مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت

مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت

امروزه خودرو به عنوان یک وسیله حمل و نقل درمیان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این حال بسیاری از مردم علاوه بر اهمیت دادن به کارایی آن، به ظاهر و زیبایی خودرو نیز اهمیت داده و سعی دارند با استفاده از وسایل گوناگون خودروی خود را بنا به سلیقه شخصی تزیین نمایند. از جمله اجزایی که در زیبایی ظاهری خودرو نقش دارد رینگ اسپرت‌های ماشین هستند. در ادامه مطلب با مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت
مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت

 

رینگ اسپرت مناسب برای انواع خودروها

به طور معمول اگر رینگ اسپرت توسط کارخانه سازنده ماشین روی خودرو قرار گرفته باشد می‌توان اطمینان داشت که عملکرد صحیحی داشته باشد اما اگر خود فرد بخواهد از رینگ اسپرت استفاده کند باید این کار را بسته به شرایطی که توسط شرکت سازنده خودرو اعلام شده است، انجام دهد.

جنس رینگ اسپرت

جنس رینگ اسپرت بسته به شرایطی که در آن قرار می‌گیرد متفاوت است و نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت آن تعیین کننده قیمت رینگ اسپرت است هرچند معمولاٌ این آلیاژ استحکام لازم را دارد. به طور مثال انواع رینگ آلومینیومی سنگین‌تر از رینگ اسپرت فولادی است و به همین دلیل هم بیش‌تر از رینگ اسپرت‌های آلومینیومی در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود. البته در مورد خودروهای گران قیمت از انواع رینگ اسپرت کربنی استفاده می‌شود که علاوه بر استحکام بالایی که دارد سبک نیز هست.

مزایای استفاده از رینگ اسپرت

استفاده از رینگ اسپرت علاوه بر این که ظاهر زیبایی به خودرو می‌دهد مزایای دیگری نیز دارد از جمله:

  • باعث افزایش فرمان‌پذیری خودرو می‌گردد.
  • مانور دهی قدرت خودرو را افزایش می‌دهد.
  • باعث پایین آمدن خط ترمز از طریق افزایش سطح تماس لاستیک با آسفالت می‌شود.

معایب استفاده از رینگ اسپرت

با وجود ظاهر زیبای خودرو و مزایایی که ذکر شد استفاده از رینگ اسپرت معایبی نیز دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد:

  • قیمت بالای رینگ اسپرت
  • کارگذاری آن توسط افراد غیرمتخصص و مشکلات ناشی از این مسئله
  • کاهش نرمی خودرو و کاهش عمر فنرها و مشکل پیدا کردن سیستم جلوبندی خودرو

در صورتی که از رینگ نامناسب برای خودرو استفاده شود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت که باعث افزایش مصرف سوخت و ایجاد آلودگی خواهد شد. فرمان سفت شده و کنترل‌پذیری آن کاهش می‌یابد. ارتفاع خودرو از سطح زمین کاهش یافته و فشاری دو چندان بر سیستم تعلیق خودرو وارد می‌آید. به علاوه کیلومتر شمار و سرعت‌ سنج توانایی نمایش اعداد واقعی را ندارند و ممکن است راننده را به اشتباه بندازند.

بنا به دلایل ذکر شده لازم است در هنگام خرید رینگ اسپرت به نکاتی توجه کنید تا بار هزینه اضافی ناشی از آسیب دیدن سایر بخش‌ها به شما تحمیل نشود. از جمله این نکات استفاده از رینگ در اندازه مناسب است به طوری که رینگ یک سایز بزرگ‌تر و لاستیک یک سایز پهن‌تر باشد. به علاوه هنگام خرید باید به سایز استاندارد کارخانه نیز دقت نموده و از انواع رینگ استاندارد و برندهای شناخته شده استفاده نمایید. برای هر رینگ لاستیک مناسب آن را انتخاب کنید تا هندلینگ خودرو دچار مشکل نشود و در صورتی که هزینه کافی دارید بهتر است از رینگ‌های کربنی به جای انواع فولادی و آلومینیومی استفاده نمایید.

معایب استفاده از رینگ اسپرت
معایب استفاده از رینگ اسپرت

 

خرید لوازم خودرو از سایت دکترماشینت

با توجه به اهمیت رینگ اسپرت خودرو در عملکرد درست ماشین و جلوگیری از خسارات مالی احتمالی می‌بایست به طرز تهیه این قطعه نیز اهمیت داد و زمان و هزینه را در جایی صرف نمود که بالاترین کارایی را داشته باشد. امروزه با وجود قطعات یدکی تقلبی موجود در بازار و با توجه به این که تشخیص قطعه اصل از تقلبی کار چندان راحتی نیست و گاهی حتی با توجه به بسته‌بندی و هولوگرام و برند خاص هر شرکت نیز امکان تشخیص قطعه اصل از تقلبی وجود ندارد، تنها یک روش مطمئن برای خرید قطعات یدکی اصل و با کیفیت وجود دارد و آن هم خرید قطعه از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مطمئن است. سایت دکترماشینت یکی از معتبرترین سایت‌های موجود در زمینه لوازم جانبی، لوازم موتوری و لوازم جلوبندی خودرو است و شما مخاطبان عزیز می‌توانید با مراجعه به این سایت از اصل بودن قطعات و تضمین لازم و گارانتی هر قطعه اطمینان حاصل نموده و با خیالی آسوده خرید کنید. امیدواریم بتوانیم در جهت رضایت شما مشتریان گرامی قدمی برداریم و مایه آرامش و آسودگی خیال در سفرهایتان باشیم.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *