ساده ترین راه های تمیز کردن لاستیک خودرو در زمان کوتاه

تمیز کردن لاستیک خودرو

هنگام شستن اتومبیل، تمیز کردن لاستیک خودرو، اغلب تنها کاری است که یا نادیده گرفته می شود و یا به آخرین مراحل واگذار می گردد. برای زیباتر شدن نمای بیرونی خودروی خود هم که شده است لازم دارید مدت زمان کافی را به تمیز کردن لاستیک ها اختصاص دهید. می توانید این کار را با استفاده از تمیز کننده های متداول مخصوص خودرو، محلول های شفاف با ویژگی نانو یا ژل هایی که به طور خاص برای جلوه دادن تایرهای اتومبیل طراحی شده اند انجام دهید؛ عملیاتی که به ظاهر ماشین شما جلوه ای خاص می بخشد.

در ادامه مشاهده می کنید که با چند راهکار ساده می توانید تمیز کردن لاستیک خودرو را در زمان کوتاه به پایان برسانید.

مراحل تمیز کردن لاستیک خودرو

استفاده از پاک کننده مخصوص لاستیک


تمیز کردن لاستیک خودرو


در اولین مرحله تمیز کردن لاستیک خودرو، از تمیز کننده ای که برای لاستیک ماشین، طراحی شده استفاده کنید. تعدادی از محصولات به طور ویژه برای تمیز کردن لاستیک های خودرو طراحی شده اند. محلول پاک کننده لاستیک را روی لاستیک ماشین اسپری کنید و دستورالعمل های مربوط به مدت زمان باقی ماندن محلول روی تایر را اجرا نمایید.

صابون کارواش برای تمیز کردن و محافظت از رنگ و پوشش شفاف بدنه خودرو و نه برای تمیز کردن لاستیک خودرو، طراحی شده است، بنابراین اگر برای لاستیک ها استفاده کنید، می تواند یک فیلم را روی لاستیک های شما باقی بگذارد یا از درخشش آنها جلوگیری کند.

همانطور که صابون کارواش در تمیز کردن لاستیک خودرو بسیار ضعیف است، پاک کننده مخصوص تایر نیز می تواند بر روی رنگ وسیله نقلیه شما تأثیر منفی بگذارد. تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا از آسیب رسیدن به رنگ بدنه خودرو جلوگیری کنید.

برخی از پاک کننده ها برای استفاده برای چرخ ( رینگ خودرو ) و لاستیک طراحی شده اند. اگر پاک کننده چند منظوره را تهیه نکرده اید، از استفاده پاک کننده لاستیک روی چرخ های خودرو باید خودداری کنید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


در ادامه برای تمیز کردن لاستیک خودرو، به محلول تمیز کننده اجازه دهید تا یک دقیقه روی تایرها باقی بماند. از آنجا که لاستیک یک سطح نسبتاً متخلخل است، پاک کردن گرد و غبار از لاستیک های ماشین، دشوار است. یک یا دو دقیقه باید فرصت بدهید تا تمیزکننده لاستیک، روی تمام قسمت های لاستیک بنشیند، بنابراین می تواند تا حد ممکن خاک و لکه ها را خیس کرده و از آن جدا کند.

دستورالعمل های مربوط به مدت زمان ماندن تمیزکننده لاستیک را برای اثرگذاری بهتر دنبال کنید. هرگونه اسپری اضافی را روی چرخ ها پاک کنید یا بلافاصله با یک پارچه تمیز، حذف کنید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


برای تمیز کردن لاستیک خودرو از برس سفت و محکم استفاده کنید. اگر لاستیک های شما پوشش سفید دارند یا به دلیل رسوبات و آلودگی، قهوه ای شده اند، ممکن است لازم باشد آنها را تمیز کنید. از برس با موهای نسبتاً سفت استفاده کنید. هرگز از برس های سیمی و فولادی نباید برای این کار استفاده کنید چون ممکن است به لاستیک نفوذ کرده و منجر به نشت شود.

لاستیک ها را با شیلنگ بشویید. پاک کننده های لاستیک به گونه ای طراحی شده اند که از نظر محیط زیست، ایمن نیستند، بنابراین باید مسیر تخلیه شوینده ها به سمت مسیر فاضلاب خانگی هدایت شود.


تمیز کردن لاستیک خودرو


در صورت لزوم، فرآیند تمیز کردن لاستیک خودرو را تکرار کنید. بعد از اینکه لاستیک را با تمیزکننده لاستیک شستشو دادید و آن را تمیز کردید، ممکن است هنوز یک فیلم سفید یا قهوه ای روی لاستیک باقی مانده باشد. پاک کننده لاستیک را مجدداً روی سطح بزنید و اجازه دهید دوباره چند دقیقه ای باقی بماند. سپس لاستیک ها را برای بار دوم بشویید و آبکشی کنید تا حداکثر آلودگی را از بین ببرد.

برای لاستیک هایی که به رنگ قهوه ای تغییر رنگ داده اند، از ژل لاستیک استفاده کنید. اگر لاستیک های شما پس از تمیزکاری کامل هنوز قهوه ای هستند می توانید از ژل لاستیک استفاده کنید تا لاستیک را به رنگ اصلی سیاه خود بازگردانید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


برای تمیز کردن لاستیک خودرو، انواع مختلف ژل لاستیک وجود دارد، اما بیشتر آنها با اسفنج روی دیواره کناری لاستیک استفاده می شوند. ژل را استفاده کنید و سپس آن را یک بار بشویید تا از خشک شدن آن روی لاستیک جلوگیری شود. این ژل ها می توانند طول عمر لاستیک را بهتر کنند.


تمیز کردن لاستیک خودرو


خشک کردن و تمیز کردن لاستیک خودرو


تمیز کردن لاستیک خودرو


لاستیک را با حوله مخصوص خشک کنید. از حوله ای که در سایر وسایل نقلیه استفاده نمی کنید باید در این مرحله استفاده کنید. استفاده از حوله مخصوص تمیز کردن لاستیک ها روی بدنه ماشین می تواند منجر به خراشیدگی رنگ شود. قبل از حرکت، دیواره های لاستیک را کاملاً خشک کنید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


از روکش لاستیک یا پوشش لاستیک پس از تمیز کردن لاستیک خودرو استفاده کنید. به جای استفاده از روکش لاستیک ممکن است بخواهید یک لایه محافظ براق روی لاستیک اعمال کنید. برخی از لاستیک ها نسبتاً دائمی هستند و حتی در هوای شدید، پوشش آنها می تواند ماه ها از لاستیک محافظت کنند. روکش لاستیک را با اسفنج به صورت یک لایه نازک روی کل دیواره بزنید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


اجازه دهید تا لاستیک خشک شود. بسته به مارک پوشش لاستیک که انتخاب می کنید، ممکن است خشک شدن آن تا یک ساعت طول بکشد. پس از استفاده، از پد یا حوله میکروفیبر استفاده کنید تا پوشش لاستیک تثبیت شود.


تمیز کردن لاستیک خودرو


تمیز کردن لاستیک خودرو هنگام شستن ماشین


تمیز کردن لاستیک خودرو


ابتدا چرخ ها و لاستیک ها را تمیز کنید. از آنجا که چرخ ها و لاستیک های شما معمولاً کثیف ترین قسمت خودرو هستند، ابتدا با شستن آنها می توانید خاک و ذرات معلق و آلاینده را هنگام شستشوی لاستیک ها حذف و تمیز کنید. شستن اتومبیل بعد از تمیز کردن لاستیک خودرو به شما این امکان را می دهد تا هر نوع تمیز کننده لاستیک یا پاک کننده چرخ را که به طور تصادفی روی رنگ اتومبیل نفوذ می کند، پاک کنید.

برای شستن چرخ ها و لاستیک های خود از یک سطل جداگانه استفاده کنید. چرخ ها و لاستیک های خودروی شما نه تنها از خاک پوشیده شده اند بلکه گرد و غبار ناشی از فعالیت لنت های ترمز هنگام توقف شما نیز دیده می شود. این گرد و غبار می تواند خراش های کوچکی در رنگ بدنه ایجاد کند، بنابراین مهم است که سطل، اسفنج ها و حوله هایی را که روی چرخ ها و لاستیک های خود استفاده می کنید، از مواردی که روی رنگ بدنه استفاده می کنید، مجزا باشند.

یک سطل و اسفنج برای شستن ماشین و دیگری را برای تمیز کردن لاستیک خودرو و چرخ ها نگه دارید.


تمیز کردن لاستیک خودرو


از قرار دادن تمیز کننده لاستیک روی چرخ ها یا رنگ بدنه خودداری کنید. تمیزکننده لاستیک می تواند باعث کدر شدن رنگ یا حتی پاک کردن موم یا پوشش شفاف از بدنه اتومبیل شما شود.


تمیز کردن لاستیک خودرو


مواد شیمیایی حتی می توانند به حدی خشن باشند که به چرخ ها، رنگ یا روکش پودری لاستیک، آسیب برسانند. هنگام استفاده از پاک کننده های لاستیک دقت کنید و هرگونه اسپری اضافی را سریعاً پاک کنید. برخی از تمیزکننده های چرخ و لاستیک فقط برای انواع خاصی از چرخ ها طراحی شده است، بنابراین قبل از اسپری پاک کننده روی چرخ ها و لاستیک، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *