نکات کاربردی برای خرید لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو

خرید لوازم یدکی خودرو برای یک وسیله نقلیه بدون در نظر گرفتن مدل خودرو برای اکثر رانندگان یک اقدام حساس و گاهی دلهره آور است! از آنجایی که تنوع لوازم یدکی در بازار زیاد است، اکثراً با این مشکل مواجه هستند که ممکن است مدل های تقلبی از آنها روانه بازار شده باشد؛ به همین دلیل، پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی اصلی و با کیفیت، تقریباً کار دشواری است. این وضعیت به خصوص در خرید اینترنتی لوازم و قطعات یدکی خودرو بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

سوال اساسی که اکثر مشتریان و صاحبان خود را از خود می پرسند این است که کدام یک از لوازم یدکی خودرو از کدام برندها مناسب تر هستند؟ قیمت قطعات یدکی خودرو چقدر است؟ و آیا این قطعات در انبار موجود هستند یا خیر؟ همچنین این سوال مطرح می شود که چگونه مطمئن شویم که لوازم یدکی و قطعات خودرو، اصل هستند؟

اگر می‌خواهید قطعات یدکی خودرو را به صورت اینترنتی بخرید یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد را برای خرید حضوری لوازم یدکی خودرو نیز باید مورد توجه قرار دهید.

به طور خلاصه باید گفت بهترین راه برای خرید لوازم و قطعات یدکی خودرو مراجعه به فروشگاه های معتبر است که مطمئن هستید کالاهای با کیفیت را همراه با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش ارائه می دهند.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: گران ترین خودروهای جهان که در هر سال، منتخب هستند


 نکات مهم در خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو


1- خودروی خود را بشناسید

اولین و ساده ترین کاری که برای خرید لوازم یدکی خودرو باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را بشناسید. متداول ترین راه برای این کار این است که دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. از مدل خودرو، سال ساخت و سری ساخت خودرو مطلع شوید. بسیاری از معاملات خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی بر اساس سری خودرو و مدل وسیله نقلیه انجام می شود. اگر این اطلاعات را داشته باشید، در مدت کوتاه تری، بهترین لوازم یدکی را پیدا می کنید.

اگر از شماره سری قطعات و لوازم یدکی خودرو اطلاعی ندارید، با مکانیک یا تعمیر کار خود مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. همچنین مشاوره گرفتن از فروشندگان معتبر و کارشناسان فروش در فروشگاه اینترنتی قطعات، باز هم در این مورد به شما کمک می کند.

2- گیربکس دستی یا گیربکس اتوماتیک؟

یکی از مهمترین نکات برای خرید لوازم یدکی خودرو از فروشگاه اینترنتی این است که بدانید خودروی شما گیربکس دستی دارد یا به صورت اتوماتیک کنترل می شود. شاید تعجب کنید اما این موضوع در خرید اینترنتی قطعات خودرو بسیار موثر است. اگر قطعات خودرو را متناسب با عملکرد وسیله نقلیه خود انتخاب نکنید هم هزینه خود را هدر داده اید، هم قطعه شما بلا استفاده می ماند.

این یک امر بدیهی است که انواع لوازم یدکی خودرو برای خودروهای اتوماتیک، با خودروهایی که با گیربکس دستی کنترل می شوند متفاوت است. قطعات خودروهای اتوماتیک، از رادیاتور گرفته تا اتصالات قطعات موتور و غیره با سایر خودروهای معمولی بسیار فرق دارد. در این مورد نیز می‌توانید از کارشناس فروش کمک بگیرید.


لوازم یدکی خودرو


3- شماره شناسایی وسیله نقلیه یا شماره تولید را بدانید

نکته ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیار در خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو تاثیرگذار است این است که باید شماره شناسایی خودرو یا شماره تولید وسیله نقلیه را بدانید. این شماره به صورت اعداد و ارقام مختلف در یک ردیف معرفی می شود که نشانگر سال تولید، ماه، روز و شماره سفارش است.

هر کدام از وسایل نقلیه تولید شده در جهان یک شماره شناسایی به‌خصوص دارند که به طور معمول از ۱۷ کاراکتر تشکیل شده است. کاراکترها شامل اعداد و حروف هستند که معمولاً در کنار داشبورد یا روی شیشه جلویی، روی برچسب دیده می شوند.

در اکثر موارد، شماره شناسایی وسیله نقلیه هم برای ارائه خدمات مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد و هم می تواند در خرید لوازم یدکی خودرو موثر باشد. این شماره شناسایی در برخی موارد، روی بدنه تایر ماشین هم یافت می شود.


لوازم یدکی خودرو


4- عملکرد خودرو چگونه است؟

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لوازم یدکی خودرو این است که شما بدانید عملکرد خودروی شما چگونه است. منظور از این جمله این است که خودروی “های کلاس” دارید یا خودروی معمولی؛ به طور مثال مرسدس بنز کلاس C، یک خودروی شخصی با عملکرد بالا است.

زمانی که می‌خواهید برای خودروهایی شبیه وسایل نقلیه فوق، لوازم یدکی خودرو بخرید توجه داشته باشید که  این خودروها برای افزایش قدرت و کنترل بهتر طراحی شده‌اند بنابراین قطعات یدکی آنها باید خاص و متفاوت باشد و از مراکز تخصصی مربوط به خودروهای لوکس و قدرتی تهیه شود. به طور مثال، خودروهای با عملکرد بالا، ترمز قدرتمندتر دارند و قطعات یدکی آن هم باید به همین ترتیب تهیه شود.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: بررسی خودرو تویوتا کرولا XSE در سال 2021


5- خرید قطعات یدکی خارجی یا ایرانی؟

یکی از مهمترین و بزرگترین چالش های خرید لوازم یدکی خودرو، انتخاب میان قطعات ایرانی یا قطعات خارجی است. اکثر مشتریان ترجیح می دهند لوازم خارجی را خریداری کنند، در حالی که محصولات تولید داخل از نظر کیفیت و قیمت، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

اگر قرار باشد قطعات یدکی خودرو را که توسط صنایع داخلی تولید شده خریداری کنید، این خرید را از فروشگاه هایی انجام دهید که معتبر هستند و ضمانت نامه و خدمات پس از فروش را به صورت گسترده ارائه می دهند.

برای خرید لوازم یدکی خودرو باید توجه کنید قطعاتی که می‌خرید مناسب خودروی شما باشد، کیفیت بالایی داشته باشد، قیمت آن مناسب باشد و از همه مهمتر، متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما طراحی شده باشد.

برای خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی ماشین، هیچ محدودیتی ندارید. از کوچکترین تا بزرگترین قطعات را می توانید سفارش دهید. اجزایی نظیر سیستم خنک کننده رادیاتور، ترموستات، قطعات مصرفی خودرو، لنت ترمز، لوازم داخلی خودرو و غیره، همه از طریق فروشگاه های معتبر در این زمینه قابل تهیه هستند.


لوازم یدکی خودرو


6- شماره قطعه مورد نظر را ثبت کنید

یکی دیگر از نکات مهم در خرید لوازم یدکی خودرو به صورت اینترنتی و حضوری این است که شماره قطعه مورد نظر خود را یادداشت کنید. اگر در گذشته قطعات یدکی را خریداری کرده‌اید که نیاز به تعویض منظم دارند (به طور مثال فیلترهای هوا یا فیلترهای روغن)، حتماً باید شماره قطعه را یادداشت کنید و آن را نزد خود نگه دارید تا در موقع لزوم برای خرید مجدد از آن استفاده کنید.

زمانی که می‌خواهید لوازم یدکی خودرو را به صورت اینترنتی سفارش دهید و امکان مشاهده قطعات به صورت فیزیکی برای شما وجود ندارد، این شماره می تواند به کمک شما بیاید. شماره را با کارشناس فروش مطرح کنید تا محصولات مشابه یا محصولات اصل را به شما معرفی کند.

این کار، یک مزیت بزرگ را برای شما فراهم می کند و آن هم صرفه جویی در زمان است. چنانچه در آینده نیاز داشته باشید همان قطعه را دوباره بخرید و در خودرو تعویض کنید، در کوتاه ترین زمان این کار را انجام می دهید. در حقیقت دیگر نیاز نیست که به دنبال شماره قطعه باشید.


لوازم یدکی خودرو


7- توجه به شکل قطعات و لوازم یدکی

آخرین و مهمترین نکته دیگر که میتوان در خرید لوازم یدکی خودرو به آن توجه کرد این است که به عنوان یک راننده باید به شکل، ابعاد و اندازه قطعات مورد نیاز خود توجه کنید. هنگام سفارش لوازم یدکی به صورت آنلاین، ایده خوبی است که از خود بپرسید آیا قطعه ای که می خواهم سفارش دهم درست شبیه همان قطعی است که در وسیله نقلیه من وجود دارد؟

چنانچه در شباهت قطعه انتخاب شده با قطعه ای که در خودروی شما وجود دارد تردید دارید، می توانید موارد را با کارشناس فروش در میان بگذارید. اکثر فروشگاه های اینترنتی لوازم و قطعات یدکی خودرو، این فرصت را فراهم می کنند که مشتریان بتوانند در مدت یک تا سه روز، قطعه را امتحان کنند. در غیر این صورت می‌توانند آن را به فروشگاه مرجوع نمایند.

قبل از خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو و قطعات یدکی ماشین، تمام موارد را با کارشناس فروش مطرح کنید و مطمئن شوید که امکان مرجوعیت کالا وجود دارد.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: شمع خودرو را چه زمانی باید تعویض نماییم؟


لوازم یدکی خودرو


سخن پایانی

خرید لوازم یدکی خودرو از فروشگاه اینترنتی یک مسئله چالش برانگیز است. این موضوع دغدغه بسیاری از صاحبان خودروها و وسایل نقلیه است. معمولاً این افراد ترجیح می‌دهند زمان کمتری را در بازار صرف کنند و در کوتاه‌ترین زمان، قطعات و لوازم مورد نیاز برای خودروی خود را بخرند. در این شرایط است که فروشگاه های اینترنتی لوازم و قطعات یدکی ماشین، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بهترین کالاها را تامین کنند.

شرایط آسان برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو، شرایط مناسب برای پرداخت قیمت ها و ثبت سفارش کالا ها در تعداد دلخواه مشتری، مهمترین استراتژی های فروش در این‌ گونه کسب و کارها است.

اگر می خواهید لوازم و قطعات مورد نیاز برای خودروی خود را اینترنتی بخرید، ابتدا محصول یا محصولاتی که در نظر دارید را در وبسایت فروشگاهی جستجو کنید و پس از مطالعه کامل مشخصات فنی و ویژگی ها، آن را سفارش دهید. سعی کنید این کار را با اطلاعات کامل انجام دهید.

سوالات متداول درباره ” خرید لوازم یدکی خودرو “:

1- ضمانت تعویض لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

ضمانت تعویض و مرجوعیت کالا برای لوازم یدکی ماشین، بستگی به استراتژی فروشگاه اینترنتی دارد. قبل از خرید در این باره با کارشناس فروش صحبت کنید.

2- چگونه قطعات یدکی خودروی خود را بهتر پیدا کنیم؟

برای اینکه قطعات یدکی خودروی خود را پیدا کنید باید شماره شناسایی خودرو و شماره قطعه را یادداشت کنید. این اطلاعات در دفترچه راهنمای خودرو وجود دارد. در غیر این صورت با مکانیک یا تعمیرکار ماشین خود مشورت کنید.

3- آیا خرید اقساطی لوازم و قطعات یدکی خودرو امکان پذیر است؟

شرایط فروش اقساطی لوازم یدکی ماشین بستگی به استراتژی فروشگاه دارد. برای عمده فروشی لوازم و قطعات یدکی معمولاً شرایط اقساطی در نظر گرفته می‌شود که باید در این باره با مدیر فروشگاه صحبت کنید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *