جدیدترین مدل خودرو آفرود که در سال 2021 معرفی شده اند

مدل خودرو آفرود

جدیدترین مدل خودرو آفرود به عنوان خودروهایی که رانندگی هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورند در فهرست رتبه بندی خودروهای جذاب در سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند. رانندگی با یک خودروی آفرود در خیابان ‌های شهر، کار چندان عاقلانه‌ای نیست اما اگر با همین ماشین های زیبا و بی نظیر در زمین های کوهستانی، کویر، حاشیه رودخانه ها یا دریا رانندگی کنید، ارتباط با طبیعت، ساده تر خواهد بود.

معیارهای مختلفی وجود دارد که بر اساس آن زیباترین مدل خودرو آفرود را طبقه بندی و رتبه بندی کرده اند. مدل چرخ خودرو، میزان ارتعاش خودرو هنگام رانندگی، قیمت خودرو آفرود، میزان مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی و غیره، نمونه‌ای از این پارامترهای اساسی هستند.

برخی از انواع مدل خودرو آفرود برای حرکت روی دامنه های سنگلاخی، کوهستان و زمین های پر شیب طراحی شده اند. اگر یک خودرو با کیفیت بالا نتواند این مسیرها را پشت سر بگذارد، یعنی از قابلیت های سطح بالا برخوردار نیست.

مدل های دیگر خودرو آفرود می ‌توانند در زمین های شنی و کویری با سرعت بالا حرکت کنند. این خودروها غیر قابل توقف در صحرا هستند. هر چه از یک سافاری صحرا پیش‌بینی می‌کنید، با زیباترین مدل خودرو آفرود امکان پذیر است

بسیاری از  انواع مدل خودرو آفرود در سال ۲۰۱۹ معرفی شده اند که هر یک قابلیت ها، آپشن ها و ویژگی های خاص خود را داشته اند. خالی از لطف نیست که در این مطلب به ۱۰ نمونه از برترین خودروهای آفرود نیز اشاره‌ای داشته باشیم.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: بهترین خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت در سال 2021


نگاهی بر 10 مدل خودرو آفرود در سال ۲۰۲۱

1- Land Rover Defender

مدل خودرو آفرود

اولین نمونه از زیباترین مدل خودرو آفرود که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم، خودرویی بسیار جذاب و تماشایی با نام خودرو Land Rover Defender است. پس از یک مقدمه برای طراحی و ساخت این خودرو که بیشتر از یک دهه به طول انجامید، سرانجام این اتومبیل در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد. این خودروی زیبا سرانجام در سال ۲۰۲۰ توانست راه خود را به نمایشگاه های اتومبیل در بازار باز کند.

طراحی مدل خودرو آفرود Land Rover Defender   به گونه ‌ای انجام شده که بتواند از زمینه های گل آلود، سنگلاخی و زمین های رودخانه‌ای به خوبی عبور کند و بتواند چرخش مناسبی داشته باشد. به واسطه سیستم تعلیق باد قابل تنظیم برای ارتفاع خودرو می توان این خودرو آفرود را تا حدود ۲۹۱ میلی متر از زمین تنظیم کرد.

مدل خودرو آفرود مجهز به موتور چهار یا شش سیلندر دیزلی و موتور V8 دو بنزینه ۴ و ۶ سیلندر با نسخه پلاگین هیبریدی، نیز به زودی به بازار عرضه می شود. گشتاور خودرو به گونه ای است که با حداکثر کیفیت موجب کاهش مصرف سوخت می شود.

قابلیت‌هایی که مدل خودرو آفرود Land Rover Defender   ارائه داده است، هیچ جای سوالی باقی نمی گذارد. این خودرو برای تمام افرادی که به گشت و گذار در طبیعت علاقه دارند مناسب است. حتی اگر به سواری با خودرو آفرود علاقه مند نباشید، از سوار شدن بر این خودرو لذت خواهید برد.

2- Jeep Wrangler

مدل خودرو آفرود

دومین مدل خودرو آفرود به خودروی جیپ رانگلر یا Jeep Wrangler تعلق دارد. این خودرو یکی از بهترین اتومبیل هایی است که می توان با آن در جاده رانندگی کرد. توانایی خودرو در گذر از زمین‌های سخت، توصیف ناپذیر است. این مدل خودروی آفرود جیپ را می توانید از شکل ظاهری آن تشخیص دهید. چراغ های جلوی ماشین، مدور هستند. جلوی پنجره مشبک است و یک هندسه دقیق را برای بدنه خودرو اجرا کرده‌اند.

همه ما می‌دانیم که انواع خودرو جیپ در جنگ جهانی دوم برای ارتش بسیار به کار می رفته است. شاید بتوان این مدل خودرو آفرود را نیز نسلی از همان مدل جیپ تصور کرد. فضای داخلی خودرو Jeep Wrangler   جادارتر و دلباز تر است. همچنین به واسطه طراحی موتور پیشرفته، رانندگی در جاده راحت تر خواهد بود.

3- Toyota Land Cruiser

مدل خودرو آفرود

سومین مدل خودرو آفرود به خودرویی از برند خودروسازی تویوتا تعلق دارد. خودرو آفرود تویوتا لندکروز، یک خودروی جادار، بزرگ و زیبا است. غیر ممکن است که این خودرو آفرود در مسیری حرکت کند و نتواند با آن مسیر سازگار شود. حتی اگر رانندگی شما با سرعت کم باشد، باز هم این خودرو نیاز شما را برطرف خواهد کرد. برای این مدل خودرو تویوتا آفرود، چرخ های فولادی به کار رفته که کاملاً مقرون به صرفه هستند.

مدل خودرو آفرود تویوتا لندکروز، مجهز به موتور توربو دیزل 8/2 لیتری با سیستم تعلیق هوا و صندلی های چرمی است. وقتی سوار این خودرو می شوید، انتظار نداشته باشید که حرکت آن مثل یک خودروی شاسی بلند خودرو آئودی و خودرو مرسدس بنز باشد. خودرو تویوتا لندکروز، در واقع یک اتومبیل متفاوت است که شهرت آن در تمام جهان پیچیده است.

4- Mercedes-Benz G-Class

مدل خودرو آفرود

چهارمین مدل خودرو آفرود به خودروی مرسدس بنز کلاس G تعلق دارد. اگر قرار باشد بهترین خودروهای آفرود را در کنار هم معرفی کنیم، قطعاً خودرو Mercedes-Benz G-Class در کنار خودروهای آفرود Wrangler و Land Cruiser  قرار خواهد گرفت. این خودرو ممکن است شما را به یاد یک نوستالژی قدیمی بیندازد.

تمام تنظیمات برای این مدل خودرو آفرود به گونه‌ای انجام شده که حرکت روی زمین های سخت را بهبود ببخشد. رانندگی در جاده با این مدل مرسدس بنز بسیار راحت و لذت بخش است. ممکن است این خودرو و نسل جدید آن، مجهز به موتور بنزینی توربو شارژ V8 باشد که حدود ۶۰۰ اسب بخار، قدرت دارد.

5- Ford Ranger Raptor

مدل خودرو آفرود

یکی دیگر از زیباترین مدل خودرو آفرود متعلق به خودروسازی فورد است که با نام خودرو فورد رنجر معرفی شده است. هدف از طراحی این خودرو، ارائه یک اتومبیل آفرود با راحتی بی نهایت است. محورهای خودرو کاملاً مهندسی شده هستند تا بتوانند لرزش و ارتعاش را جذب کنند. همچنین قطعاتی مانند کمک فنر در خودرو، ظاهری لوکس و اسپرت را به این اتومبیل بخشیده است.

زمانی که قرار است با سرعت بالا با این مدل خودرو آفرود رانندگی کنید، طراحی به این شکل انجام شده که بتواند تا ۳۰ درصد از زمین فاصله بگیرد. موتور خودرو مجهز به توربو دیزل دو سیلندر ۲ لیتری است. البته استفاده از این خودرو آفرود برای کسب و کار یا تجارت چندان پیشنهاد نمی‌شود؛ اما اگر بخواهید روی زمین ناهموار با سرعت حرکت کنید، قطعاً Ford Ranger Raptor  بهترین گزینه خواهد بود.


مقاله پیشنهادی دکترماشینت: معرفی ایمن ترین خودروهای سال 2021 که شما را شگفت زده می کنند


6- Land Rover Discovery

مدل خودرو آفرود

یکی دیگر از انواع مدل خودرو آفرود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده با نام خودرو لندرور دیسکاوری شناخته می شود. در یک طراحی پیشرفته، این مدل خودرو نسبت به نسخه های قدیمی خود ارتقا پیدا کرده است و می تواند با آنها رقابت کند. یک رانندگی ایمن و مطمئن را با خودرو لندرور دیسکاوری تجربه می کنید.

شاید سرسختی این خودرو برای حرکت روی زمین های سخت، به اندازه مدل‌های مشابه نباشد اما از آنجایی که یک موتور ۶ سیلندری با سوخت بنزین و دیزل برای آن طراحی شده، باعث می شود که ویژگی های متفاوتی را در طراحی داخلی خودرو ایجاد کند. این مدل خودرو آفرود هنوز هم جذاب و پرطرفدار است.

7- Bowler Bulldog

مدل خودرو آفرود

یکی دیگر از مدل خودرو آفرود که در این قسمت  با آن آشنا می شوید، خودرو Bowler Bulldog  نام دارد. این خودرو برای تجربه های هیجان انگیز و رانندگی های سخت، انتخاب ایده آلی است. اگر قرار است تعطیلات خود را در زمین های گل آلود و ساحلی یا زمین های پرشیب کوهستانی به رانندگی بپردازید و هیجان را تجربه کنید، این خودرو آفرود از هر نظر پیشنهاد می شود.

برای مسابقات اتومبیلرانی با جدیدترین مدل خودرو آفرود، انتخاب خودرو Bowler Bulldog  یک انتخاب صحیح است. اصول مهندسی برای این خودرو به کار رفته تا بتواند در تمام زمینه ها به راحتی حرکت کند. فناوری خودروسازی برای این آفرود، متشکل از دو موتور بنزینی و دیزلی سوپرشارژ است که یک مخزن سوخت بزرگ را دارد، بنابراین در مسیرهای طولانی به ویژه در صحرا، سوخت خودرو را تامین می کند.

این خودرو مجهز به موتور ۵ لیتری V8  با توان ۵۶۷ اسب بخار است و مصرف سوخت را بسیار کاهش می دهد. با سوار شدن بر این مدل خودرو آفرود، یک رانندگی شگفت انگیز را تجربه می کنید. یک سواری خستگی‌ناپذیر و سرگرم کننده را با این خودرو بر روی زمین های شنی، گلی و ماسه ای یا زمین های سر سخت و خشن تجربه خواهید کرد.

8- Suzuki Jimny

مدل خودرو آفرود

مدل خودرو آفرود سوزوکی جیمنی به ‌عنوان تنها خودروی آفرود سبک و مناسب در جهان به بازار عرضه شده است. وزن این خودرو، کمی بیشتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم است اما از طراحی استاندارد برخوردار است. سیستم تعلیق بادوام و چرخ های متحرک برای کنترل بهتر خودرو طراحی شده است. این خودرو در سال ۲۰۲۱ در فهرست بهترین آفرودهای جهان قرار دارد.

طراحی مدل خودرو آفرود سوزوکی جیمنی، هم زیبا است و هم فناوری موتور 5/1 لیتری بنزینی برای آن انجام شده است. صندوق عقب این خودرو آفرود کوچک است اما به راحتی می توانید به عنوان یک خودروی جاده‌ای به آن نگاه کنید.

9- Isuzu D-Max AT35

مدل خودرو آفرود

یکی دیگر از مدل خودرو آفرود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده، خودرویی است که متعلق به برند ایسوزو می باشد. اگر قرار باشد به جایی در قطب شمال سفر کنید،  قطعاً خودرو آفرود مدل  Isuzu D-Max AT35  یکی از انتخاب های برتر شما خواهد بود. این خودرو به قدری مقاوم است که در میان کامیونت های ایسوزو هم رتبه خوبی به دست آورده است. سیستم تعلیق ارتقا یافته و تنظیم ارتفاع تا ۱۲۵ میلی متر از زمین، طراحی های اختصاصی هستند که برای این خودرو آفرود اجرا شده‌اند.

خرید این مدل خودرو آفرود چندان ارزان نیست اما به اندازه ای ارزش دارد که بسیاری از علاقه ‌مندان به خودرو آفرود حاضر هستند برای آن هزینه کنند.

10- Ariel Nomad

مدل خودرو آفرود

آخرین مدل خودرو آفرود که در این بخش معرفی می‌کنیم خودرویی است که با نام Ariel Nomad شناخته می شود. این خودرو، چیزی حدود ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد و می توان آن را یک خودروی مسابقه ای از گروه خودروهای آفرود معرفی کرد. ظاهر این خودرو شبیه به خودروهایی است که در مسابقات رالی یا مسابقات فرمول یک اتومبیلرانی به کار می روند.

برای یک رانندگی ماجراجویانه و هیجان انگیز، این مدل خودرو آفرود می تواند انتخاب جذابی باشد. این خودرو روی زمین های ناهموار با سرعت بالا حرکت می‌کند و کنترل آن بسیار راحت است. حرکت این خودرو روی سطوح مختلف به اندازه ای شگفت‌انگیز است که رانندگی را شبیه به یک افسانه جلوه می‌دهد!

 

دکترماشینت
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • تجیهزات افرود 1 بهمن 1401 / 11:15

    من یکی از کاربران دائمی سایت شماهستم

    • دکترماشینت 1 بهمن 1401 / 12:21

      سلام
      ممنون از شما که همراه ما هستید

    • دکترماشینت 19 بهمن 1401 / 12:36

      خواهش میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *