قبل از روشن کردن خودرو چه مراحلی را باید طی کنیم؟

قبل از روشن کردن خودرو چه مراحلی را باید طی کنیم؟

قبل از آنکه خودرو را روشن کرده و شروع به حرکت کنیم نیاز است که کارهایی را انجام دهیم تا رانندگی ایمن تری داشته باشیم. این کارها عبارتند از:

  • تنظیم نمودن صندلی خودرو

در واقع صندلی های خودرو به طور استاندارد طراحی شده اند اما افراد با توجه به جثه های متفاوتی که دارند ممکن است با نشستن روی صندلی راننده احساس راحتی کافی را نداشته و نتوانند به قسمت های مختلف تسلط کافی داشته باشند به همین علت دسته ها و دکمه هایی برای تنظیم صندلی در طراحی خودرو قرار داده شده است تا افراد بتوانند خودرو را مطابق با خواست خود تنظیم نمایند که این تنظیم نمودن شامل جلو و عقب رفتن کلی صندلی و پشتی آن می شود. در صورت تنظیم نمودن، افراد می توانند راحت تر به پدال ها و فرمان دسترسی داشته و دید کافی و مناسبی را از آینه جلو به عقب داشته باشند. در صورت عدم تسلط به پدال ها و آینه ممکن است راننده در وضعیت هایی که نیاز به تغییر وضعیت سریع می باشد نتواند به خوبی تغییر وضعیت بدهد و منجر به تصادف و حوادث مختلف شود. به همین دلیل تنظیم نمودن صندلی اهمیت بسیاری دارد و باید به محض نشستن پشت فرمان صورت بگیرد.

تنظیم نمودن صندلی خودرو
تنظیم نمودن صندلی خودرو
  • تنظیم نمودن آینه های خودرو

بعد از آنکه صندلی خودرو را تنظیم کردید وقت آن رسیده است که به سراغ آینه ها بروید. دید در آینه جلوی خودرو باید به گونه ای باشد که شما تمام شیشه عقب را به خوبی ببینید و از آینه هایی که در دو طرف خودرو می باشند نیز بتوانید اطراف را به خوبی تماشا کنید. این کار در حین رانندگی به شما اجازه رانندگی ایمن را داده و تسلط شما در مسیر را بالا برده و مانع از تصادفات می شود چرا که می توانید فاصله خودرو را با تمامی وسایل نقلیه ای که در خیابان می باشند ببینید و فاصله مناسب را رعایت کنید.

  • بستن کمربند

کمربند را می توان از جمله مواردی دانست که نبستن و رعایت نکردن آن با جریمه پلیس همراه می باشد چرا که اهمیت بسیاری از نظر ایمنی دارد. به همین علت بهتر است که قبل از راه افتادن خودرو حتما آن را ببندید. این کار باعث می شود در صورت بروز حوادثی مانند تصادفات و یا ترمزهای شدید اتفاقی برای شما نیافتند و جان شما به خطر نیافتد.

  • بررسی دنده

از آنجایی که ممکن است دنده خلاص نباشد و در صورت روشن کردن خودرو قبل از بررسی دنده ماشین به جلو پرت شود و حوادثی را به وجود بیاورد بهتر است که قبل از روشن کردن خودرو حتما آن را بررسی کرده و در حالت خلاص قرار دهید و جابجایی آن را به بعد از روشن کردن خودرو موکول کنید.

بررسی دنده
بررسی دنده

بعد از آنکه این مراحل طی شد میتوانید به سراغ روشن کردن خودرو رفته و اقداماتی که بعد از آن لازم است را انجام دهید که این اقدامات عبارتند از:

  • روشن کردن خودرو

بعداز آنکه تمامی موارد ایمنی و لازم را رعایت کردید و انجام دادید وقت روشن کردن خودرو رسیده است. در این زمان سوییچ را در جای خود چرخانده و استارت زده و موتور ماشین را روشن می کنید.

  • تعویض دنده و پایین آوردن دستی

بعد از روشن کردن خودرو دنده را عوض کرده و روی دنده 1 قرار می دهید تا خودرو آماده حرکت شود و سپس ترمز دستی خودرو را به سمت پایین می آورید و رانندگی خود را شروع می کنید.

در تنظیم صندلی چه مواردی اهمیت دارد؟

همانطور که گفته شد تنظیم صندلی اولین کاری است که بعد از نشستن در خودرو باید انجام دهید. صندلی باید به گونه ای تنظیم شود که شما در راحت ترین حالت ممکن روی آن نشسته باشید در غیر این صورت بعد از چند دقیقه امکان کمر درد و پا درد برای شما خواهد بود و رانندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از طرفی باید فاصله آن به گونه ای باشد که پای شما به راحتی به پدال ها رسیده و بتواند آن ها را تا ته فشار دهد. یکی دیگر از مواردی که در تنظیم صندلی اهمیت دارد این است که میدان مناسبی را برای دید شما به آینه ها فراهم کند تا بتوانید رانندگی ایمن تری داشته باشید.

تنظیم صندلی خودرو
تنظیم صندلی خودرو

در عوض کردن دنده قبل و بعد از روشن کردن خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکته ای که راجب تعویض دنده حتما باید به آن دقت کنید این است که هنگام تعویض دنده پای خود را تا ته باید روی پدال کلاچ قرار دهید تا هیچ آسیبی به سیستم تعلیق و دیگر قسمت های خودرو نرسد و دنده به درستی در سر جای خود قرار بگیرد. همچنین همانطور که گفته شد قبل از روشن کردن خودرو باید دنده به صورت خلاص باشد و برای روشن کردن باید آن را روی دنده 1 قرار دهید.

خرید قطعات جانبی خودرو از دکترماشینت

ممکن است صندلی، آینه و دیگر قطعات خودرو در طی زمان به دلایل مختلفی دچار آسیب شوند و در صورت عدم تعویض آن ها راننده احساس راحتی در خودرو نخواهد داشت و همچنین رانندگی وی خطرناک خواهد بود چرا که تمامی این موارد از موارد مهمی هستند که باید در خودرو کاملا سالم باشند. در صورت آسیب دیدن این موارد باید آن ها را تعویض کرده و بهتر است که برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین اطمینان از کیفیت از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

فروشگاه دکترماشینت از جمله سایت های فروشگاهی معتبر در زمینه فروش قطعات خودرو می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت دکترماشینت انواع لوازم جانبی خودرو را در انواع کیفیت ها و قیمت ها مشاهده کنید و در صورت نیاز به هر کدام آن نوعی که مناسب با خودروی شما می باشد را در بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید. از جمله مزایای فروشگاه دکترماشینت می توان به ارسال سریع محصولات خریداری شده اشاره نمود.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *