چگونه خودروی خود را برای رانندگی در زمستان آماده کنید؟

رانندگی در فصل زمستان

آماده کردن خودرو برای رانندگی در زمستان ، یک کار ضروری است. دمای پایین، یخ زدگی شیشه های خودرو، ریزش برف و یخبندان جاده ها می تواند رانندگی در هوای زمستان را مشکل تر کند. هر چند، جای نگراینی نیست! در اینجا بهترین نکات را برای شما معرفی می کنیم که به آماده سازی ماشین برای رانندگی در فصل زمستان کمک می کنند. این دستورالعمل ها را اجرا نموده و با خیال راحت به هر کجا که تمایل دارید سفر کنید.

نکات مهم برای آماده کردن خودرو برای رانندگی در فصل زمستان

اصول اولیه

لاستیک های خودرو را بر اساس فشار PSI توصیه شده، تنظیم کنید. دفترچه راهنمای خودرو را نگاهی بیاندازید و ببینید میزان فشار توصیه شده برای لاستیک های وسیله نقلیه باید چقدر باشد. فشار هوای لاستیک را با دستگاه مخصوص اندازه گیری فشار، امتحان کنید و نتایج را با فشار PSI توصیه شده برای اتومبیل خود مقایسه نمایید. اگر PSI لاستیک کمی پایین تر از حد مجاز است، باید فشار باد لاستیک ها را از طریق یک مکانیک یا تکنسین تنظیم کنید.

برای ایمنی بیشتر، هر ماه، فشار تایرهای خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب و استاندارد است.


 

رانندگی در فصل زمستان


لاستیک های خود را با سکه امتحان کنید تا ببینید آیا آج یا برآمدگی های روی سطح لاستیک، به اندازه کافی است یا خیر. سکه کوچکی را در بین یک شیار، بین آج تایر بچسبانید و نگاه دقیق تری بیندازید. اگر آج ها یا شیارها را به درستی تشخیص ندهید، باید لاستیک های خود را تعویض کنید. لاستیک های شما به آج نیاز دارند تا بتوانند در هوای سرد و برف و یخ زمستان به خوبی روی سطوح لغزنده حرکت کنند.

اگر امکان دارد لاستیک های معمولی خودرو را با لاستیک های زمستانی مخصوص، تعویض کنید. لاستیک های مخصوص رانندگی در هوای برفی، ضخیم تر بوده و از آج بهتری نسبت به لاستیک های متوسط ​​ برخوردار هستند.

لاستیک های مخصوص زمستان برفی نسبت به لاستیک های معمولی، حجیم تر هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد مکانیک، برخی از تنظیمات را در خودرو انجام دهد. این مدل لاستیک ها معمولاً اصطکاک بیشتری را هنگام رانندگی ایجاد می کنند.

اگر در منطقه ای کاملاً برفی یا یخزده زندگی می کنید یا می خواهید به آن منطقه سفر کنید، به دنبال زنجیر چرخ باشید. تجهیزات زنجیر چرخ می توانند هنگام رانندگی در ماه های فصل زمستان به شما آرامش دهند.

بررسی سیستم روشنایی و چراغ های خودرو


رانندگی در فصل زمستان


تمام چراغ های خودرو را بررسی کنید و لامپ های سوخته را تعویض نمایید. اتومبیل را روشن کرده و تمام چراغ های داخل و خارج را تست کنید. اگر هر یک از این لامپ ها سوخته است، باید آنها را جایگزین کنید. در ماه های زمستان، میدان دید در جاده، همیشه زیاد و آشکار نیست. اگر نتوانید میزان نور بیرون خودرو را کنترل کنید، رانندگی در زمستان و شرایط برفی و یخی، سخت و دشوار خواهد بود.

برف پاک کن های جدید نصب کنید؛ اگر برف پاک کن های قدیمی، کمی فرسوده به نظر می رسند، حتماً این کار را در اولویت قرار دهید. هر 6-12 ماه یک بار، برف پاک کن های شیشه جلوی اتومبیل خود را تعویض کنید، مخصوصاً اگر به خاطر سایش، کمی بدتر عمل می کنند. هر زمان که برف پاک کن ها صدای جیر جیر تولید کردند یا به شیشه جلو خودرو چسبیدند، نشان دهنده این است که باید آنها را تعویض کنید.

کنترل مایع تمیز کننده شیشه خودرو

یکی دیگر از کارهایی که باید برای رانندگی در زمستان برای خودروی خود انجلم دهید، کنترل و تنظیم مایع برف پاک کن شیشه جلوی خودرو است. یک بطری مایع شیشه پاک کن، مخصوص شیشه جلو را از فروشگاه بخرید و مخزن را پر کنید. لازم نیست مخزن خود را کاملاً تخلیه کنید، فقط آن را با مایع مخصوص فصل زمستان پر کنید، به این ترتیب می توانید شیشه جلوی اتومبیل را در تمام زمستان تمیز نگه دارید.

اصول تعمیر و نگهداری خودرو در فصل زمستان


رانندگی در فصل زمستان


سوخت گیری خودرو و کنترل مایع ضد یخ

باید اتومبیل را سوخت گیری کنید تا مخزن بنزین برای یک رانندگی ایمنی در زمستان، پر باشد. قسمت های خالی باک بنزین با سرد شدن هوا، بیشتر یخ می زند. قبل از رانندگی، سطح بنزین خودرو را بررسی کنید تا ببینید سوخت در باک چقدر است. در طول ماه های زمستان، سعی کنید مقدار سوخت در مخزن باک اتومبیل را حداقل تا نیمه نگه دارید، به این ترتیب، باک بنزین، یخ نمی زند.

اگر سطح مایع خنک کننده کم است، آن را پر کنید. درب کاپوت را باز کرده و نگاهی به مقدار ضد یخ وسیله نقلیه بیندازید. اگر مایع ضد یخ خودرو کم است، مخزن را با مخلوط رقیق شده که 60٪ ضد یخ و 40٪ آب است، مجدداً پر کنید. ضد یخ کمک می کند تا رادیاتور ماشین یخ نزند و خودروی شما را در وضعیت مطلوبی نگه دارد.

باتری خودرو را چک کنید


رانندگی در فصل زمستان


برای اطمینان از کارکردن صحیح موتور، باتری را امتحان کنید. یک مولتی متر بردارید و آن را روی ولتاژ مستقیم، تنظیم کنید. پروب مولتی متر مثبت را به قسمت مثبت باتری و پروب منفی را به قطب منفی ببندید. مولتی متر را بررسی کنید و ببینید چه چیزی نشان میدهد. اگر عدد نشان داده شده، کمتر از 12.45 ولت است، باتری باید دوباره شارژ شود.

باتری ماشین را بلافاصله پس از خاموش کردن خودرو، آزمایش کنید تا عدد را دقیق تر نشان دهد.

هوای زمستانی می تواند فشار زیادی را به باتری شما وارد کند، بنابراین مهم است که قبل از سفر در فصل زمستان، باتری خود را بررسی کنید.

کنترل سیستم های گرمایشی و یخ زدایی خودرو

تنظیمات سیستم های گرمایشی و یخ زدایی خودرو را بررسی کنید. وسیله نقلیه خود را روشن کرده و دکمه های گرمایش و یخ زدایی را فشار دهید. در اطراف دریچه های گرمایش اتومبیل خود باید هوای گرم را احساس کنید. اگر احساس نمی کنید که هوایی از دریچه ها خارج می شود، ماشین را نزد مکانیک ببرید تا سیستم گرمایشی را تنظیم کند.

قبل از اینکه رانندگی کنید این کارها را انجام دهید


رانندگی در فصل زمستان


لوازم مخصوص رانندگی در فصل زمستان را باید در ماشین خود قرار دهید. چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه، تلفن همراه، داروی اضافی، چند پتو، شارژر تلفن همراه، لباس گرم و غذا و آب برای 3 روز، قبل از ورود به هوای سرد زمستانی باید در ماشین قرار داده شود. اگر اتومبیل شما در جاده متوقف شود یا گرفتار شرایط نامساعد شوید و نتوانید رانندگی کنید، این وسایل شما را تا رسیدن کمک، ایمن و گرم نگه می دارند.

قبل از خروج از منزل، شیشه های خودرو را کاملاً تمیز کنید. اگر هنگام رانندگی، یخ یا برف از ماشین شما به پایین بلغزد، ممکن است رانندگان دیگر را در معرض خطر قرار دهد.

برف یا یخ را از لوله اگزوز ماشین خارج کنید. نزدیک اگزوز، سمت پایین بنشینید و نگاهی بیندازید. هر یخ یا برف که در لوله، مسدود شده است را خارج کنید، بنابراین اتومبیل شما با گازهای مضر پر نمی شود. اگر لوله اگزوز کمی مسدود شده باشد، مونو اکسید کربن می تواند به داخل ماشین نشت کند.

حتی الامکان از رانندگی در آب و هوای سخت و برفی خودداری کنید. اگر شرایط هوا خیلی خوب به نظر نمی رسد، در خانه بمانید تا جاده ها اندکی بیشتر، تمیز شوند. هوای زمستانی واقعاً می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. اگر در شرایط بد آب و هوایی گرفتار شدید، تمام تلاش خود را برای یک رانندگی ایمن انجام دهید.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *