فوم سپر خودرو چیست؟

فوم سپر خودرو چیست؟

همانطور که می توان از نام آن متوجه شد فوم سپر خودرو یکی از قطعات مربوط به سپر می باشد. با توجه به این نکته که خودروهای متنوعی در بازار بوده و هر کدام نیز دارای سپرهای متفاوتی می باشند پس فوم سپر خودرو نیز دارای تنوع می باشد. مهم ترین نقش و وظیفه ای که فوم سپر در خودرو بر عهده دارد جلوگیری از وارد شدن ضربات شدید به سپر خودرو و در نهایت ممناعت از آسیب به بدنه و سرنشینان خودرو می باشد.

فوم سپر خودرو
فوم سپر خودرو

ویژگی ها و کاربردهای فوم سپر خودرو

همانطور که گفته شد مهمترین نقش فوم سپر در خودرو ممناعت از رسیدن آسیب به خودرو و سپر خودرو در مواجه با ضربات و تصادفات می باشد. درواقع فوم خودرو از خودرو و سرنشینان آن محافظت کرده و به همین دلیل می توان گفت این قطعه از قطعات مهم خودرو به شمار می رود. این قطعه خودرو اصولا از جنس فوم های نیمه سخت پلی یورتان می باشد. این نوع از فوم ها دارای مقاومت خوبی در برابر انواع شدت ضربات بوده و به همین دلیل می تواند بسیار مفید و با کیفیت واقع شود.

فوم سپر خودروی با کیفیت چگونه است؟

از جمله مهمترین ویژگی هایی که یک فوم سپر خودروی با کیفیت باید داشته باشد می توان به اندازه مناسب، استقامت بالا، عمر مفید طولانی، انعطاف خوب در عین داشتن سختی و … اشاره نمود. در واقع فوم ها باید در عین حال که دارای سختی و همچنین استقامت می باشند انعطاف پذیر باشند و تنها در این صورت است که اگر برخوردهای شدید داشته باشند و ضربات سنگین به آن ها وارد شود می توانند فشار وارده را تحمل کرده و آسیب نبینند و از آسیب دیدن خودرو تا حد زیادی جلوگیری کنند. به همین علت حتما باید به این نکته در تهیه فوم سپر خودرو دقت و توجه نمود.

فوم سپر خودرو
فوم سپر خودرو

دلیل خرابی فوم سپر خودرو چیست؟

همانطور که مشخص است فوم خودرو نیز مانند دیگر فوم ها به دلیل استفاده بیش از حد و طولانی مدت خراب می شود. در واقع فوم ویژگی خود را از دست داده و دیگر خاصیتی ندارد و این به این معناست که نمی تواند از ضربات جلوگیری کرده و مانع آسیب دیدن خودرو شود. به همین علت بهتر است که هر چند وقت یکبار این قطعه را بررسی کرده و در صورت خرابی  و از کار افتادگی آن را تعویض نمود.

خرید فوم سپر خودرو از دکترماشینت

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید فوم سپر خودرو از جمله قطعات سیستم ضربه گیر سپر خودرو می باشد و باعث کمتر آسیب دیدن خودرو در تصادفات و کاهش شدت ضربات می شود و به همین علت می تواند قطعه ای مهم و ارزشمند برای حفظ جان و سلامتی سرنشینان و کاهش آسیب به خودرو باشد. در صورت خرابی این قطعه بهتر است که سریعا آن را تعویض کرده و برای اینکار بهتر است که نوع با کیفیت آن را تهیه کنید تا عمر مفید بیشتری داشته و بتواند به وظیفه خود بهتر عمل کند. فروشگاه دکترماشینت یک فروشگاه اینترنتی برای خرید قطعات جانبی خودروهای مختلف می باشد این محصول را داشته و شما می توانید با مراجعه به سایت دکترماشینت فوم سپر خودرویی که مناسب با خودروی شما می باشد را جستجو کرده و با اطمینان از کیفیت آن، تهیه کنید.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *