راه های از بین بردن یخ زدگی خودرو روی شیشه ها و بدنه

از بین بردن یخ زدگی خودرو

از بین بردن یخ زدگی خودرو مسئله ای است که همه ما با آن برخورد داشته ایم. وقتی از خانه بیرون میروید تا ماشین را روشن کنید و سر کار خود حاضر شوید، با آثار یخ زدگی روی شیشه خودرو و گاهی روی بدنه آن مواجه می شوید؛ که این می تواند مانع از رانندگی ایمن شما در فصل زمستان شود!

نباید هراس داشته باشید یا نگرانی سلامت خودروی خود باشید. می توانید به راحتی، یخ زدگی روی شیشه خودرو را از بین ببرید. به سرعت، این کار را انجام می دهید و بنابراین جای هیچ نگرانی نیست. در این بحث درباره تکنیک های ساده و کاربردی برای از بین بردن یخ زدگی خودرو صحبت می کنیم.

برای از بین بردن یخ زدگی خودرو چه کارهایی انجام دهیم؟

نکاتی برای یخ زدایی و از بین بردن یخ زدگی روی شیشه ها و بدنه


از بین بردن یخ زدگی خودرو


ماشین خود را روشن کرده و تنظیمات یخ زدایی را روشن کنید. وقتی موتور ماشین روشن باشد، به زودی گرم می شود. بخاری را روشن کنید و آن را روی تنظیمات یخ زدایی قرار دهید تا هوای گرم از روی شیشه جلوی اتومبیل، جریان یابد؛ فرآیند گرم شدن شیشه ها و ذوب شدن یخ ها شروع شود.

ممکن است در از بین بردن یخ زدگی خودرو روی شیشه ها، چند دقیقه طول بکشد تا هوای خارج شده از بخاری گرم شود. اگر اتومبیل شما در قسمت شیشه های کناری و آینه های جانبی دارای دریچه های یخ زدایی است، آنها را نیز روشن کنید.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


دما را روی میزان حرارت کامل و جریان هوا را برای گردش مجدد، تنظیم کنید. دکمه دما را پیدا کنید و آن را روی بالاترین حرارت ممکن قرار دهید. به دنبال تنظیم جریان هوا روی صفحه A / C خود باشید و آن را تنظیم کنید تا هوای داخل ماشین در حال چرخش باشد.

چرخش مجدد هوا می تواند باعث گرم شدن سریعتر و گرم شدن هوای داخل اتومبیل شود. این کار به از بین بردن یخ زدگی خودرو روی هر یک از قسمت های شیشه و پنجره ها کمک می کند.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


چراغ های جلوی خودرو را روشن کنید تا یخ زدگی روی آنها ذوب شود. چراغ های جلو و عقب اتومبیل خود را حتماً در حالت فعال نگه دارید تا لامپ ها شروع به گرم شدن کنند و یخ را ذوب کرده و از بین بردن یخ زدگی خودرو آسان تر خواهد شد. هنگامی که یخ را از پنجره ها جدا می کنید، چراغ ها را روشن بگذارید تا کمی گرم شوند.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


برای تراشیدن یخ های روی شیشه های خودرو، از یک لیسه پلاستیکی استفاده کنید. یک کاردک پلاستیکی برداشته و آن را در زیر لایه های یخ قرار دهید. لبه باریک کاردک را روی سطح یخ زدگی به آرامی بکشید تا یخ ها خرایده شوند. یخ ها را از روی شیشه ها بردارید تا هنگام رانندگی بتوانید میدان دید خوبی را در هر جهت داشته باشید.


مقاله پیشنهادی : چگونه نشت روغن خودرو را عیب یابی و شناسایی کنیم؟


از استفاده از هر چیز دیگری به غیر از ابزاری که برای از بین بردن یخ زدگی خودرو طراحی شده است، خودداری کنید تا شیشه ها را خراش ندهید. اگر چراغ های جلوی ماشین هم با یخ پوشانده است، آن ها را نیز خراش دهید.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


بهتر است برای از بین بردن یخ زدگی خودرو ، یک مخلوط الکل و آب تهیه کنید و روی سطح یخ ها بمالید. اگر لایه یخ، بیش از حد ضخیم است و یا فقط با کاردک، صاف کردن آن دشوار است، یک بطری اسپری تمیز برداشته و 1 قسمت الکل و 2 قسمت آب اضافه کنید. آن را خوب تکان دهید تا مخلوط کاملاً ترکیب شود. محلول را روی شیشه جلوی اتومبیل و پنجره ها اسپری کنید تا ذوب یخ ها شروع شود و تراشیدن آن راحت تر شود.

همچنین می توانید چند قطره صابون ظرف شویی به مخلوط اضافه کنید تا به عنوان یک سورفاکتانت عمل کند؛ این محلول می تواند کمک کند لایه های یخ به صورت یکنواخت پوشش داده شود و در از بین بردن یخ زدگی خودرو مؤثر است.

پاک کردن هر برف و یخ از روی شیشه ها و بدنه خودرو


از بین بردن یخ زدگی خودرو


هر گونه برف و یخ را از روی ماشین خود با استفاده از جارو یا برس پاک کنید. برف معمولاً روی سقف، کاپوت و صندوق عقب اتومبیل شما جمع می شود و ممکن است در جاده خطرناک باشد، بنابراین یک برس محکم یا یک جارو بردارید و این قسمت ها را به خوبی تمیز کنید. فراموش نکنید که از بیل یا اشیای فلزی نباید برای از بین بردن یخ زدگی خودرو استفاده کنید؛ این کار می تواند رنگ خودرو را از بین ببرد یا باعث شود شیشه ها بشکنند.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


بهتر است برای از بین بردن یخ زدگی خودرو ، با دست، روی کاپوت و صندوق عقب را تمیز کنید. لایه های نازکی از یخ را که روی سطح اتومبیل شما ایجاد شده، بشکنید تا جارو زدن آنها راحت تر باشد.



اگر قفل های ماشین شما یخ زده است و نمی توانید قفل ماشین خود را باز کنید، یک لایه یخ روی آنها را پوشانده است. از مایع یخ زدا باید استفاده کنید. مایع را در سوراخ کلید بپاشید و صبر کنید تا یخ ذوب شود. سپس، قفل درب اتومبیل خود را باز کنید.

همچنین می توانید از بین بردن یخ زدگی خودرو روی قفل را با مخلوط کردن 1 فنجان (240 میلی لیتر) الکل و 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب در یک بطری اسپری تهیه کنید. مخلوط را روی سوراخ های کلید اسپری کنید تا یخ ذوب شود.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


قبل از رانندگی اطمینان حاصل کنید که تمام یخ و برف ها را از روی خودرو برداشته اید. اطراف اتومبیل خود را بررسی کنید. اگر تکه ها برف و یخ را کاملاً پاک نکنید، حین رانندگی می توانند خطرناک باشند.

راهکارهایی برای پیشگیری از یخ زدگی خودرو


از بین بردن یخ زدگی خودرو


برای کاهش دردسرهای از بین بردن یخ زدگی خودرو ، اگر می توانید ماشین خود را در گاراژ پارک کنید. پارک خودرو در زیر یک محل سرپوشیده می تواند از جمع شدن برف و یخ روی ماشین شما جلوگیری کند.

شب هنگام، مخلوط سرکه و آب را روی شیشه جلوی ماشین بپاشید. 3 قسمت سرکه سفید را با 1 قسمت آب در یک بطری اسپری ترکیب کنید و آن را تکان دهید تا خوب مخلوط شود. شیشه جلوی اتومبیل را با محلول، از پیش تمیز کرده و سپس مقدار اضافی آن را پاک کنید تا لایه نازکی باقی بماند؛ این لایه باعث می شود یخ زدگی در طول شب اتفاق نیوفتد.

برخی از متخصصان معتقدند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرکه مایع می تواند به شیشه آسیب برساند.


از بین بردن یخ زدگی خودرو


به عنوان یک گزینه جایگزین در از بین بردن یخ زدگی خودرو ، شب، روی شیشه خودرو را بپوشانید. اگر می خواهید یخ روی شیشه ایجاد نشود، می توانید از روکش شیشه، برزنت، حوله، ملحفه تا شده یا حتی تشک استفاده کنید.

شاید شنیده باشید که برای از بین بردن یخ زدگی خودرو ، استفاده از آب نمک و پوشاندن کامل شیشه با آن می تواند از یخ زدگی جلوگیری کند. اگر چه این ترکیبات می توانند از تشکیل یخ جلوگیری کنند، اما ممکن است به برخی قسمت های آب بندی ماشین شما آسیب برسانند. پیشنهاد ما این است که بری این کار از یک پوشش خشک استفاده کنید.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *