آشنایی کامل با گارد خودرو

آشنایی کامل با گارد خودرو

گارد خودرو یکی از قطعات جانبی خودرو می باشد که دارای مزایای مختلفی می باشد و استفاده از آن می تواند هم ایمنی خودرو را بیشتر کرده و هم باعث زیبایی بیشتر آن شود. در این مقاله راجب چگونگی عملکرد این قطعه و ویژگی های آن مطالعه کرده و اطلاعاتی به دست می آورید که امید است مفید واقع شود.

گارد خودرو
گارد خودرو

گارد خودرو چیست؟

گارد را در لغت می توان محافظ معنی نمود که در خودرو نیز به معنای محافظی برای خودرو می باشد. در طراحی خودرو می توان از سه نوع گارد که عبارتند از گارد جلو، گارد کناره ها، گارد عقب، استفاده می شود. اصولا بیشتر از گارد جلو و گارد عقب برای خودرو ها استفاده می شود و می توان ادعا کرد که این دو نوع گارد از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. گارد علاوه بر اینکه برای خودروها محافظی خوب محسوب می شود به عنوان یک عنصر دکوراتیو باعث زیبایی بیشتر خودرو و لوکس تر شدن آن نیز شده و همچنین می توان گفت از گارد خودرو بیشتر برای خودروهای بزرگ و شاسی بلند استفاده می شود. نکته ای که لازم است بدانید این است که گارد خودرو اصولا از جنس آلومینیوم و یا آهن ضد زنگ ساخته می شود و این به این دلیل است که این قطعه به دلیل اینکه روی بدنه خودرو قرار دارد برخورد زیادی با هوا و رطوبت داشته و امکان اکسید شدن آن زیاد است پس بهتر است که با استفاده از فلزات ضد زنگ از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

کاربرد گارد خودرو چیست؟

گارد خودرو را می توان در جلو و همچنین عقب خودرو نصب نمود و همانطور که پیش تر نیز گفته شد وظیفه اصلی آن محافظت از خودرو و سپر آن می باشد. گارد خودرویی که در جلو نصب می شود باعث جلوگیری از ایجاد حادثه در ناهمواری های جاده و تصادفات مختلف روی قطعاتی که جلوی خودرو می باشد می شود و گارد خودرویی که عقب نصب می شود باعث عدم انحراف خودرو هنگام تصادف و یا ضربه از پشت می شود. در واقع در تصادفاتی که در جاده ها میان خودروها اتفاق می افتد با استفاده از گارد خودرو می توان باعث کاهش آسیب خودرو و سرنشینان و مانع خسارات جدی در جان و مال افراد شد.

کاربرد گارد خودرو
کاربرد گارد خودرو

از گارد خودرو در چه خودروهایی استفاده می شود؟

در گذشته از گارد خودرو بیشتر برای ماشین های مسابقه استفاده می شد چرا که در مسابقات مختلف مربوط به خودرو مانند اتومبیل رانی احتمال تصادف و ایجاد آسیب به خودرو و راننده آن بسیار بوده و می باشد. به طور کلی می توان گفت امروزه از گارد خودرو جلو و عقب بیشتر در خودروهای اسپرت و یا شاسی بلند استفاده می شود.

تولید گارد خودرو در ایران و خارج از ایران چگونه است؟

کارخانه های تولید کننده خودرو در خارج از کشور حتی خودرو سازهای بزرگی مانند تویوتا، نیسان، فورد و … به تولید گارد خودرو پرداخته اما این قطعه را به عنوان قطعه ای جانبی در نظر گرفته و تنها در خودروهای خود تمهیدات و جایگاه لازم برای نصب این قطعه و دیگر قطعات جانبی را طراحی می کند. اما در کارخانه های ایرانی تولید کننده خودرو در تولید خودروهای شاسی بلند اصولا به صورت فابریک این قطعه گذاشته شده و به صورت قطعه ای جانبی نیز به تولید می رسد و عرضه می شود.

نصب گارد خودرو چگونه است؟

نصب این قطعه بسیار آسان می باشد چرا که در طراحی خودرو و ساخت آن ها در کارخانه های تولید کننده خودرو به خوبی جای مناسب این قطعه مشخص شده است. در واقع به همین علت می توان گفت که برای قرار دادن گارد خودرو نیازی به سوراخ کردن شاسی و سپر و … نیست و تنها کافی است که آن را در سر جای خود که مشخص شده است بگذارید. این قطعه با اینکه توانایی مقاومتی بسیاری داشته و محافظ خوبی است اما دارای وزن زیادی نبوده و به همین علت به شاسی و سپر خودرو آسیبی نمی رساند.

ویژگی های گارد خودرو چیست؟

گارد خودرو نیز مانند هر قطعه دیگری در خودرو دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • بالا بردن ایمنی خودرو با محافظت از آن و کمتر کردن آسیب و خسارات در هنگام تصادفات
  • دارای قابلیتی برای نصب کردن چراغ هایی مانند چراغ مه شکن و …
  • خنک کردن موتور خودرو به وسیله خاصیت هواکشی
  • زیباتر کردن خودرو و بخشیدن ظاهری مستحکم و شیک به آن
  • کم بودن وزن آن در برابر میزان استقامتش
  • بالا بردن عمر مفید قطعات مختلف خودرو و استحکام بخشیدن به آن ها
ویژگی های گارد خودرو
ویژگی های گارد خودرو

خرید گارد خودرو از دکترماشینت

گارد خودرو که در جلو، عقب و کناره ها می تواند نصب شود از جمله قطعات جانبی خودرو می باشد که علاوه بر زیبایی روی عمر بدنه خودرو تاثیر داشته و از خودرو و سرنشینان آن محافظت می کند. در صورت تمایل برای داشتن این قطعه بهتر است که نوع با کیفیت آن را خریداری کنید تا بتواند عمر خوبی داشته باشد و به سختی آسیب ببیند و از طرفی خرید آن مقرون به صرفه باشد. دکترماشینت که یکی از جمله فروشگاه های معتبر اینترنتی برای خرید محصولات و لوازم جانبی خودرو می باشد انواع گارد خودروها را در سایت خود موجود دارد و شما می توانید با مراجعه به سایت دکترماشینت آن ها را مشاهده کرده و آن نوعی که بیشتر مورد پسندتان است و با خودروی شما هماهنگ است را در کیفیتی عالی و قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *