نگاهی به بهترین انواع خودرو مزدا در سال 2020

خودرو مزدا

برند خودروسازی مزدا در بهترین دوره تاریخ فعالیت خود در مقیاس جهانی در 2017 به فروش کل انواع خودرو مزدا 1.57 میلیون دستگاه دست پیدا کرد؛ این در حالی است که فروش این شرکت در 2018 به 1.63 میلیون دستگاه محدود شد. این یک آمار نسبتاً خوب برای این خودروساز ژاپنی است که اکنون رسماً چهاردهمین برند بزرگ خودروسازی در جهان محسوب می شود.

این شرکت ژاپنی که دارای شعبه های بسیاری در سراسر جهان است، تعداد 435000 خودرو مزدا به آمریکای شمالی تحویل داده است؛ این نشان می دهد که در این حوزه بیشترین موفقیت را داشته اند. چین، کشورهای اروپایی و ژاپن به ترتیب 322000، 269000 و 210000 دستگاه از انواع مدل های مزدا را خریداری کرده اند؛ در حالی که 394000 خودرو، کم و بیش، به طور مساوی در سایر نقاط جهان توزیع شده است.

با این روند مثبت می توان انتظار داشت که شرکت به رشد خود ادامه دهد. در این بحث، به معرفی بهترین مدل های خودرو مزدا 2020 خواهیم پرداخت و ویژگی های هر کدام را نیز بررسی می کنیم.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: بهترین خودروهای سال 2020 که چشم شما را خیره می کنند


بهترین مدل های خودرو مزدا در سال 2020

5- مزدا 3

خودرو مزدا

دو مدل از خودروهای مزدا با طراحی هیجان انگیز، سدان کامپکت و هاچ بک Mazda3 به عنوان نمونه مورد آزمایش فناوری ذکر شده در بالا، یعنی Skyactiv-X معرفی می شوند. ژاپنی ها برای سرعت بخشیدن به این دو مدل خودرو، تصمیم گرفته اند با رادیکالیزه کردن بیشتر، به ترکیب فناوری در خودروهای خود، جلوه ای جدید ببخشند.

نسل بعدی خودرو مزدا 3 در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس 2018 رونمایی شد و بلافاصله کاندیداتوری خود را برای مسابقه زیباترین طراحی، به عنوان زیباترین اتومبیل غیر لوکس از نظر طراحی داخلی اعلام کرد.

فضای داخلی این خودرو با تغییرات اساسی با توجه ویژه به کیفیت رانندگی و طراحی عایق صدا، بیش از هر زمان دیگری مجلل به نظر می رسد. با این حال، برای دستیابی به این هدف، ژاپنی ها مجبور شدند مدل سیستم تعلیق مستقل عقب را خنثی کنند و به جای آن، محور پیچش را تنظیم کنند. این کار به طور قابل توجهی بر توانایی کنترل و رانندگی با مزدا 3 تأثیر می گذارد.

خودرو مزدا 3 کاملاً جدید، ویژگی های ایمنی و کمک راننده از جمله سیستم هشدار تردد و سیستم پشتیبانی کروز و ترافیک را ارائه می دهد که سطح بالاتری از یک رانندگی مستقل را در مقایسه با نسخه قبلی ارائه می دهد.

خودرو مزدا 3 جدید همچنان مجهز به موتور بنزینی جدید از نوع دیزلی است که در عین کنترل قدرت همزمان، بازده سوخت را به حداکثر می رساند. این موتور، توان 178 اسب بخار و 164 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

موتور 4 سیلندر، فناوری Skyactiv-X، جعبه دنده دستی و اتوماتیک، نمونه های دیگری از فناوری هایی هستند که در این خودرو طراحی شده اند.

متأسفانه، تمام این پیشرفت ها در ساخت خودرو مزدا 3 به افزایش قیمت ها نیز منجر می شود؛ هزینه تولید مدل جدید مزدا تقریباً 3000 دلار بیشتر است. مدل ابتدایی مزدا 3 برای سال های 2019 و 2020، با قیمتی کمتر از 22000 دلار تولید می شود، در حالی که مدل های کاملاً بهینه شده با قیمت حدود 30000 دلار به فروش می رسند.

4- خودرو مزدا CX-30

خودرو مزدا

خودرو مزدا CX-30، مدل کاملاً جدید در سال 2020 است و یک شکاف را بین مدل CX-3 ساب کامپکت و CX-5 پر می کند. CX-30 جدید در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019 ارائه شد. این خودرو هم مانند مدل قبلی، یعنی مزدا 3، مزایای ذکر شده از جمله سیستم تعلیق جدید محور پیچشی را در خود دارد. سیستم انتقال قدرت آن نیز با مدل مزدا هاچ بک که به تازگی طراحی شده، هم تراز است.

فضای داخلی مزدا CX-30 نیز از طراحی مدل مزدا 3 تقلید می کند و عایق صدا نقش مهمی در بین نوآوری های کراس اوور دارد. احتمالاً می توان انتظار داشت که در تجدید نظرهای بعدی در طراحی انواع مدل خودروهای مزدا نیز همین مورد وجود داشته باشد.

اکثر مدل های خودرو مزدا CX-30، به همراه یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری 186 اسب بخار که به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک پیوند خورده است، سفارش داده می شوند.  جدیدترین کراس اوور مزدا نیز دارای موتور Skyactiv-X است، اما زمان دقیقاً ارائه این مدل خودرو هنوز مشخص نیست.

خودرو مزدا CX-30، 2020، با یک طراحی کاملاً جدید در اوایل سال 2020 به نمایندگی ها ارائه می شد که البته چند ماه دیرتر برنامه انجام گرفت.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: گران ترین خودروهای جهان که در هر سال، منتخب هستند


3- خودرو مزدا Miata MX-5

خودرو مزدا

یکی از محبوب ترین اتومبیل های اسپرت با قیمت ارزان و طراحی جمع و جور، در سال 1989 معرفی شد و امسال  30 اُمین سالگرد خود را جشن می گیرد. به مناسبت گرامیداشت این مناسبت، ژاپنی ها برنامه ویژه و محدودی را برای فروش خودرو مزدا مدل MX-5 معرفی کرده اند.

به غیر از رنگ نارنجی مخصوص، نسخه ویژه خودرو مزدا Miata MX-5 از چرخ های 17 اینچی منحصر به فرد، ترمزهای Brembo، و سیستم های هشدار و … برخوردار است. فضای داخلی آن با چرم مخصوص با دوخت نارنجی و صندلی های ویژه تزئین شده است.

خودروهای ابتدایی این مدل با قیمتی حدود  34995 دلار در دسترس بودند، در حالی که مدل های جدیدتر با قیمت 37595 دلار خریداری شدند. گیربکس اتوماتیک، بسته به مدل خودرو مزدا، 500 دلار یا 400 دلار بیشتر هزینه در بر دارد.

نسخه بهبود داده شده از خودرو مزدا مدل Miata MX-5 ، دارای نسخه پیشرفته موتور 4 لیتری، 2.0 لیتری با قدرت 181 اسب بخار و 151 پوند فوت قدرت پیچش است.

2- خودرو مزدا CX-5

خودرو مزدا

خودرو مزدا CX-5، یک مدل جمع و جور و مطمئناً جالب ترین کراس اوور شاسی بلند در بازار است. اخیراً اضافه شدن یک موتور توربو شارژر قدرتمند، آن را به یک گزینه بسیار بهتری کرده است. نسل معمولی خودرو CX-5 در سال 2017 معرفی شد.

جدای از اینکه کابین بر روی چرخ ها نصب شده است، این خودرو یکی از پرفروش ترین های مزدا در سال 2018 بوده است. خودرو مزدا CX-5 در تعداد 150622 دستگاه به بازار عرضه شد.

خودرو مزدا Sport مدل CX-5، اکنون با قیمتی حدود 26135 دلار شروع می شود که 740 دلار نسبت به قیمت سال گذشته افزایش داشته است. مدل های جدید سطح بالا، 38100 دلار قیمت دارند.

موتور جدید تور بوشارژ با حجم 2.5 لیتر و 250 اسب بخار قدرت، 320 پوند فوت نیروی چرخشی دارد (نسبت به مدل سال 2019، 10 پوند فوت افزایش دارد). این موتور می تواند در مدت زمان 7.3 ثانیه، سرعت را از 0 به 60 مایل در ساعت برساند.

نسخه های مختلف خودرو مزدا مدل CX-5، به طور طبیعی دارای سیلندر 2.5 لیتری بوده و قدرت 187 اسب بخار را تولید می کنند. طراحی پیشرانه ها در مدل های مختلف، متفاوت است اما به صورت استاندارد در همه خودروها وجود دارد. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، جا به جایی دنده ها را بدون زحمت تغییر می دهد.

1- خودرو مزدا CX-9

خودرو مزدا

مطابق با فلسفه شرکت خودروسازی، خودرو مزدا CX-9، یکی از اسپرت ترین مدل ها در کلاس خود است. این خودرو، سریع ترین نمونه در میان کراس اوورهای سه ردیفه است. فضای بار و فضای نشستن سرنشینان در خودرو مدل CX-9 اندکی کمتر از سایر رقبا است.

طراحی داخلی و بیرونی خودرو مزدا CX-9، بسیار زیبا است و در برخی قسمت ها حتی می توان گفت که تجملاتی نیز می باشد. مدل های سطح پایین این خودرو از قیمتی کمتر از 35000 دلار شروع می شوند، در حالی که گرانترین مدل ها، بیش از 47000 دلار قیمت دارند.

خودرو مزدا CX-9 دارای امکاناتی نظیر سیستم یکپارچه سازی با تلفن های هوشمند، مانیتورهای نقطه کور، هشدارهای خروج از خط، سیستم هشدار برخورد به جلو و یک دوربین 360 درجه با فاصله وسیع دید و همچنین عایق صوتی جدید بوده که باعث می شود کیفیت رانندگی بهبود پیدا کند.

علاوه بر این، خودرو مزدا CX-9، مجهز به گرم کننده صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، برف پاک کن های شیشه، سیستم گرم کننده آینه های خارجی و پرتوهای اتوماتیک در سیستم هشدار برخورد با مانع است. طراحی صندلی ها در هر سه ردیف از این خودرو به بهترین شکل طراحی شده اند تا رفاه و آسایش بیشتر را فرآهم سازند.

تنها یک موتور در بزرگ ترین کراس اوور خودرو مزدا CX-9 در دسترس است که 250 اسب بخار و 320 پوند فوت چرخش ایجاد می کند. توان خروجی 2.5L توربو4، با سوخت معمولی، به 227 اسب بخار کاهش می یابد، بنابراین در صورت نیاز به ارتقای سیستم می توانید هزینه ای اضافه تر بپردازید.

خودرو مزدا CX-9، دارای 9 پیشرانه برای هر چهار چرخ متحرک است. بهینه سازی در این خودرو به گونه ای انجام شده که بتواند شرایط صرفه جویی در مصرف سوخت را فرآهم سازد.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: مهمترین اشتباهات رانندگی که نباید مرتکب شوید!


سخن پایانی

در میان انواع مدل های خودرو مزدا که در قسمت های بالا برای شما توضیح دادیم، بسیاری از مدل ها وجود دارند که از آنها به عنوان مدل های کمتر محبوب در بازار یاد می شود. این خودروها به دلیل منسوخ شدن فناوری تقریباً از بازار خارج شده اند. مدل خودرو CX-3 نسل قدیمی مزدا مدل CX-30 است. این خودرو معمولاً کوچک تر است و به همین دلیل نسبتاً از رده خارج گشته است.

سوالات متداول درباره ” انواع خودرو مزدا در سال 2020 “:

1-معروف ترین خودروهای مزدا در سال 2020 چه مدل هایی هستند؟

مزدا 3/ مزدا CX-30 / مزدا Miata MX-5 / مزدا CX-5  / مزدا CX-9

2-آپشن های خودرو مزدا چیست؟

سیستم هشدار برخورد به مانع، گرم کن صندلی های خودرو، سیستم گیربکس اتوماتیک، موتور قدرتمند با مصرف سوخت کمتر، پیشرانه ها برای هر 4 چرخ، دو ردیف و سه ردیف صندلی

3- قیمت مزدا در سال 2020 چقدر است؟

به طور کلی قیمت خودروهای مزدا در بازار جهانی بیشتر از 30 هزار دلار بوده است که این تغییرات بسته به عوامل مختلفی می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *