نکاتی که باید در خرید لاستیک خودرو بدانید

خرید لاستیک خودرو

اگر قبلاً هرگز برای خرید لاستیک خودرو اقدام نکرده اید، شاید برای شما کمی دشوار باشد! انتخاب لاستیک به اندازه خرید یک ماشین کاملاً جدید، پیچیده به نظر می رسد. با این حال، در واقع این فرایند فوق العاده ساده است و فقط به کمی دانش در مورد اینکه لاستیک اتومبیل شما باید چه نوعی باشد یا از کجا می توانید آنها را خریداری کنید بستگی دارد. همچنین لازم است که به دنبال ویژگی های ایده آل در لاستیک ها باشید.

برای خرید لاستیک خودرو باید این مراحل را دنبال کنید

مرحله اول: انتخاب یک فروشگاه مناسب برای خرید لاستیک خودرو


خرید لاستیک خودرو


برای خرید لاستیک خودرو با بهترین کیفیت به یک فروشنده معتبر و یا یک برند مشهور مراجعه کنید. نمایندگی های فروش اتومبیل و فروشگاه های تایر، مخصوص برند خاص، اگر چه گران قیمت هستند، اما بهترین تایرهای موجود در بازار را به فروش می رسانند. علاوه بر این، این خرده فروشان به طور معمول خدمات گسترده ای را ارائه می دهند. این مراکز عموماً بهترین فروشندگان را در اختیار دارند.

قبل از اینکه در بین محصولات بازار به دنبال یک مارک خاص برای خرید لاستیک خودرو باشید، می توانید با بررسی و جستجوی آنلاین بگویید که لاستیک ها چند مدل هستند یا شما به کدام نوع نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که هنگام خرید لاستیک خودرو ، از خرید لوازم و وسایل اضافی مثل نیتروژن برای لاستیک، فیلتر های جدید هوا و… خودداری کنید. بهتر است خدمات دیگر را به مکانیک واگذار کنید.


خرید لاستیک خودرو


برای صرفه جویی در هزینه خرید لاستیک خودرو ، یک فروشگاه مستقل انتخاب کنید. در کنار فروشندگان تایرهای مارک دار، می توانید یکی از فروشگاه های مختلف را پیدا کنید که یا در شناخت بهترین لاستیک تخصص دارند یا علاوه بر محصولات دیگر، تایر خودرو را هم می فروشند. قبل از خرید از آنها، مطمئن شوید که فعالیت آنها معتبر است.

اگر می خواهید خرید لاستیک خودرو را به صورت آنلاین انجام دهید، وب سایت های تخصصی فروش تایر را جستجو کنید. وب سایت های تخصصی می توانند روند خرید شما را آسان تر و در اکثر موارد، ارزان تر کنند. با این حال، خرید لاستیک به صورت آنلاین بدان معنی است که بلافاصله آنها را دریافت نخواهید کرد و برای نصب آنها باید به خدمات جانبی خودرو مراجعه کنید.

مرحله دوم: لاستیک های مورد نظر را برای خودروی خود انتخاب کنید


خرید لاستیک خودرو


برای اینکه مراحل خرید لاستیک خودرو را به موفقیت دنبال کنید، دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا بتوانید نوع لاستیک توصیه شده برای اتومبیل را پیدا کنید. اکثر سازندگان اتومبیل، توصیه های مربوط به قطعات تعویضی را در دفترچه راهنمای مالک خودرو قرار می دهند. برای یافتن این اطلاعات، در بخش “اطلاعات فنی” یا “نگهداری” در کتابچه راهنمای به دنبال بخشی به نام “تایر” باشید.

در اکثر موارد، دفترچه راهنمای شما شامل اندازه ها و رتبه بندی پیشنهادی برای لاستیک های جلویی، لاستیک های عقب و لاستیک یدکی خواهد بود.


خرید لاستیک خودرو


برای اطلاعات دقیق تر در مراحل خرید لاستیک خودرو ، لاستیک های فعلی روی ماشین را بررسی کنید. اگر لاستیک هایی را که در حال حاضر دارید دوست دارید یا می خواهید از خرید لاستیک های مشابه اجتناب کنید، می توانید با بررسی کد لاستیک، اطلاعاتی در مورد آنها به دست بیاورید. این کدها در حاشیه هر لاستیک قرار دارند. این اعداد در هر کشور، یک سری استانداردها را معرفی می کنند.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت : ترفندهای بازرسی و تعویض تسمه کولر ماشین


عددها و نشانه ها، معیارهایی از عملکرد اصلی تایر است؛ عملکرد برای کامیون های سبک یا وسایل نقلیه مسافری؛ اندازه عرض تایر؛ ابعاد تایر؛ طول لاستیک؛ اندازه شعاع تایر؛ قطر چرخ؛ حداکثر ظرفیت بارگیری لاستیک؛ درجه سرعت تایر؛ عملکرد لاستیک ها در برف و محیط گل آلوده.

نوعی لاستیک متناسب با نیازهای رانندگی خود را انتخاب کنید. بسته به اینکه چه مدل اتومبیل را دارید، کجا زندگی می کنید و روی چه نوع زمینی رانندگی می کنید، گزینه های خرید لاستیک خودرو متفاوت است. اگرچه فروشنده تایر می تواند به شما کمک کند نوع مناسب لاستیک را برای اتومبیل خود پیدا کنید، اما برخی از رایج ترین مدل ها عبارتند از:

  • لاستیک های فصلی که مدت زیادی دوام می آورند و در خیابان ها و بزرگراه های عمومی به خوبی کار می کنند.
  • لاستیک با عملکرد فوق العاده بالا که می توانند سرعت فوق العاده سریع را تحمل کنند و در مقایسه با لاستیک های استاندارد، بهتر قدرت دارند.
  • لاستیک های پهن تر که هنگام رانندگی در جاده ها، اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند.
  • لاستیک های مخصوص جاده های برفی که در زمستان، چسبندگی و اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند اما ممکن است در ماه های فصل تابستان به خوبی کار نکنند.

خرید لاستیک خودرو


در خرید لاستیک خودرو به دنبال لاستیک هایی باشید که از ” آج ” خوبی برخوردار باشند. هنگام خرید لاستیک ها، به دنبال شماره آج لاستیک باشید که در کناره دیوار هر لاستیک واقع شده اند. هرچه این عدد بیشتر باشد، یعنی لاستیک ها دوام بیشتری دارند. به طور کلی، تایرهای چهار فصل نسبت به لاستیک های مخصوص، از درجه آج بسیار بهتری برخوردار هستند.


خرید لاستیک خودرو


در صورت خرید لاستیک خودرو دست دوم، لاستیک ها را از نظر علائم ساییدگی بررسی کنید. اگر چه انتظار نداریم که لاستیک های دست دوم از کیفیتی مشابه لاستیک های جدید برخوردار باشند، اما به آنها نگاهی بیندازید تا مشکلات واضح را تشخیص دهید. اگر خرید لاستیک خودرو را به صورت آنلاین ثبت کرده اید، به محض دریافت، آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید مطابق با شرایط توصیف شده در وب سایت قرار دارند.

مرحله سوم: خرید لاستیک خودرو

به دنبال خرید لاستیک خودرو ، متناسب با بودجه خود باشید. لاستیک ها می توانند بسیار گران قیمت باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد برای پیدا کردن گزینه هایی که توانایی خرید آن را دارید، جستجو کنید. بسته به فروشگاهی که از آن خرید می کنید، لاستیک های دست دوم غالباً کمتر هزینه دارند و این یک گزینه مناسب برای صرفه جویی در بودجه مالی است.


خرید لاستیک خودرو

خرید لاستیک خودرو


در صورت امکان، خرید لاستیک خودرو را در مجموعه های 2 یا 4 تایی ثبت کنید. گر چه ممکن است گران باشد، اما همیشه باید سعی کنید لاستیک ها را در مجموعه های 2 یا 4 تایی بخرید تا در هر یک از محورهای اتومبیل شما، یک جفت تایر با هم مطابقت داشته باشند. این باعث می شود که ماشین شما به درستی در رانندگی عمل کند.

هماهنگی تایرها کمک می کند که از عدم انطباق چرخ ها، ساییدگی بیش از حد و انحراف خودرو جلوگیری شود.


خرید لاستیک خودرو


لاستیک هایی را خریداری کنید که ضمانت دارند. برای لاستیک های جدید و استاندارد در تمام فصل ها، می توانید گارانتی مسافت، بین 40 تا 80 هزار مایل را انتظار داشته باشید. برای لاستیک های فرسوده، احتمالاً یک گارانتی بر اساس تعداد ماه استفاده از تایرها دریافت می کنید.

اگر لاستیک شما از درجه آج بالایی برخوردار است اما به طرز شک برانگیزی، ضمانت پایینی دارد، این ممکن است نشانه ای از مرغوب نبودن تایر باشد.


خرید لاستیک خودرو


پش از خرید لاستیک خودرو ، لاستیک های خود را نصب کنید. برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخواسته، اطمینان حاصل کنید که لاستیک ها را به طور حرفه ای توسط یک حرفه ای، نصب کرده اید. اگر تایرها را مستقیماً از خود مکانیک ها خریداری کرده اید، برخی از این فروشندگان، این خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهند. در برخی شرایط شاید مجبور به پرداخت هزینه ای برای نصب باشید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *