ویژگی های بهترین روکش صندلی خودرو

ویژگی های بهترین روکش صندلی خودرو

روکش صندلی را می توان بدون اغراق از مهمترین و تاثیرگذارترین لوازم جانبی داخلی خودرو دانست که هم روی راحتی و کیفیت رفاه افراد داخل خودرو تاثیر گذاشته و هم تاثیر بسزایی روی زیبایی فضای داخلی خودروها دارد. نکته ای که راجب این روکش صندلی خودروها وجود دارد این است که از آنجایی که تقریبا بیشتر فضای داخلی خودرو را در بر می گیرد بهتر است که برای تهیه آن دقت کرده و از نظر کارشناسان مربوطه استفاده شود.

ویژگی های بهترین روکش صندلی خودرو
ویژگی های بهترین روکش صندلی خودرو

روکش صندلی خودرو چیست؟

روکش صندلی را می توان یک لایه محافظی و همچنین نگهدارنده دانست که روی صندلی های خودرو را به طور کامل می پوشاند. این روکش ها درواقع از روکش اصلی و فابریک خودروها که در کارخانه ها به تولید رسیده اند محافظت می کند. این روکش ها از نظر جنس دارای تنوع بوده و همین موضوع نیز روی کیفیت و قیمت آن ها تاثیر خواهد گذاشت. اغلب روکش صندلی ها در خودروها از جنس چرم، پارچه و یا ترکیبی از پارچه و چرم می باشند. همچنین طرح های مختلفی برای روکش های صندلی وجود دارد و به همین دلیل تمامی افراد با سلیقه های مختلف می توانند مطابق با سلیقه خود روکش صندلی مناسب تهیه کرده و برای خودروی خود مورد استفاده قرار دهند.

انواع روکش صندلی خودرو کدامند؟

همانطور که گفته شد روکش های صندلی دارای جنس های مختلفی بوده که هر یک از این جنس ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند و به همین دلیل مزایا و معایب منحصر به فردی را دارا می باشند. بهتر است قبل از خریداری هر یک از آن ها برای خودروی خود به خوبی با این ویژگی ها آشنا بوده و سپس اقدام به تهیه و استفاده از آن کنید. بعضی از انواع روکش های صندلی عبارتند از:

  • روکش صندلی خودرو پارچه ای

این روکش ها با توجه به تنوعی که به طور کلی در پارچه در بازار وجود دارد دارای تنوع زیادی بوده به طوری که دست مشتریان را به طور کامل در تهیه ی آن مطابق با سلیقه خود باز گذاشته است. همچنین این امکان که بتوان روکش صندلی خودرو را با بدنه خودرو ست و هماهنگ نمود و باعث شیک تر و خاص تر بنظر رسیدن خودرو شد در این نوع روکش صندلی ها بیشتر می باشد. این روکش ها از این نظر که سرمای هوا در زمستان و گرما را در تابستان به بدن انسان منتقل نمی کنند بسیار مناسب می باشند. همچنین می توان گفت که نسبت به دیگر انواع روکش ها از مقاومت بسیار بهتری برخوردار بوده و عمر مفید بیشتری دارند به طوری که رنگ آن ها بسیار طول می کشد تا تغییر کند. همچنین لازم به ذکر است که شست و شوی این روکش ها بسیار سخت بوده و اگر روی آن ها لکه ای ایجاد شود جز تعویض آن راه چاره ای نیست و این می تواند برای افراد پر هزینه جلوه کند. به همین دلیل بهتر است که اگر می خواهید از روکش صندلی خودروی پارچه ای استفاده کنید حتما آن هایی که پارچه شان سنگین تر می باشد را انتخاب کنید چرا که پارچه های سنگین تر در برابر آلودگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی و … مقاومت بهتری دارند.

روکش صندلی خودرو پارچه ای
روکش صندلی خودرو پارچه ای
  • روکش صندلی خودرو چرمی

روکش های چرمی از آنجایی که تماما از جنس چرم می باشند ظاهری شیک و لوکس داشته و می توانند فضای داخلی خودروی شما را بسیار خاص و شیک جلوه دهند. این روکش ها به دلیل ظاهری که دارند میان جوانان از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. همچنین لازم است بدانید که شست و شوی روکش صندلی چرمی بسیار آسان بوده و همین سبب شده تا افراد نگران آلوده شدن آن نباشند. اما در کنار هر مزایایی معایبی نیز وجود دارد و بزرگترین ایراد روکش صندلی چرمی انتقال گرمای تابستان و سرمای زمستان به افراد می باشد. همچنین از آنجایی که چرم باعث ایجاد تعرق شده در فصل گرما به افراد احساس خیسی داده و همین امر سبب شکایات و عدم تمایل آن ها به استفاده از این روکش ها شده است. اما با این وجود به دلیل قابلیت شست و شویی که دارند میان افرادی که به پاکیزگی اهمیت خاصی می دهند این روکش ها محبوب می باشند.

  • روکش صندلی خودرو ترکیب پارچه و چرم

روکش هایی که از ترکیب پارچه و چرم ساخته می شوند از آنجایی که مزایای هر دوی این متریال ها را داشته و از طرفی معایب آن ها با ترکیب این دو با هم تقریبا از بین رفته است جز کارآمدترین و محبوب ترین روکش صندلی ها شده اند. می توان گفت در انتقال دادن سرمای زمستان و گرمای تابستان این نوع روکش ها اعتدال داشته و همچنین تنوع زیادی در رنگ و طرح دارند به همین دلیل خریداران می توانند بسیار آزادانه طرح دلخواه خود را از این نوع روکش در بازار انتخاب کنند. همچنین در این نوع روکش صندلی خودروها بخاطر جلوگیری از تعریق سرنشینان قسمت پشتی و نشیمنگاه روکش با پارچه طراحی شده است.

روکش صندلی خودرو ترکیب پارچه و چرم
روکش صندلی خودرو ترکیب پارچه و چرم

انواع روکش صندلی چرم

  • نایلون

روکش های چرمی که از جنس نایلون می باشند را بدون اغراق می توان بدترین نوع روکش صندلی محسوب نمود. عمر و استقامت این نوع روکش صندلی ها بسیار کم بوده و همچنین چروک می شوند و ضخامت کمی دارند. با توجه به همین نکات می توان آن را به راحتی از روکش چرم اصل تشخیص داد.

  • چرم طبیعی

چرم های طبیعی شاید بنظر برسند که برای روکش صندلی مناسب بوده و می توانند کیفیتی بسیار عالی داشته باشند اما بر خلاف اذهان عمومی این روکش ها بادوام نبوده و بسیار سریع می توانند آسیب ببینند.

  • چرم مصنوعی

روکش صندلی خودروهایی که از چرم مصنوعی طراحی و ساخته شده است نسبت به دیگر انواع چرم کیفیت بهتر و دوام بیشتری دارند. همچنین قیمت چرم مصنوعی مناسب بوده و با توجه به همین نکته و عمر خوب آن باعث تولید روکش صندلی هایی با کیفیت و مقرون به صرفه می شود.

 

کدام رنگ برای روکش صندلی خودرو مناسب تر است؟

اینکه بهتر است کدام رنگ برای روکش صندلی خودرو شما مورد استفاده قرار بگیرید چیزی است که کاملا به سلیقه شما مربوط است. اما به طور کلی برای زیبایی بیشتر خودرو می توانید رنگ روکش صندلی را با رنگ بدنه خودرو ست و هماهنگ کرده و یا آن را با رنگ قسمت های داخلی مانند کمربند و داشبورد و … هماهنگ نمایید. این هماهنگ و ست بودن می تواند به صورت همرنگ و رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی ایجاد می کنند باشد و یا اینکه از رنگ های متضاد استفاده کنید. برای مثال اگر بدنه ی خودروی شما سفید می باشد می توانید روکش صندلی های خودروی خود را به رنگ مشکی تهیه کنید. این کار باعث ایجاد زیبایی و منحصر به فرد شدن فضای داخلی خودروی شما می شود.

همچنین تم های مختلفی برای طراحی داخلی خودرو وجود دارد که بعضی افراد از آن استفاده می کنند که این نکته رنگ و روی روکش صندلی خودرو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال اگر خودروی خود را اسپرت کرده اید می توانید از روکش صندلی هایی که دارای طرح و رنگ های اسپرت می باشند نیز بهره ببرید.

 

بهترین روکش صندلی برای خودروها کدام است؟

نمی توان به قطع یقین گفت که کدام یک از روکش صندلی ها بهترین می باشند اما اگر ویژگی ها و مزایا و معایب آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم می بینیم که روکش های پارچه ای و چرمی هر کدام برتری ها و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. اما به طور کلی روکش صندلی هایی که از ترکیب پارچه و چرم می باشند به این دلیل که مزایای هر دو را داشته ولی معایب آن ها به حداقل رسیده می تواند بیشتر به کمک افراد آمده و عمر مفید بیشتری داشته باشند و به همین دلیل می توان گفت این نوع روکش صندلی هم با نیازهای افراد بهتر سازگار بوده و هم مقرون به صرفه می باشند.

بهترین روکش صندلی
بهترین روکش صندلی

نکات مهم و قابل توجه در تهیه روکش صندلی خودرو با توجه به موارد گفته شده کدامند؟

  • توجه به رنگ و طرح آن با توجه به چگونگی خودرو
  • میزان مقاومت روکش صندلی ها در برابر ساییدگی، آلودگی، رنگ پذیری و …
  • حداقل بودن میزان تعریق روکش در تابستان
  • داشتن قابلیت شست و شوی آسان
  • تمیز دوخته شدن روکش های صندلی

روش نصب و استفاده از روکش صندلی خودرو

روکش صندلی های خودرو با توجه به نوع و روشی که دوخته شده اند می توانند شیوه ی متفاوتی برای استفاده داشته باشند که به طور کلی روش استفاده و نصب آن ها سه مورد می باشد و این موارد عبارتند از: چسب، کش و زیپ.

روکش های زیپ دار را می توان بهترین نوع روکش دانست چرا که با باز و بسته کردن زیپ به راحتی می توان از آن استفاده نمود و همچنین هنگام شست و شو کمتر آسیب می بینند. همچنین می توان گفت برای خودروهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند روکش های زیپ دار بسیار مناسب تر بوده و برای آن خودروهایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند روکش های کشی مورد بهتری می باشند.

خرید روکش صندلی از دکترماشینت

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید روکش صندلی خودرو نقش به سزایی در کیفیت و رفاه سرنشینان و همچنین زیبایی فضای داخلی خودرو داشته و از جمله مواردی می باشد که رانندگان می توانند مطابق سلیق و میل خود آن را تهیه کرده و استفاده کنند.

همچنین جنس های بی کیفیت و تقلبی زیادی از روکش صندلی ها در بازار موجود می باشد و به همین دلیل بهتر است که حتما به خوبی انواع روکش صندلی ها را شناخته و به ویژگی های آن ها آگاه شده یا از متخصصین و کارشناسان مربوطه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین نوع آن را برای خودروی خود تهیه کنید. برای خرید روکش صندلی انواع خودروها می توانید به فروشگاه دکترماشینت مراجعه کنید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *