بهترین مدل های خودرو برای سافاری کدام اند؟

خودرو برای سافاری

پیدا کردن بهترین خودرو برای سافاری ، کار تقریباً دشواری است. اتومبیل هایی که برای این هدف به کار می روند باید بسیار مقاوم، جذاب و ایمن باشند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی برترین و زیباترین خودروهایی اشاره کنیم که برای یک سفر سافاری هیجان انگیز، ایده آل هستند. اینجا، همان چیزی است که شما نیاز دارید!!

یک خودرو برای سافاری ، وسیله نقلیه قوی و ایمن، برای سرگرمی بیشتری است و هیجان و انرژی را به تعطیلات شما می افزاید. انتخاب خودرویی که مسافت پیموده شده را با قیمت مناسب و عالی ارائه می دهد برای چنین رانندگی هایی ایده آل است. اما سوال اصلی این است که بهترین اتومبیل ها برای سفر سافاری کدامند؟

بسیار خب، در اینجا با بهترین خودرو برای سافاری آشنا خواهید شد. بنابراین اجازه دهید در حال حاضر بهترین خودروها را برای رانندگی جسورانه را در کنار هم کشف کنیم!


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: معرفی خودرو آئودی 8Q، نسل جدید در سال 2022


بهترین خودرو برای سافاری کدامند؟

لذت بردن از حیات وحش، در حرفه ای ترین خودرو برای سافاری که تا کنون دیده اید! اگر برای یک سفر هیجان انگیز آماده هستید و می خواهید ماجراجویی کنید، خودروهای سافاری را به شما پیشنهاد می کنیم. این خودروها برای سافاری در صحرا یا بیابان شنی و یا زمین های سنگلاخی و رودخانه ها مناسب هستند.

1- خودرو برای سافاری ؛ تویوتا 4RAV

خودرو برای صافاری

این خودروی ژاپنی یکی از مدل های خودرو SUV است. ویژگی های راحتی، قوی و طراحی جمع و جور، مزیت این نوع خودرو برای سافاری است. تویوتا 4RAV یک خودروی شاسی بلند یا شاسی کوتاه را ارائه می دهد. بنابراین می توانید هر یک از این موارد را در صورت نیاز خریداری کنید یا آنها را برای سافاری اجاره کنید.

داشتن یک موتور 1990 سی سی، مهم ترین دلیلی است که نشان می دهد خودرو تویوتا 4RAV از قدرت کافی برای رانندگی در هر مکانی برخوردار است. در این تویوتا شما می توانید با سه یا پنج دنده گیربکس دستی و اتوماتیک حرکت کنید. بنابراین، به همین دلیل است که این وسیله نقلیه توانمند، یکی از بهترین انواع خودرو برای سافاری است.

هزینه کلی نگهداری و سوخت در خودرو تویوتا 4RAV بسیار پایین است. به غیر از ظرفیت آن برای پنج نفر، هنگامی که صندلی های عقب، جمع می شوند، فضای بزرگتری در دسترس است. قیمت این وسیله نقلیه برای سفر با سافاری ، حدود 24510 دلار است.

2- خودرو برای سافاری ؛ جیپ رانگلر روبیکون (Jeep Wrangler Rubicon)

خودرو برای صافاری

وقتی صحبت از یک خودرو برای سافاری شاسی بلند، جمع و جور و چهارچرخ به میان می آید، هیچ چیز بهتر از خودرو جیپ رانگلر روبیکون نیست. دلیل آن هم اندازه سازگار خودرو است که برای عبور از جاده های تنگ، سرعت انتقال 4: 1، سرعت 6 دنده و موتور با گشتاور بالا ایده آل است. برای سفر در هر نوع جاده ای می توانید روی خودرو جیپ رانگلر روبیکون حساب کنید. علاوه بر این، محدوده قیمت Jeep Wrangler Rubicon فقط 32،140 دلار است.

3- خودرو برای سافاری ؛ دوج پاور واگن (Dodge Power Wagon)

خودرو برای صافاری

یکی از بهترین انواع خودرو برای سافاری در اینجا قرار دارد! خودروی قدرتمند تمام عیار با قابلیت رانندگی خارج از جاده، به معنای واقعی، با نام Dodge Power Wagon شناخته می شود. کامیون های نظامی، الهام بخش طراحی مدل این خودرو هستند. این خودرو، مسافت پیموده شده بیشتر و قابلیت اطمینان طولانی مدت را ارائه می دهد.

علاوه بر این، جدیدترین مدل های خودرو برای سافاری با نسبت  4 به 1، سرعت انتقال گیربکس دستی و محورهای بزرگ عرضه می شوند. این ویژگی ها بسیار شگفت انگیز است. می توان سه موتور مختلف را برای تولید این خودروی سافاری انتخاب کرد؛

3.8 Lt. Flathead I6, 4.1 Lt. Flathead I6, and 5.2 Lt. LA V8. No

صرف نظر از اندازه ای که در این خودرو برای سافاری انتخاب می کنید، رانندگی راحت و بادوام توسط آن تضمین می شود. محدوده قیمت خودرو دوج پاور واگن، 22،925 دلار است. به همین دلیل است که یکی از بهترین خودروها برای سفرهای سافاری معرفی شده است.

4- خودرو برای سافاری ؛ لندرور رنج روور

خودرو برای صافاری

اگر از طرفداران پرشور و پر انرژی خودرو برای سافاری هستید، Land Rover Range Rover فقط مخصوص شماست. این خودروی مریخ نورد به سلیقه شما (تا حداکثر 6 نفر) اجازه می دهد تا در طبیعت، یک سواری ماجراجویانه داشته باشید. دلیل شما برای خرید این خودرو، مواردی از جمله رانندگی نرم و راحت، توانایی حرکت خارج از جاده، سرعت فوق العاده و کابین بزرگ برای استراحت است؛ در حالی که از طبیعت لذت می برید.

می توانید در این خودرو از موتورهای 6V (قدرت متوسط) یا 8V (با بالاترین قدرت) استفاده کنید. مصرف سوخت مناسب و گیربکس 8 سرعته مکانیکی، همان چیزی است که می توانید در این خودرو برای سافاری جستجو کنید.

با این حال، خودرو سافاری Land Range Rover در مقایسه با SUV های دیگر با اندازه یکسان، ظرفیت بار کمتری دارد. اما این بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی است. به علاوه، بهترین قیمت لندروور، از 62،995 دلار به بالا شروع می شود.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: بهترین مدل های خودرو پیکاپ در سال 2020 به همراه ویژگی ها و مشخصات


نحوه انتخاب بهترین خودرو برای سافاری ، مناسب برای ماجراجویی

خودرو برای صافاری

انتخاب یک خودرو برای سافاری ، ممکن است آنطور که بسیاری افراد فکر می کنند آسان نباشد. شما نمی توانید خرید این مدل خودروها را با یک ماشین کوچک مقایسه کنید. عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. تقریباً در هر برند خودرو، مدل های مختلفی از انواع مدل خودرو وجود دارد، پس احتمال از دست دادن بهترین مدل ها، تعجب آور نیست!

علاوه بر مدل و اندازه صندوق عقب و فضای صندلی ها، انواع خودرو برای سافاری با یکدیگر متفاوت هستند. از سیستم تعلیق گرفته تا اندازه کابین، ظرفیت بکسل، سرعت، نوع موتور و …، هر مدل را با مدل دیگر متفاوت می بینید. رقابت شدید در این رده خودرو ها وجود دارد و هر مدل دارای نسل جدیدی است.

قبل از مراجعه به نمایندگی برای خرید خودرو برای سافاری ، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید. حتی اگر این خودروها را می خواهید برای ارائه خدمات به توریست ها و گردشگران تهیه کنید، این موارد را حتماً ملاحظه کنید:

1- ظرفیت خودرو برای سافاری

انواع خودرو برای سافاری از نظر اندازه، سبک بدنه و مصرف انرژی متفاوت هستند. هنگام در نظر گرفتن اندازه، موارد زیر باید مشخص شود:

خودروهای سافاری ، سایز بزرگ؛ با استفاده از این نوع ماشین ها می توانید افراد بیشتری را حمل کرده، با آن کمپینگ برگزار کرده و یک تریلر مسافرتی سنگین را یدک بکشید. داشتن فاصله بیشتری از سطح زمین برای یک سواری راحت خارج از جاده، یک مزیت عالی محسوب می شود. در میان این مدل خودروها می توانید نامی از برندهای پیکاپ، شورولت سیلورادو، فورد و … را ببینید. این خودروها به موتورهای 6V و 8V بنزینی و هیبریدی مجهز شده اند. انواع خودرو برای سافاری سایز بزرگ، قوی تر و مقاوم تر هستند. این خودروها قدرت پیشرانه زیادی دارند.

انواع خودرو برای سافاری ، با خیال راحت، امکان حرکت روی هر مسیری را فرآهم می کنند. این خودروها ایمن هستند و هر بار یا تعداد افراد را در موقعیت های مختلف می توانند حمل کنند. افزایش سرعت در این خودروها هرگز از ایمنی آنها نمی کاهد.

ظرفیت خودرو برای سافاری یا همان تعداد افرادی که حمل می کنند، نکته ای است که در خرید اهمیت دارد. به این فکر کنید که خودرو باید چند صندلی داشته باشد؟ کابین ماشین باید چند نفره باشد تا تمام افراد، احساس راحتی و آسایش کنند.

خودرو برای صافاری

2- هنگام خرید خودرو برای سافاری باید به دنبال چه چیزی باشید؟

هنگام خرید خودرو برای سافاری عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. در حالی که برخی از این نکات، کم اهمیت هستند، برخی دیگر ضروری می باشند.

  • میزان مصرف سوخت

هزینه های سوخت، تهدیدی برای بخش مالی است. اولین چیزی که باید در خرید خودرو برای سافاری به دنبال آن بود این است که آیا خودرو از بنزین استفاده می کند یا سوخت دیزل یا سوخت آن، ترکیبی است.

خودروهایی که از بنزین استفاده می کنند، دارای قدرت پیشرانه بالاتری هستند و سریع تر عمل می کنند. عملکرد آنها در مقایسه با موتور دیزلی، بهتر است. با توجه به هزینه بالای بنزین، باید هزینه بیشتری نسبت به انتخاب موتور دیزلی هزینه کنید.

  • نوع موتور خودرو برای سافاری

اگرچه موتورهای مورد استفاده در خودرو برای سافاری یک هدف را ارائه می دهند، اما کارایی و اثربخشی آنها متفاوت است. اگر باربری کمتر را انتخاب کنید، موتور 4 سیلندر، بهترین خواهد بود. قدرت چندانی ندارد اما در هزینه دیزل یا بنزین صرفه جویی می کند. خودروهای سنگین برای کارهای سنگین، راحت تر هستند. آنها مجهز به موتورهای 6V یا 8V هستند. نوع موتور بارگذاری شده در خودروهایی که انتخاب می کنید، نیروی محرکه آن و هزینه های سوخت رسانی را تعیین می کند.

  • پیکربندی کابین

پیکربندی کابین خودرو برای سافاری به سه قسمت تقسیم می شود. کابین بزرگ نر، کابین استاندارد و کابین کوچک. این پیکربندی است که ظرفیت صندلی خودرو را تعیین می کند.

پیکربندی کابین خوردوها در اکثر موارد دارای صندلی های ردیف دوم است و درب ها طوری طراحی شده اند که به سمت جلو باز می شوند. از آنجا که این مجموعه برای حمل سرنشینان در صندلی های عقب طراحی شده است، فضای جلوی پا در مقایسه با سایر بخش ها، بزرگ تر است.

  • نحوه رانندگی و انتقال سرعت

هنگام انتخاب خودرو برای سافاری ، عواملی مانند نوع سیستم گیربکس دستی و اتوماتیک، مسافت رانندگی و هزینه های عمومی را باید در نظر گرفت. خودروهایی با سیستم گیربکس دستی، ارزان تر هستند و هزینه نگهداری آنها کمتر است. اکثر سیستم های گیربکس اتوماتیک مجهز به سیستم های انتقال 4 سرعته، 5 یا 6 سرعته هستند.

  • وضعیت چهار چرخ متحرک در جلو و عقب

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در خرید خودرو برای سافاری به آن توجه کنید، وضعیت چرخ ها است. برای رانندگی در زمین های گل آلود یا در مکان های شیب دار، یک چهار چرخ متحرک به خوبی خودروی شما را می کشد. برای رانندگی های سنگین تر، سیستم عقب یا چهارچرخ محرک قابل اطمینان تر است.

خودرو برای صافاری


سوالات متداول درباره ” ویژگی های خودرو برای سافاری “:

1- مهم ترین ویژگی یک خودروی خوب برای سافاری چیست؟

ایمنی بالا – سرعت دقیق – موتور قوی – بدنه مقاوم – چرخ های متحرک و انعطاف پذیر – حرکت در تمام سطوح

2- موتور خودروهای سافاری از چه نوعی است؟

خودروهای سافاری مجهز به موتورهای 4 تا 6 سیلندر، V4 و V8 هستند. این موتورها با دیزل یا بنزین کار می کنند.

3- برای خرید خودروی سافاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

ظرفیت خودرو – ظرفیت حمل بار – طراحی بدنه و چرخ ها – توان موتور – نوع سوخت موتور – ایمنی و مقاومت ماشین

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *