توری سپر خودرو چیست؟

توری سپر خودرو چیست؟

توری سپر خودرو نیز یکی از قطعات خودرو می باشد که همانطور که از نام آن مشخص است به سپر خودروها چسبیده و وظایف گوناگونی دارد. توری های سپر می توانند دارای انواع مختلفی باشند که این تنوع به دلیل تفاوت در خودروها و شرکت های تولید کننده آن ها و همچنین تفاوت در شرکت تولید کننده توری ها می باشد.

توری سپر خودرو
توری سپر خودرو

وظیفه سپر خودرو چیست؟

از آنجایی که تعداد خودروهای موجود در خیابان ها بیشتر شده و به دنبال این قضیه میزان تصادفات نیز افزایش چشم گیری داشته است کارشناسان مربوطه به دنبال یک راه حل برای کاهش میزان تصادفات در جاده ها بودند. بعد از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند که با طراحی سپرها و ایربگ ها می توانند تا حد قابل توجهی تصادفات را کاهش داده و حتی در صورت تصادف نیز میزان آسیبی که خودرو می بیند کمتر شود.

سپرها اصولا در قسمت جلویی و عقبی تمامی خودروها نصب می شوند و به دلیل ساختاری که دارند به راحتی آسیب نمی بینند. امروزه این سپرها اغلب از ترکیب آلیاژهایی مانند پلاستیک، فلز و فیبر به تولید می رسند. می توان گفت امروزه شرکت ها در رقابت برای تولید سپرهای سبک تر ولی در عین حال ضربه گیرتر می باشند که آسیب پذیری کمتری دارند.

توری روی سپر خودرو چه وظیفه ای دارد؟

سپر خودرو نیز مانند دیگر بخش های خودرو دارای سیستم مخصوص به خود بوده و به همین دلیل جزییات و بخش های مختلفی را شامل می شود. از جمله این بخش ها می توان به توری روی سپر خودرو اشاره کرد. بعضی از افراد خیال می کنند که این توری ها تنها وجهه زیبایی و برای تکمیل کردن ظاهر خودرو روی سپر استفاده می شوند اما باید بیان نمود که علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن خودرو می شوند مانند یک صافی برای موتور نیز عمل می کنند. به این صورت که موتورها در خودروها در حین فعالیت به حرارت زیادی رسیده و می تواند خطرناک جلوه کند اما به دلیل وجود توری روی سپر جلو هوای خنک از بیرون داخل خودرو شده و با خنک کردن آب رادیاتور، دمای موتور را متعادل می کند. از طرفی مانع ورود ذرات معلق در هوا به خودرو شده و از آلودگی خودرو جلوگیری می کند.

توری زیر سپر خودرو چه وظیفه ای دارد؟

خودرو زمانی که با سرعت های بالا در حال رانندگی بوده به خصوص در جاده هایی که کوهستانی محسوب شده و دارای سنگلاخ و … می باشند اصولا باعث پرت شدن سنگریزه ها و ایجاد ذرات آلوده ی معلق در هوا می شوند. اگر این ذرات و سنگریزه ها به موتور و قسمت داخلی خودرو وارد شوند می توانند خطرناک باشند و باعث بروز آسیب های جدی شوند به همین دلیل طراحان خودرو از توری در زیر سپر خودرو استفاده کرده تا مانع ورود این موارد شوند. این توری ها می توانند از نظر جنس، شکل، اندازه، کیفیت و … دارای تفاوت هایی باشند و به همین علت در تهیه آن ها باید دقت کنید تا مناسب ترین را برای خودروی خود تهیه کنید.

توری سپر خودرو از چه جنسی است؟

توری سپر خودرو می تواند از متریال های مختلف ساخته شود و دارای انواع جنس ها باشد اما معمول ترین آن ها دارای جنسی پلاستیکی می باشد. نکته ای که راجع به توری های سپر خودرو اهمیت دارد این است که اگر توسط شرکت های برند ساخته شده باشند از پلاستیک های مقاوم و با کیفیت ساخته می شوند. این نوع توری ها به گونه ای هستند که در تصادفاتی که سرعت خودروها در آن کم می باشد آسیب خاصی نمی بینند. از طرفی این توری ها می توانند فلزی نیز باشند که به طبع نسبت به توری های سپر پلاستیکی از وزن بیشتری برخوردار می باشند.

جنس توری سپر خودرو
جنس توری سپر خودرو

خرید توری سپر خودرو از دکترماشینت

به طور کلی این قطعه از سپر را می توان قطعه ای ارزان قیمت دانست که تنوع جنس داشته و طراحی آن نیز می تواند متنوع باشد و به همین علت دست افراد را برای استفاده از آن طبق سلیقه خود باز گذاشته است. همچنین این قطعه قطعه ای کوچک ولی الزامی بوده که هم روی زیبایی خودرو و هم کارآمدی بیشتر موتور خودرو تاثیر دارد و به همین علت حتما باید از نوع مرغوب آن استفاده نمود و در صورت آسیب دیدن به تعویض آن روی آورد. برای تهیه توری سپر خودرو و یا شبکه سپر باید حتما از متخصصین مربوطه کمک گرفت و یا از فروشندگان معتبر خریداری نمود تا بهترین و مناسب ترین توری سپر را با توجه به خودروی شما به شما تحویل دهند. از جمله فروشگاه های معتبر در زمینه قطعات خودرو می توان به فروشگاه اینترنتی دکترماشینت اشاره نمود. شما می توانید در سایت دکترماشینت انواع توری سپرها را مشاهده کرده و مناسب با بودجه خود آن توری سپری را که برای خودروی شما مناسب است را در بهترین کیفیت خریداری کنید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *