همه چیز درباره خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس سال 2021

میتسوبیشی اکلیپس کراس

خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس ، 2021 Mitsubishi Eclipse Cross، یکی از زیباترین و پرفروش ترین خودروهای ژاپنی در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. اگر می خواهید با بهترین و کاربردی ترین اتومبیل اسپرت ژاپنی آشنا شوید در مکان صحیح قرار گرفته ‌اید. این اتومبیل، جزو اتومبیل های اسپرتی به شمار می ‌رود که از آن برای تبلیغات و انتشار پوسترهای تبلیغاتی و بازی‌های ویدیویی بهره گرفته شد. با بررسی ویژگی ها و امکاناتی که این خودرو میتسوبیشی ارائه داده است، به این نتیجه می رسید که یک طراحی منحصر به فرد و جسورانه برای آن اجرا شده؛ به قدری که نظر علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت در بازار را به خود جلب کرده است .

اگر بخواهیم طراحی و ساخت خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس را بررسی کنیم، به طور کلی می ‌توان گفت این طراحی بر پایه طراحی اصولی خودروهای ASX و Outlander انجام گرفته است؛ چیزی که به راحتی می ‌تواند نگاه شما را به سمت خود خیره سازد. نسخه ‌ای از خودرو میتسوبیشی که در سال ۲۰۲۱  طراحی و به بازار ارائه شده است، تقریباً از مدل خودرویی الهام گرفته شده که در سال ۲۰۱۷ ساخته شده بود؛ با این تفاوت که قسمت عقب خودرو میتسوبیشی جدید 2021، باریک ‌تر طراحی شده تا قابلیت‌های بیشتری را ارائه دهد. در ادامه مطلب درباره این ویژگی ها بیشتر صحبت می کنیم.

یکی از مهمترین سوالاتی که در صنعت خودرو مطرح می‌ شود و برای بازار کشور استرالیا مهم است، این است که آیا میتسوبیشی اکلیپس کراس با قدرت بنزینی توربو، سیستم چهار چرخ محرک و صندلی عقب و صندوق عقب بزرگ تر از اکثر رقبا، می تواند در یکی از سریع ترین بخش های خودروهای استرالیا مورد توجه قرار گیرد؟

شاید بهتر باشد این خودرو را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا بتوان به این سوال بهتر پاسخ داد. لازم به ذکر است انواع نسل جدید خودرو میتسوبیشی از مدل های مختلف با قیمت های متفاوت وارد بازار شده اند که نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته اند.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: بررسی مشخصات و امکانات خودرو سوزوکی اکروس در سال ۲۰۲۱


هزینه های خرید خودرو Mitsubishi Eclipse Cross LS AWD چقدر است؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021، با سیستم نوع ES محرک جلو با قیمت 30،290 دلار افتتاح می شود. در آزمایش هایی که روی این خودرو انجام گرفته، Eclipse Cross LS تک پایه ای با سیستم چهار چرخ محرک، قیمت اولیه آن را تا 35،090 دلار افزایش می دهد

لیست کامل قیمت های انواع میتسوبیشی اکلیپس کراس را در زیر مشاهده کنید:

  • میتسوبیشی Eclipse Cross ES 2021: 30،290 دلار
  • میتسوبیشی Eclipse Cross LS 2021: 32،590 دلار
  • میتسوبیشی Eclipse Cross Aspire 2021: 34،990 دلار
  • میتسوبیشی Eclipse Cross LS AWD 2021: 35،090 دلار
  • میتسوبیشی Eclipse Cross Exceed 2021: 38،290 دلار
  • میتسوبیشی Eclipse Cross Exceed AWD 2021: 40،790 دلار

سیستم چهارچرخ محرک خودروی میتسوبیشی اکلیپس کراس ، به طور فزاینده ای در مدل های خودرو SUV با اندازه کوچک ظاهر می شود. در این مورد، گزینه های جایگزین میتسوبیشی، به موارد زیر محدود می شود:

  • Hyundai Kona N Line: 36300 دلار
  • : Kia Seltos Sport+ AWD 38،790 دلار
  • : Mazda CX-30 G25 Touring AWD 38،690 دلار
  • : Subaru XV 2.0i Premium 34،590 دلار

خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس نسبت به همتایان خود در میانه راه قرار دارد، اگرچه به خاطر داشته باشید که مدل LS از نظر فنی حتی در ظاهر AWD، یکپارچه است و رقبای ذکر شده در بالا تقریباً به این سبک طراحی نزدیک تر هستند.

مهم ترین قابلیت ها و امکانات خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس LS چیست؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سنسورهای پارک عقب
  • سیستم صوتی با شش بلندگو
  • ورود و استارت خودرو بدون کلید
  • برف پاک کن های پراکنده کننده قطرات باران
  • آینه های خارجی گرم شونده و تاشو با قدرت بالا
  • چراغ های جلو اتوماتیک (نوع پروژکتور- هالوژن)
  • مجهز به سیستم پرتو خودکار اتوماتیک
  • فرمان با روکش چرم
  • ترمز برقی برای پارک خودرو
  • چراغ های مه شکن جلو، LED
  • شیشه حریم خصوصی

تجهیزات حمل و نقل میتسوبیشی اکلیپس کراس  ES شامل موارد زیر است:

  • سیستم سرگرمی و صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی
  • قابلیت نصب نرم افزارهای Apple CarPlay/Android Auto (سیمی)
  • رادیو دیجیتال +DAB
  • رینگ های آلیاژی، 18 اینچی
  • سیستم صوتی با چهار بلندگو
  • دوربین دنده عقب با دستورالعمل کار
  • کنترل کروز
  • چراغ های روشنایی روز، LED

میتسوبیشی اکلیپس کراس

در حالی که سطح تجهیزات مدل های میتسوبیشی اکلیپس کراس مناسب است، خودرو Eclipse Cross ویژگی های بی شماری را از برخی جهات از دست داده است. تمام سیستم های ارائه شده در این خودرو به طور قابل ملاحظه ای برای حفظ مسیر حرکت، کروز کنترل تطبیقی و چراغ های جلوی LED وجود دارد که همه آنها برای نسخه های بالاتر، محفوظ است. اما این خودرو، قابلیت های ناوبری ماهواره ای GPS و سرعت سنج دیجیتال را ندارد.

آیا میتسوبیشی اکلیپس کراس  LS AWD ایمن است؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس بر اساس آزمایشاتی که در سال 2017 توسط Euro NCAP انجام شده است، دارای رتبه ایمنی پنج ستاره ANCAP است. همه مدل های این خودرو، امتیاز چشمگیر حفاظت از سرنشینان بزرگسال، معادل 97 درصد، امتیاز حفاظت از سرنشینان کودک، معادل 78 درصد، امتیاز حفاظت از کاربران آسیب پذیر جاده ای، معادل 80 درصد و نمره کمک ایمنی 58 درصد را دریافت کردند.

همه مدلهای میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021، به صورت استاندارد همراه با تجهیزات ایمنی زیر ارائه می شوند:

  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم هشدار برخورد به جلو
  • تعداد هفت کیسه هوا (= یک کیسه در قسمت زانوی راننده)

برخی قابلیت های زیر در مدل میتسوبیشی اکلیپس کراس  LS وجود دارد:

  • پرتو خودکار اتوماتیک
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سنسورهای پارک عقب

میتسوبیشی اکلیپس کراس

اگر می خواهید ویژگی هایی مانند کروز کنترل تطبیق ، نظارت بر نقطه کور، هشدار تردد در عقب، Lane Change Assist و دوربین های 360 درجه را در خودرو داشته باشید، باید هزینه اضافی را برای انواع Aspire و Exceed باید بپردازید.

با توجه به اینکه اکثر رقیبان، مجموعه های ایمنی کامل را به صورت استاندارد یا حداقل یک گزینه اصلی در خودروهای تولیدی خود ارائه می دهند، خریداران میتسوبیشی اکلیپس کراس ، برای خرید تقریباً مردد هستند چون باید برای این ویژگی های اضافه تر، حداقل 36،490 دلار برای Aspire FWD هزینه کنند؛ یا 43،990 دلار رانندگی برای مدل Excend AWD بپردازند!! حتی چراغ های جلوی LED نیز برای مدل فوق العاده اختصاص داده شده است.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: بررسی خودرو سوبارو Outback2.5i  در سال 2021


طراحی داخلی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 چگونه است؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

در حالی که نمای بیرونی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 به ویژه در قسمت عقب بسیار منحصر به فرد و خاص طراحی شده، اما فضای داخلی تقریباً همین نما را ارائه می دهد. صندلی های داخل خودرو میتسوبیشی از بهترین کیفیت با سطح نرم و براق ساخته شده است و صندلی های پلاستیکی و روکش فرمان همه از دوام و طول عمر و استحکام بالایی برخوردارند. آپشن های داخل خودرو میتسوبیشی، جنبه سرگرم کننده دارد و طراحی آن نسبت به نسخه های قبلی، متفاوت تر انجام گرفته است. یکی از آپشن های کاربردی در خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس ، صفحه نمایشگر رنگی با کیفیت بسیار عالی است که می تواند اطلاعات را با گرافیک بالا و سرعت مناسب نمایش دهد.

صندلی های خودروی میتسوبیشی اکلیپس کراس در قسمت جلو و عقب اندازه استانداردی دارند و راحتی کامل را برای سرنشینان فراهم می کنند. تصور می شود صندلی این خودرو برای راننده نسبت به مدل های قبلی بلندتر باشد، اما این تفاوت به فاصله بین دو محور خودرو بستگی دارد. این طراحی اختلالی در فضای داخل کابین خودرو ایجاد نمی کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

امکانات دیگری که در طراحی داخلی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 وجود دارد شامل زیر دستی های تاشو کنار صندلی ها، قفسه مخصوص برای قرار دادن لیوان و بطری داخل درب خودرو، کیسه های مخصوص پشتصندلی سرنشینان جلو، یک کنسول مرکزی و کابل شارژ usb برای استفاده از آن می باشد. کابین خودرو در قسمت جلو و عقب، سیستم ها و دریچه های تهویه هوا دارد و همه صندلی ها به کمربند ایمنی مجهز هستند. صندوق عقب خودرو فضای کافی را برای وسایل و لوازم شما فراهم می کند. خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک خودرو برای خانواده‌ها معرفی شده است.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: جدیدترین مدل خودرو آفرود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند


مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 چیست؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

نسخه های بنزینی 2021 Mitsubishi Eclipse Cross از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با قدرت 110 کیلو وات (5500 دور در دقیقه) و 250 نیوتون متر (2000-3500 دور در دقیقه) استفاده می کنند. یک گیربکس پیوسته متغیر (CVT) استاندارد، در خودرو موجود است و در مورد خودروی آزمایشی میتسوبیشی اکلیپس کراس ، به صورت استاندارد به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ متصل می شود.

مدل های میتسوبیشی اکلیپس کراس دارای سیستم چهار چرخ محرک، دارای برند S-AWC هستند که بر حسب نیاز، گشتاور را به صورت الکترونیکی از جلو به عقب توزیع می کنند. Aaw Yaw Control (AYC) یا بردار گشتاور از طریق ترمز، حرکت از چپ به راست در دو طرف را برای رانندگی مطلوب توزیع می کند. مانند اکثر سیستم های چهارچرخ محرک، سیستم به طور پیش فرض به صورت دیفرانسیل جلو عمل می کند و سپس با شتاب سخت و یا تشخیص لغزش، گشتاور را به محور عقب ارسال می کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس

یک مدل پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اکلیپس کراس نیز با استفاده از پیشرانه مشابه Outlander PHEV به نمایشگاه ها خواهد آمد-موتور بنزینی 2.4 لیتری، باتری لیتیوم و موتورهای الکتریکی برای 55 کیلومتر رانندگی، بدون آلایندگی در هر بار شارژ، مناسب است. مصرف سوخت برای مدل بنزینی این خودرو به طور رسمی، 7.7 لیتر در 100 کیلومتر برای نسخه AWD، 0.4 لیتر در 100 کیلومتر بیشتر از مدل ارتقا یافته است. موتور توربوشارژر از 91 RON بدون سرب معمولی یک طراحی رضایت بخش است و مخزن سوخت نسبتاً بزرگ آن، 60 لیتر ظرفیت دارد؛ 3 لیتر کمتر از نسخه دیفرانسیل جلو است.

سوالات متداول درباره ” معرفی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 “:

1-طراحی و ساخت خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس چگونه است؟

طراحی و ساخت خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس را بررسی کنیم، به طور کلی می ‌توان گفت این طراحی بر پایه طراحی اصولی خودروهای ASX و Outlander انجام گرفته است.

2-قیمت های انواع میتسوبیشی اکلیپس کراس چقدر است؟

میتسوبیشی Eclipse Cross ES 2021: 30،290 دلار – میتسوبیشی Eclipse Cross LS 2021: 32،590 دلار – میتسوبیشی Eclipse Cross Aspire 2021: 34،990 دلار – میتسوبیشی Eclipse Cross LS AWD 2021: 35،090 دلار- میتسوبیشی Eclipse Cross Exceed  2021: 38،290 دلار- میتسوبیشی Eclipse Cross Exceed AWD 2021: 40،790 دلار

3-قابلیت ها و امکانات خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس LS چیست؟

سیستم هشدار خروج از خط – سنسورهای پارک عقب – سیستم صوتی با شش بلندگو – ورود و استارت خودرو بدون کلید – برف پاک کن های پراکنده کننده قطرات باران – آینه های خارجی گرم شونده و تاشو با قدرت بالا – چراغ های جلو اتوماتیک (نوع پروژکتور- هالوژن) – مجهز به سیستم پرتو خودکار اتوماتیک – فرمان با روکش چرم – ترمز برقی برای پارک خودرو – چراغ های مه شکن جلو، LED – شیشه حریم خصوصی

4-ایمنی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 چقدر است؟

ترمز اضطراری خودکار-سیستم هشدار برخورد به جلو-تعداد هفت کیسه هوا (= یک کیسه در قسمت زانوی راننده)-پرتو خودکار اتوماتیک-سیستم هشدار خروج از خط-سنسورهای پارک عقب

5-مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس 2021 چیست؟

نسخه های بنزینی 2021 Mitsubishi Eclipse Cross از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با قدرت 110 کیلو وات (5500 دور در دقیقه) و 250 نیوتون متر (2000-3500 دور در دقیقه) استفاده می کنند. یک مدل پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اکلیپس کراس نیز با استفاده از پیشرانه مشابه Outlander PHEV به نمایشگاه ها خواهد آمد-موتور بنزینی 2.4 لیتری، باتری لیتیوم و موتورهای الکتریکی برای 55 کیلومتر رانندگی، بدون آلایندگی در هر بار شارژ، مناسب است.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *