از کاور رادیاتور در زیر رادیاتور در واقع به این علت است که خودرو در حال حرکت ممکن است از روی سنگلاخ ها و یا قطعات ریز مختلف دیگری عبور کند و آن ها با قسمت زیرین خودرو برخورد داشته و به قطعات مختلف خودرو آسیب بزنند اما استفاده از کاور رادیاتور در زیر رادیاتور مانع این برخوردها شده و در نتیجه جلوی هر گونه آسیبی را به رادیاتور می گیرد.

نکات مهم در خرید کاور رادیاتور

برای خرید کاور رادیاتور مانند هر قطعه دیگری باید موارد مختلفی را بررسی کرد و در نظر گرفت که بعضی از آن ها عبارتند از:

  • از آنجایی که خودرو ها با هم متفاوت بوده سیستم ها و اجزای فنی آن ها نیز می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل برای خرید هر قطعه جانبی باید دقت کنید که کاملا مناسب با نوع خودروی شما باشد و کاور رادیاتور نیز از این نکته مستثنی نیست و باید به آن توجه شود.
  • کاور رادیاتور باید دارای مقاومت زیادی باشد تا بتواند به خوبی از رادیاتور در برابر عوامل مختلف محافظت کند و به همین دلیل جنس متریال آن اهمیت دارد.

کاور رادیاتور خودرو از چه جنسی ساخته می شود؟

  • کاور رادیاتور پلاستیکی

کاور رادیاتور پلاستیکی می تواند از رادیاتور محافظت کند اما متاسفانه دارای کیفیت خوبی نبوده و به همین علت به سرعت آسیب می بیند و صاحبان خودرو را مجبور به تعویض می کند. مزیت این نوع کاور رادیاتور قیمت پایین آن می باشد.

  • کاور رادیاتور فلزی

کاور رادیاتور فلزی از قیمت بیشتری نسبت به کاور رادیاتور پلاستیکی برخوردار می باشد اما کیفیت آن بهتر بوده و عمر مفید بیشتری دارد و به همین علت می توان گفت مقرون به صرفه تر می باشد.

خرید کاور رادیاتور خودرو از دکترماشینت

برای آنکه بتوانید قطعات مختلف مربوط به خودرو را در سریع ترین زمان با بهترین کیفیت خریداری کنید بهتر است که از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری کنید که از جمله  آن ها می توان به فروشگاه اینترنتی دکترماشینت اشاره نمود. دکترماشینت دارای تنوع زیادی در لوازم جانبی خودرو بوده و شما می توانید با مراجعه به سایت دکترماشینت انواع محصولات را با توضیحات آن ها و انواع قیمت ها مشاهده کرده و قطعه مورد نظر خود را تهیه کنید. خرید از دکترماشینت این مزیت را دارد که محصول شما در سریع ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *