مشخصات خودرو هایما S5 و S7

خودرو هایما

خودرو هایما S5 و S7، دو مورد از بهترین خودروهای معروف، ساخت کشور چین دارای امکانات متنوع و مشخصات فنی مطلوب، با طراحی مدرن، همراه با آپشن‌ های متعددی برای خریداران این محصولات هستند. خودروهای هایما در هر مدلی که ارائه می ‌گردند به لحاظ ظاهری، طراحی جسورانه ‌ای دارند، به همین دلیل صنعت خودروسازی محلی را متحول کرده ‌اند.

هایما، خودروهای خود را بر اساس استانداردهای بین المللی تولید کرده است و محصولات خود را متناسب با تحقیقات فشرده و نوآوری ‌های مدرن عرضه می ‌کند تا بتواند نام خود را به طور پیوسته از چین به سایر نقاط جهان گسترش دهد. از این ‌رو، ارائه محصولی با کیفیت و خدمات متنوع علاوه بر زیبایی ظاهری و ایمنی مطلوب در بین سایر خودروهای مشابه، سبب شناخته شدن بیشتر این خودروها در بازار اتومبیل ‌های چینی و سایر خودروها با محدوده قیمت مشابه شده است.

روند تغییر و کیفیت بالا در خودرو هایما S5 و S7 ، جرقه‌ای را در بازار این محصول برانگیخته است. وجود فناوری پیشرفته و متمایز توام با امکانات ایمنی بالا در این محصولات موجب پرطرفدار شدن این خودرو در مدل‌ های مختلف می ‌شود. کارکنان ماهر و تکنسین‌ های متخصص، خدمات این خورو را ارائه می ‌دهند و همین امر تضمینی بر کیفیت بالای محصولات خودروسازی هایما است.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: هر آنچه باید درباره خودرو تیگو و مدل های مختلف آن بدانید


ویژگی‌ها و امکانات خودرو هایما S5 و S7

خودرو هایما

خودرو هایما مدل S5 به صورت مدرن‌تر از خودروی S7 طراحی شده است. نسل اول این مدل، در نمایشگاه خودروی چین در سال 2014 در شهر پکن معرفی شد و بلافاصله پس از آن به بازار مصرف عرضه گردید. هر یک از این دو خوروی چینی دارای مشخصات فنی متمایزی هستند و شتاب و سرعت قابل توجهی دارند. فضای داخلی خودروهای هایما S5 و S7 در قسمت کابین دارای طراحی جالبی است اما این طراحی با سلیقه برخی از خریداران متناسب نیست. این دو مدل خودرو از نوع سواری صندوق ‌دار هستند و با سبک طراحی خاصی برای چراغ‌ ها و سپر جلو شناخته می ‌شوند.

1-مشخصات خودرو هایما S5

خودرو هایما

این خودروی شاسی بلند با بدنه کراس اوور طراحی شده است. موتور طراحی شده برای این مدل از نوع توربو شارژ با حجم 1497سی سی است. محور محرک در نظر گرفته شده برای هایما s5 از نوع دیفرانسیل جلو می ‌باشد و دارای سیستم چهار چرخ متحرک نیست. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است. نوع سیلندرهای خودروی هایما S5 از نوع خطی است و 4 عدد سیلندر برای آن تعبیه شده است. تعداد سوپاپ 16 عدد و قدرتی برابر با 161 اسب بخار، در 6000 دور بر دقیقه برای آن طراحی در نظر گرفته شده است.

حداکثر سرعت خودرو هایما  S5، 170 کیلومتر بر ساعت می ‌باشد. نوع سوخت بنزین و سیستم سوخت ‌رسانی آن انژکتوری است. فرمان هیدرولیکی از دیگر مزایای موجود در این مدل از خودروی هایما می‌ باشد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو، 8 لیتر در 100 کیلومتر است. حجم باک خوردو 60 لیتر طراحی شده است. پیمایش آن 750 کیلومتر می‌باشد.

ابعاد بدنه خودرو هایما S5 را می توان به این صورت توصیف کرد؛ طول خودرو 4358 میلی ‌متر است؛ عرض آن 1823 میلی‌ متر و ارتفاع آن برابر با 1630 میلی ‌متر می باشد. فاصله محوری، برابر با 2630 میلی‌ متر است. وزن خودرو، 1435 کیلوگرم است. حجم صندوق آن نیز 320 لیتر می باشد.

  • آپشن‌ها و امکانات ویژه خودرو هایما S5

سیستم تهویه مطبوع که به صورت اتوماتیک طراحی شده است.

سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچ به صورت لمسی طراحی شده که دارای پورت ‌های USB و GPS می ‌باشد. سیستم صوتی خودرو دارای کارت SD و بلوتوث است. وجود 4 عدد بلندگو و 2 عدد تیوتر و تنظیم کننده صدا با سرعت مناسب در این خودرو از آپشن ‌های متمایز کننده این مدل هایما می ‌باشد.

فرمان به صورت چرمی طراحی شده و کلیدهای کنترل روی فرمان MFC هستند.

صندلی راننده 6 حرکته است و صندلی شاگرد، 4 حرکته به صورت برقی است.

صندلی عقب به صورت تاشو و دو تکه طراحی شده است.

چراغ روز و چراغ مه شکن، چراغ هایی با ارتفاع قابل تنظیم در خودرو وجود دارد. مه شکن عقب وجود دارد.

آینه ‌های جانبی به صورت برقی هستند که تاشونده بوده و گرمکن دارند. راهنمای ال ای دی وجود دارد.

شیشه بالابر جلو و عقب به صورت برقی است.

سقف خودرو به صورت سان روف می ‌باشد.

دکمه روشن خاموش بدون کلید برای خودرو وجود دارد. کروز کنترل و برف پاک‌کن برای شیشه عقب تعبیه گشته و مجهز به کامپیوتر سفری می ‌باشد. خودرو هایما S5 دارای کنسول میانی جلو و عقب است و جا لیوانی جلو و عقب نیز دارد.

این خودرو مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین است تا ایمنی بیشتر حفظ شود.

در قطعات مصرفی خودرو، داخل کابین خودرو هایما مدل S5 از رویه چرمی استفاده شده است و این امر از امتیازات ویژه خودرو تلقی می‌شود. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد. مصرف سوخت آن نیز مناسب می ‌باشد.

در هایما S5 ، جهت حرکت و خارج شدن از حالت سکون برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به مدت زمان 11 ثانیه نیاز است، در نتیجه شتاب مناسبی دارد.

قیمت فروش این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای هم ردیف خود مناسب است، زیرا از امکانات مناسبی برخوردار است و در دنیای رقابت با خودروهای هم ‌رده خود دارای جایگاه خوبی است.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: بهترین مدل های خودرو پیکاپ در سال 2020


2-معرفی ویژگی های خودرو هایما S7

خودرو هایما

خودرو هایما S7 یکی دیگر از انواع خودروی شاسی بلند ساخت کشور چین است که مانند مدل S5 دارای بدنه SUV است. تعداد سرنشینان خودور 5 نفر است و از ایمنی مناسبی برای راننده و سرنشینان برخوردار می ‌باشد. از مشخصات مشترک این خودرو با هایما S5 تعبیه کلیدهای روی فرمان و امکان تنظیم چراغ ‌های جلو می ‌باشد.

اگر به هر دلیل موردی اضطراری پیش آید و درب‌ ها قفل باشند می ‌توان از صندوق عقب خارج شد. این خودرو مجهز به قفل کودک جهت ایمنی بیشتر برای درب ‌های عقب است. صفحه نمایش موجود در خودرو به صورت لمسی با اندازه 7 اینچ طراحی شده است. ابعاد بدنه خودرو 4480*1860*1715 میلی ‌متر می ‌باشد. فاصله در نظر گرفته شده برای دو محور در حدود 2619 میلی ‌متر است. حجم صندوق عقب 400 لیتر و وزن خودرو 1545 کیلوگرم است.

  • مشخصات فنی خودرو هایما S7

تعداد سیلندر 4 عدد و تعداد سوپاپ ‌های خودرو 16 عدد است.

این خودرو مجهز به توربوشارژ با حجم 1795 سی سی بوده و توان موتور آن برابر با 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه می‌باشد.

برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از زمان شروع به حرکت در حالت ساکن 18 ثانیه زمان نیاز است.

حداکثر سرعت مورد نظر برای این خودرو مانند مدل S5 برابر با 170 کیلومتر بر ساعت است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی برای خودرو برابر با 9.6 لیتر در 100 کیلومتر است و حجم باک خودرو برابر با 61 لیتر است.

جعبه دنده تعبیه شده خودرو از نوع خودکار است و محور محرک آن جلو می‌باشد.

سیستم ‌های ترمز جلو و عقب از نوع دیسکی است و ستون فرمان تلسکوپی دارد.

  • مشخصات ایمنی در خودرو هایما S7

سیستم ترمز خودرو هایما S7 از نوع ضد قفل ABS است و سیستم کنترل ترکشن نیز دارد.

جهت حرکت بهتر در سربالایی برای خودرو، سیستم کمکی حرکت از نوع HAC طراحی شده است.

خودرو دارای کروز کنترل است و ایموبلایزر نیز دارد.

امکان ورود و خروج به خودرو بدون کلید وجود دارد و کیسه هوا برای راننده، سرنشین و کیسه هوای کناری از آپشن ‌های آن جهت ایمنی و حفاظت بیشتر است.

  • امکانات داخلی خودرو هایما S7

از امکانات داخلی این خودرو، استارت بدون کلید و سنسور باران معرفی می‌ شود.

کامپیوتر سفری، دماسنج و آینه الکتروکروماتیک وجود دارد.

سیستم، مجهز به دوربین دنده عقب، سانروف و قفل صندلی کودک برای ایمنی بیشتر می ‌باشد.

سیستم تهویه خودکار طراحی شده برای خودرو هایما S7 ، هوای مطبوع و دلنشین ایجاد می ‌کند. گرمکن صندلی جلو برای راحتی بیشتر در نظر گرفته شده است و از امکانات ویژه آن تلقی می ‌شود.

تعداد اسپیکرهای موجود برای سیستم صوتی تصویری دستگاه 4 عدد است.

امکان مسیریابی و وجود نمایشگر مرکزی برای خودرو از امکانات سیستم صوتی تصویری آن محسوب می‌ شود.

از دیگر امکانات آن برقراری تماس صوتی است و بلوتوث نیز دارد.

  • طراحی ویژه بدنه خودرو هایما S7 با امکانات مناسب

بدنه خودرو هایما S7 با امکانات ویژه ‌ای طراحی شده است. چراغ‌ ها به صورت خودکار قابلیت فعال شدن دارند. چراغ روشنایی در روز برای خودرو در نظر گرفته شده است. سنسور پارک عقب از دیگر تجهیزات موجود برای این محصول است. قطر رینگ جلو در حدود 17 اینچ و قطر رینگ عقب نیز 17 اینچ می ‌باشد. عرض تایر جلو برابر با 235 میلی ‌متر برابر با عرض تایر عقب است. سایز موتور در این مدل از خودرو هایما برابر با 1.8 لیتر است.


مقاله پیشنهادی دکتر ماشینت: معرفی 7 تا از بهترین محصولات نیسان + ویژگی ها و مشخصات


جمع بندی و نتیجه گیری

به طور کلی این دو مدل از خودرو هایما ظاهری اسپرت داشته و نمای جانبی جذاب آنها بسیار شناخته شده است. شیشه ‌ها نیز طراحی خاصی دارند و ارگونومی مناسبی برای صندلی ‌ها در نظر گرفته شده است. جنس داشبورد خودروهای هایما S7 و S5 پلاستیکی است و طرح سیلندرهای در نظر گرفته شده برای آنها به صورت یکپارچه ارائه شده است.

خوردو هایما مدل S5 کوچکتر است و نسبت به S7 دارای فضای کمی می ‌باشد. امکان اتصال تلفن همراه به سیستم سرگرمی خودرو وجود دارد و شیشه‌ های برقی موجود در این دو مدل از خودروهای هایما برای استفاده سرنشینان مناسب هستند. سیستم کنترل پایداری الکتریکی و فناوری کنترل کشش از دیگر آپشن‌های موجود در این خودروها قلمداد می‌شود.

 

دکترماشینت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *